PoleCat Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Hei, Har hatt en 4MBit linje fra Lyse i snart to måneder nå. Alt er dønn stabilt, og jeg er i grunn veldig godt fornøyd. Men i det siste tiden har flere og flere nettsteder rett og slett blitt utilgjengelige, det vil si, jeg får "Operation timeout" og får heller ikke pinget disse. Nå har jeg svært lite peiling på dette, og vet vel egentlig ikke helt hva jeg skal spørre om, har sendt mail til kundeservice, men dette tar nok sin tid å få svar på i disse juletider. Nettstedene fungerte helt fint før, det er i de to siste ukene flere og flere rett og slett har blitt utilgjengelige, men disse fungerer helt som normalt på jobb (Telenor) og hos mine foreldre (Hesbynett), derfor regner jeg med det er noe muffens et sted. Eksempler på sider jeg ikke kommer inn på er csszengarden.com og bzabza.com. Har prøvd med alle tre maskinene i huset, som er koblet til via en D-Link 624+, prøvde også å gå utenom denne og koblet meg rett i hjemmesentralen. Ingen bedring. Har ikke fast IP om det har noe å si. Noen som vet hva dette kan komme av, evt om problemet ligger hos meg eller hos dem? Kan jeg få testet mer på andre måter? Sist jeg hadde dette problemet med min forrige ISP, lå problemet hos ISP, de gjorde en liten "oppdatering" og alt var i orden igjen. Lenke til kommentar
entonic Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Har også Lyse 4mbit og jeg prøvde både å gå inn på de sidene og pinge dem kom inn på sidene og pinget dem uten problemer. sitter foresten bak en zyxel prestige ett-eller-annet router. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Har også 4mbit fra Lyse, og klarer fint å pinge de sidene. Har du fast IP? Prøv å gå utenom den i såfall. Har egen boks med freebsd som deler inet, og jeg har fast IP. Endret 26. desember 2004 av Azton Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Har ikke fast IP nei. Hos svigers (Lyse der også), rett borti gata her, kom jeg også rett inn uten problemer. Lenke til kommentar
entonic Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Kansje du har no spyware eller no Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Kansje du har no spyware eller no Kan alltids sjekke. Men rart at det gjelder alle PC'ene i så fall. Lenke til kommentar
Luv Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Kommer heller ikke inn på noen av sidene Lenke til kommentar
entonic Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Ja det er jo det da. Har du testa alle pc`ene uten router?? EDIT:dD det var rart. kansje dere er tilkoblet samme sentral og den har problemer?? Endret 26. desember 2004 av Entonic Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Ja det er jo det da.Har du testa alle pc`ene uten router?? Kan alltids stikke ned i boden med laptopen å teste igjen, men jeg har allerede gjort det noen ganger. @dB: Hvor bor du? Sola her... Lenke til kommentar
entonic Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 har du testa laptopen på nett uten router før?? Ellers er det jo greit å ta en spyware/adware sjekk på den og. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 har du testa laptopen på nett uten router før?? Har prøvd med den ene stasjonære uten router også, ingen forskjell. Laptopen er spyware-free ja. (Spybot/Adaware sier det iallefall.) Lenke til kommentar
entonic Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 hmm. hvilket "modem" er det du har? Telsey boksen?? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 ...og da kan jeg bekrefte at det var DNS-problemer som var årsaken, og at alt ser ut til å være i orden nå. En lettelse at feilen ikke lå hos meg i det minste. Takk for henvendelsen. Grunnet en DNS(Domain Name Server) som er lokalisert i USA, så hadde vi enkelte problemer med internett sider som var lokalisert under denne serveren. Du har helt rett angående hvor problemet ligger, slike saker må du melde fra til oss. Dette problemet skal nå være løst, har du enda problemer med enkelte sider må du melde ifra. Med vennlig hilsen Lyse AS Kundeservice Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Starter ikke en ny tråd bare på grunn av dette lille spørsmålet, så jeg (mis)bruker min egen: Bestilite oppgradering av linja på fredag (fra 4MBit til 10Mbit) samt fast IP, og så glemte jeg selvsagt å spørre hvor lenge det tar før oppgraderingen "trår i kraft". Noen som har peiling på dette? Snakker vi dager/uker/måneder? Det burde vel ikke være store jobben for Lyse ville jeg tro. Lenke til kommentar
espen73 Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg bestilte fast IP hos Lyse for en tid tilbake - tok tre dager hvis jeg husker rett. Kan ikke være stort lengre å vente på 10MB heller... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Takker for svar. Vanskelig å komme i kontakt med kundeservice om dagen (de har visstnok veldig mye å gjøre), så jeg får bare vente å se. Satser på at det kommer i orden i løpet av uken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå