Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Litt "problemer" med fiber fra Lyse

Anbefalte innlegg

Hei,

Har hatt en 4MBit linje fra Lyse i snart to måneder nå. Alt er dønn stabilt, og jeg er i grunn veldig godt fornøyd.

Men i det siste tiden har flere og flere nettsteder rett og slett blitt utilgjengelige, det vil si, jeg får "Operation timeout" og får heller ikke pinget disse.

Nå har jeg svært lite peiling på dette, og vet vel egentlig ikke helt hva jeg skal spørre om, har sendt mail til kundeservice, men dette tar nok sin tid å få svar på i disse juletider. Nettstedene fungerte helt fint før, det er i de to siste ukene flere og flere rett og slett har blitt utilgjengelige, men disse fungerer helt som normalt på jobb (Telenor) og hos mine foreldre (Hesbynett), derfor regner jeg med det er noe muffens et sted.

Eksempler på sider jeg ikke kommer inn på er csszengarden.com og bzabza.com.

Har prøvd med alle tre maskinene i huset, som er koblet til via en D-Link 624+, prøvde også å gå utenom denne og koblet meg rett i hjemmesentralen. Ingen bedring. Har ikke fast IP om det har noe å si. :hmm:

Noen som vet hva dette kan komme av, evt om problemet ligger hos meg eller hos dem? Kan jeg få testet mer på andre måter? Sist jeg hadde dette problemet med min forrige ISP, lå problemet hos ISP, de gjorde en liten "oppdatering" og alt var i orden igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

...og da kan jeg bekrefte at det var DNS-problemer som var årsaken, og at alt ser ut til å være i orden nå. En lettelse at feilen ikke lå hos meg i det minste. :)

Takk for henvendelsen.

Grunnet en DNS(Domain Name Server) som er lokalisert i USA, så hadde vi enkelte problemer med internett sider som var lokalisert under denne serveren. Du har helt rett angående hvor problemet ligger, slike saker må du melde fra til oss.

Dette problemet skal nå være løst, har du enda problemer med enkelte sider må du melde ifra.

Med vennlig hilsen

Lyse AS

Kundeservice

Lenke til kommentar

Starter ikke en ny tråd bare på grunn av dette lille spørsmålet, så jeg (mis)bruker min egen:

Bestilite oppgradering av linja på fredag (fra 4MBit til 10Mbit) samt fast IP, og så glemte jeg selvsagt å spørre hvor lenge det tar før oppgraderingen "trår i kraft".

Noen som har peiling på dette? Snakker vi dager/uker/måneder? Det burde vel ikke være store jobben for Lyse ville jeg tro. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...