husmann Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Skal installere XP på en gammel pc - 700mHz, nok RAM og 120GB harddisk. Under oppstarten (og bios'en) finner harddisken, men når systemet er ferdig med å kontrollere og har lastet inn alle data står det plutselig at "systemet" finner ikke noen harddisk og kan ikke fortsette. Kan du hjelpe meg slik at jeg kan fortsette? Lenke til kommentar
wil Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 hei, hvilken harddisk er det snakk om? det som mest sannsynlig gjør at Windows XP installasjonen ikke finner harddisken din er fordi at det er en S-ATA disk du har. denne blir ikke funnet uten at du har Spseielle S-ATA drivere inne. denne driveren legges inn ved å trykke F6 under installasjonen mener jeg det var. driverne må du ha på en diskett. kan hjelpe deg med å finne driveren hvis du sier hva harddisken din heter. Lykke til. Lenke til kommentar
husmann Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Her er det ikke noe SATA nei, det er en 2 1/2 år gammel Seagate 120 GB. Har hatt nok problemer med ymse SATA-greier med min sønns nye pc. Den er også oppe å går nå, men der var greia at pc'en ville boote med ENTEN IDE-disker eller SATA. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Her er det ikke noe SATA nei, det er en 2 1/2 år gammel Seagate 120 GB. Har hatt nok problemer med ymse SATA-greier med min sønns nye pc. Den er også oppe å går nå, men der var greia at pc'en ville boote med ENTEN IDE-disker eller SATA. Har vært borti noe lignende med en 120 GB Western digital. PCen ville ikke starte med disken på egen kabel. Løsningen ble å koble disken til den andre kontakten på samme kabelen. Merkelig men det hjalp. Sveinl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå