Gå til innhold

Stilleste kabinett vifte

santaclaw

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Silen X vifter

Har 2 selv, og er strålende fornøyd... Har i tillegg en 80 mm foran diskene og den flytter bra med luft i forhold til støy (som faktisk så og si ikke er tilstede)

Du får dem på www.coolnsilent.no for kr 235 for 14 dB versjonen

Og ja, de flytter mere og bråker mindre enn microplex sine Papst vifter

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Har bare et spørsmål. Jeg skal ha viftestyring til alle viftene jeg skal ha og kan jo da velge "støynivå" alt ettersom. Det burde vel da være best å velge en vifte som kan suge/blåse unna mye luft. Om den bråker mye på maks så kan man jo bare stille ned på rpm så den tilsvarer maks av en litt svakere vifte.

Grunnen til at jeg spør er at jeg skal ha et litt stort kabinett og jeg lurer bare da på om SilenX 120mm (14db) flytter litt for lite luft. Den flytter 98.5m3/t. Jeg hadde planer om å kjøpe Papst vifte, 114m³/time, 32 dB(A) som flytter unna litt mer luft, men den bråker jo ganske mye mer.

Har ikke så peiling egentlig så hvor mye er mye luft i timen og hva er lite ? :dontgetit:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar

for å si det sånn, 14 m3 ekstra er lite, mens 18 dB er ganske mye..

100 m3 er nokk for kabinett vifter.. Har nøyaktig samme kabinett som du linket til..

For når du senker papst vifta til ett akseptabelt nivå, 20-25 dB så dytter den mest sansynlig rundt 100 m3, og allerede da bråker den mere enn Silen X viftene visst du skjønner.

Til Silen X viftene er det ingen vits å ha viftestyring. Det har iallefall jeg oppdaget, likså greitt å hente strømmen på hovedkortet visst du har nokk kontakter der. :)

Lenke til kommentar
Ok, hadde lyst på viftestyring litt for stylingens skyld også da jeg har sett meg ut en nice viftestyring som også viser temp osv. Har et lite spørsmål til. Skal ha CPU vannkjøling og det følger da med radiator med 120mm vifte. Går det ann å bytte ut den vifta med en SilenX uten for mye knot :roll:

Ikke noe problem. Vannkjøling benytter seg av helt vanlige 120mm vifter, så det er bare å kjøpe en ny vifte og slifte med den orginale vifta :)

Lenke til kommentar

Sweet, da er alt så og si pakket og klart. Da blir det Lian Li PC6277B, tre stykk SilenX 120mm 14db vifter og en funnel for konvertering fra 80mm utgang til 120mm vifte. Eneste nå er at jeg skal bestille AC VGA Silencer ATI 4 skjermkortkjøler, og denne vil ødelegge harmonien de andre viftene fikser. Kan man bytte den vifta også ? :hmm:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Hva med å kjøpe en blokk til GPU'en også?

Hvilket vannkjølingskitt er det du har bestillt deg? TT BigWater?

Jepp, den jeg har bestilt ja. MEN, jeg har allerede gått langt over "budsjettet" :innocent: så jeg kan bare ikke kjøpe noe mer sånt stæsj. Valgte å kjøpe den vannkjølingen der da den koster akkurat det samme som jeg egentlig skulle bruke på CPU vifte. Jaja, da får jeg bare vente å se hvor mye/lite vga kjølern kommer til å bråke. Blir nok ikke stort til vanlig, og når jeg spiller spill så sitter jeg som oftest med headphones anyways så jeg tror dette blir knall. Rundt midten av januar vil forhåpentligvis alt være i boks og satt sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...