Gå til innhold

Kan FSB klokking ødelegge øvrige komponenter i PC'en?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

> Vil bare være helt sikker <

Vær trygg... overklokking kan ødelegge andre komponenter, det sier all erfaring og omtale av overklokking.

Men sannsynligheten er mikroskopisk, hvis alt man gjør er å klokke via FSB. ( man får ustabilitet før noe ryker )

Ble du tryggere :smile: ?

Lenke til kommentar

PCI og AGP kan bli ødelagt hvis de ikke har riktig frekvens(tror jeg). når du stiller FSB stiller du også frekvensen til PCI og AGP portene, de kjører riktig nok ikke på samme frekvens som FSB, men den frekvensen er styrt av en divider, kjører du på 100 Mhz fsb og divider står på 1/3 kjører du på 33,3 Mhz PCI(som er slik det skal være), AGP er jeg litt usikker på tror den skal kjøre på 66 eller 75 ellerno er ikke sikker. Harddisker og cd-rom'er er koblet til PCI og kjører dermed på 33,3 Mhz. Har hørt mange som har opplevd at hardisken fusker hvis de kjører hør frekvens på PCI.

Du kan kansje stille divider'n og 1/2 - 1/3 - 1/4 1/5

Kjører selv på 42Mhz PCI(124 Mhz FSB) og har ingen problemer utenom at lydkort og nettverkskort blir en GO del varmere en før

Lenke til kommentar

Quote:

PumpAction skrev (2002-06-07 12:44):

Forresten tror jeg ikke du behøver å bekymre deg for at noe skal gå¨i stykker, som en smarting sa før meg blir systemet ustabilt før det ryker. :smile:

FEIL.

Min brenner sluttet og virke tvert på 173fsb.

Som regel så blir de ustabile først ,men ikke alltid.

Lenke til kommentar

Quote:

fondus skrev (2002-06-07 17:29):

oi, her var det virkelig delte meninger og erfaringer. Jeg har klokka 15 på FSB nå (148) og systemet går da stabilt, altså er det en _mikroskopisk_ sjanse for at noe ryker?

Ja ,men som de sier:

No Pain , No gain :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...