Gå til innhold

Hjelp! -FTP server, D-Link 624 og UPC?


Cluster1

Anbefalte innlegg

De viktigste stikkordene i problemet mitt ligger i topic her..

 

Jeg har chello plus linje fra UPC, hvor bl.a port 21 er stengt fra ISP.

 

Hjemme sitter jeg bak en D-Link DI-624 router med ethernetilkopling på dataen som jeg skal kjøre FTP server på.

 

Har brukt både cerberus og bulletproof som FTP servere, og siden UPC har stengt port 21 har jeg brukt port 20 i stedet for da denne er åpen.

Problemet mitt oppsto da jeg fikk routeren. Før var det nema problema å komme inn på FTP serveren min, men nå er det visstnok bare jeg som kommer inn via den eksterne IP'en.

 

Når andre forsøker å kople til kommer de seg inn, men får ikke fram mappene/listen på serveren.

 

Har åpna og fwd alle portene fra 20-22 (tror jeg har gjort det rett) og t.o.m forsøkt med DMZ uten noen bedring.

 

Jeg har mottak av DNS og IP på automatisk i nettverkstilkoplingene på datamaskinen min. Hadde dem slik før jeg fikk routeren også og da virket alt greit, men siden jeg har aktivert DHCP i routeren så det burde vel ikke ha så mye å si?

 

Så det jeg kunne trengt en smule hjelp til her nå er å få innspill fra andre med samme router om hvordan dere har satt opp FTP'ene deres. Hva har dere gjort både i routeren og i nettverkstilkoplingene deres?

 

Fortsatt god jul :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper at UPC har sperret både 20 og 21 da begge disse vanligvis brukes av FTP.

 

Jeg ville forsøkt å legge maskinen i DMZ under testing slik at alle porter er åpne i routeren. En lokal firewall (Zonealarm/Sygate) på maskinen er da en god idè ;-)

 

Forsøk også å stille inn FTP-serveren på Passive mode!

 

Lykke til!

 

timtowtdi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...