jhbamse Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Hei Har et lite nettverk med en arbeidsgruppe. Jeg vil gjerne passordbeskytte enkelte delte mapper på enkelte maskiner. Hvordan skal jeg gjøre dette? I Win9x var det jo valgfritt om man ville legge inn passord når man delte mapper. Kjører Win XP SP2 på alle maskiner Lenke til kommentar
Fogga Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 I XP kan du sette rettigheter på forskjellige delte mapper etter brukernavn eller gruppe. I den engelske versjonen heter knappen Permissions. Når du lager ett share der, har automatisk gruppa Everyone alle rettigheter. Her kan du slette den gruppa og kun legge til den/de brukere/grupper du vil at skal ha rettigheter her. Lenke til kommentar
vi er lost Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Hvis du har Professional kan du gjøre sånn som Fogga sier ved å slå av enkel fildeling. Hvis ikke aner jeg ikke. Siden det ikke stod noe om du hadde Pro eller Home. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå