Gå til innhold

Kjøpe ny pc, men passer den sammen?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe en pc. Helst til rundt 6000-7000. Har satt sammen en pc her og lurer på:

1. Passer det sammen?

2. Er det noe som mangler?

3. Er det noe dere ville gjort annerledes.

Harddisk: Maxtor DiamondMax 10 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM NCQ

Hovedkort: Asus K8N Hovedkort for Socket 754 nForce3 250,SATA,LAN,ATX,Raid,Lyd

Prosessor: AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

Skjermkort:PowerColor Radeon 9800PRO AIW 128MB DDR AGP, leveres uten Fjernkontroll, retail

Minne:Kingston PC4300 HyperX DDR 512MB CL3 Non-ECC, CL3 (3-4-4-4-8-1

DVD-brenner:NEC DVD recorder ND-3500A IDE Sølv Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Kabinett:Q-Tec Midi tower ATX 6023MD, Silver Pro Line, m/350W AMD/P4

Floppy:Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB MPF-920 Floppydisk Intern

Skjerm, høytalere, mus og tastatur har jeg fra før.

Takk for all hjelp!

Endret av Raging_Bull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gjort om dette nå

prosessor:AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED

Hovedkort:Abit AV8-3rd Eye Hovedkort for S939 KT800PRO,SATA,GbLAN,ATX,Dual-CH DDR

Minne:Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 512MB 64MX64,Non-ECC,400MHz,184-pin,CL3(3-3-3)

Virker dette bra? Har jeg forstått det riktig at den prosessoren tilsvarer en 3ghz?

Angående kabinett: Har hatt q-tec hittil, og ikke hatt noe problemer med det. Men jeg må jo ha en ordentlig strømforsyning. Men hvordan ser jeg hvor bra strømforsyningen er? Har ikke lyst til å bruke mere enn 500,- på kabinettet. Noen forslag til hvilket tower jeg bør velge? Er feks dette bedre?: Q-Tec Midi tower ATX 6024MD, Sort Pro Line, m/350W

Endret av Raging_Bull
Lenke til kommentar

To ting jeg muligens ville fixa på:

1: (Et absolutt must) Bytt ut skjermkortet! Kjøp heller dette 6600GT kortet (XFX 6600GT ) 6600GT er omtrent 25% raskere enn 9800pro og nyere med smartshader3.0. Dette er en effektiv utbytting.

2: Ram. Den rammen du har skrevet opp har cas latency 3. Cas latency er tidsrommet ram'en bruker mellom hver ordre den sender ut (eller no slikt). Hvis du i stedet kjøper denne ram'en med CL 2.5 så skulle jeg tro det ville gå raskere (Corsair Value SPC3200)

En ting du kanskje har glemt: Vifte til Cpu'en ?? ;)

EDIT: Hvis du har lyst så kan du spandere på deg 400,- til og få deg 512 mb ram til og kjøre dem i dual channel modus på det hovedkortet du har valgt? Eventuelt kjøpe 2 stk 256mb ram brikker (men da sliter du ved senere oppdatering...) Eks på 1024mb ram (Twinmos PC3200 )

Endret av Cilveran
Lenke til kommentar

Fikk pcen i går 6 juledag (honær til komplett for rask levering). Skrudde den sammen i dag. Men i starten av instaleringen av Windows fikk jeg beskjed om at den ikke fant noe harddisk. Det jeg ikke hadde tenkt på var at S-ata diskene bruker annen strømforsyningskabel, så jeg måtte da låne en slik av en kamerat. Men den var tydeligvis defekt:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...