Gå til innhold

Transportering av vannkjøling

Anbefalte innlegg

Forøvrig tiltredes inleggene til Skrue. Er det skikkelig montert

så tåler det transport på ordinær måte. Altså at man behandler

PCen som en PC og ikke som en vedsekk.

Men de som virkelig må være forsiktige er vel folk med halvkilos

kjøleribbe på CPU og tilsvarende svære (tunge) greier på GPU :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med å bare tappe ut vannet før frakt? ta det på ei flaske, så fylle det opp igjen @lan?

Nå har ikke jeg vannkjøling, eller noe erfaring med det, så jeg må bare spørre..

hm.. men det er jo et ordentlig slit da... tviler sterkt på at du selv hadde orka å gjøre det før hvert lan. det beste hadde vell vært å ha den ultimate festemetoden. f.eks. slangen smeltet fast til nipplen ^^ det hadde nok vært det absolutt sikreste

Lenke til kommentar
men som jeg spurte lenger opp... hadde det gått med en slags ring av hardplast imellom metallklemma og selve slangen? elelr hadde det fortsatt vært sjans for at den skulle gnage istykker slangen?

Nei, glem den plastringen. Da får du dårlig kontroll på hvor godt tiltrekkingen blir, og dermed øker jo risken for lekkasje.

Strips er nok å foretrekke, det er nå min mening......

Lenke til kommentar
Det blir nok bare til pynt og ingen effekt. Men pynt kan være greit det :p

hm... pynt er fint det :) spesielt nå som det er jul :) men jeg har aldri vært noen tilhenger av synlige strips. jeg synes det er stygt.. (sry å måtte si det) alt av fester og alt slikt skal bort... så godt som det går an å gjøres

Lenke til kommentar

OogaBooga: Jeg hadde vært den første som hadde hylflirt til deg RÅTT, om du hadde fyrt i gang og det hadde vist seg å være lekkasje..

Angående stripstingen..

Har selv bestandig trukke til at den resterende delen har røket, har aldri vært plaget med det.. Snodige greier... kommer nokk mere ann på kvaliteten på stripset

Lenke til kommentar

Skal ikke flire av deg Stig-Arne :D

Du må jo være kjempesterk som sliter av

kvalitetsstrips med bare nevene :cry:

Kjøpt dem på Clas'en til 2,50 for hundre stk. ?

Men takk for et tidi innlegg. Kan legge meg

med godt humør i natt :thumbup:

Og for å glede deg som takk: jeg har hatt lekkasje.

Som nevnt ovenfor brukte jeg en silikonslange med

metallklemme da jeg var fersk på vannkjøling :blush:

Men det gikk bra, ingen HW ødelagt :w00t:

Endret av OogaBooga
Lenke til kommentar

Men jeg tror at du bør reflektere over det med deformering.

Det ligger både logisk tenking og erfaring bak mitt innlegg.

Og selv om du virker nervøs så har du faktisk modige øyeblikk.

Du mishandler strips og stoler på dem etterpå :whistle:

Strips i vei og lykke til, det trenger du :thumbup:

Endret av OogaBooga
Lenke til kommentar

Må nok si meg enig med sistnevnte taler. En stripstang kan være vel og bra til sitt bruk, men jeg ville nok ha betenkeligheter med å stramme de for mye, spesielt i "vår" sammenheng.

Et par ting til, i sakens anledning: Strips er bare ment som en sikring, ikke som et hjelpemiddel til å få slangeforbindelsen tett!

Slange og nippel skal være så godt tilpasset hverandre at de i seg selv holder tett.

Nok et lite tips: Bruk fortrinnsvis sorte strips, av god kvalitet. Disse er UV-bestandige, noe som ikke alltid er tilfelle med de naturfargede. Sistnevnte type vil over tid "råtne", uten at dette antakelig er noen stor sak?

År om annet så demonterer man gjerne blokker etc for innvendig rengjøring etc, og da må man jo bytte strips.

Lenke til kommentar

Nei, "sistnevnte taler" var jo OogaBooga. :yes:

Og bare for å erte litt sånn avslutningvis på kvelden: Personlig har jeg praktisk talt aldri brukt strips, ettersom jeg i det store og hele benytter meg av (dyre :( ) silikonslanger.

Disse sitter i utgangspunktet så godt at strips er unødvendig!

Her er et eksempel:

Vann3.jpg

Har ikke mindre enn 26(!) slangeskjøter her, uten å bruke et eneste strips!

Og for ordens skyld; Jeg har aldri hatt en vannlekkasje, eller opplevd at noen av slangene har løsnet.....

Lenke til kommentar

Jotakk, luftgjennomstrømninga er ok den. Dessuten er jeg tilhenger av å ha det litt ryddig i kabbiset, så da blir det jo slik.

Til og med uten et eneste strips! :p

Mange vifter? Jeg har da ikke fler enn tre, OogaBooga? Én på raddisen, én på NB, og én 120mm i bakkant. Det må da vel holde! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...