Gå til innhold

Trygg fjerning av maskinvare ikon i systray

Festo

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter at jeg installerte en Seagate 200GB S-ATA på hovedkort MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3, så får jeg trygg fjerning av maskinvare ikon i systray. Den sier at det er trygt å fjerne harddisken, men jeg vil jo ikke fjerne den. Er det normalt at det skal være et slikt ikon for s-ata disker? Er det der med hensyn til at man kan plugge ut og inn kabelen mens maskinen går? Noen som vet om en tweak som kan fjerne det?

Fortsatt God jul til deg som leste dette. :)

Endret av Festo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et av poengene med S-ATA er at man skal kunne hotplugge.

Tror ikke det er noe å bekymre seg om, men om du synes det er plagsomt finnes det sikkert en tweak for å fjerne det. Men om all "sikker fjerning" eller bare forespørselen om disken blir borte vet jeg ikke

Lenke til kommentar
Hei!

Etter at jeg installerte en Seagate 200GB S-ATA på hovedkort MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3, så får jeg trygg fjerning av maskinvare ikon i systray. Den sier at det er trygt å fjerne harddisken, men jeg vil jo ikke fjerne den. Er det normalt at det skal være et slikt ikon for s-ata disker? Er det der med hensyn til at man kan plugge ut  og inn kabelen mens maskinen går? Noen som vet om en tweak som kan fjerne det?

Fortsatt God jul til deg som leste dette.  :)

Hallo... :cry:

Jeg har noe av de samme problemene. Jeg får denne meldingen i systray også, men jeg får den når jeg skal installere cd-rom stasjonen (intern)

CD-ROMen vil ikke installeres. Har riktig driver - xp finner cd-romen, men så dukker ikonet i systray opp "trygg fjerning av maskinvare" og i

Enhetsbehandlingen ligger cd-romen merket med et gult utropstegn - Hvorfor dette...???

Her har jeg avinstallert cd romen og prøvd å installer på nytt, samme resultat ikon i systray dukker opp og forteller om "trygg fjernign av maskinvare"

Har startet maskinen på nytt mange ganger det hjelper ikke.

Har også prøve med ekstern cd-rom stasjon i usb - samme problemet her - Virker ikke,??? :cry: - men har en usb-hd (128mb)- den virker... Hvorfor virker den og ikke cd stasjonen som også er usb...Hva er det som skjer, jeg skønner i vert fall ingen ting

Har også tatt systemgjennoppretting til et tidligere tidspunk da cd - stasjene har virket, Hjalp ikke dette heller.

jeg tror det er noe med min Xp som gjør at jeg ikke kan installere (maskinvare)CD -rom stasjoner...

.

Har noen noe forslag - er redd jeg må innstallere Xp på nytt...Og alt hva dette innebærer av tap av data.

Lenke til kommentar

Svar til trådstarter:

Det er ikke vanlig at dette ikonet kommer for SATA, men det skjer. Har selv 4 - 5 PCer med SATA, og dette skjedde på en av dem. Vet ikke hvorfor, har ikke lagt så stor vekt på det foreløpig.

Men det er akkurat samme HK, så det er tydeligvis en sammenheng der.

Lenke til kommentar

pingler!

Har ikke folk baller nok til å ha et ikon for trygg fjerning av maskinvare stående da? :D

Grunnen til at ikonet er der er at S-ATA har støtte for hot-swapping. Det er ikke noe feil ved hovedkortet, det er heller at stort sett alle andre hovedkort har "mangler" på dette området (det er vel heller driverstøtte osv. som mangler - anyways)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Skjedde det samme hos meg på mitt asus k8n-e deluxe. Opplevde også at spill hakket og pc'en var veldig ustabil. Det jeg hadde gjort var å koble min S-ata disk til sata 1 port i hk'et(det er s-ata 1 og 2 der), og da trengte jeg heller ikke å innstallere siliconimage.

Tenkte jeg prøver å koble den til raidkontrollere i stedet, og da måtte jeg ha disketten klar til s-ata drivere. Etter dette har pc'en min virket som en drøm ;)

Borte ble også "Tygg fjerning av maskinvare"

Endret av Liar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...