Gå til innhold

Få videofilm til hardisk?

RolfB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei har noen videofilmer som jeg gjærne skulle fått lagt inn på hardisken og brent ut på dvd.Er dette vanskelig/mulig? hva trenger jeg?

Ikke noe problem det. Du trenger et skjermkort med TV inn eller et TV kort med inngang på. Det finnes også USB enheter som tar video inn. Så kan du bruke et videoredigeringsprogram. Kan f.eks bruke Windows Movie Maker som du allerede har. Men jeg anbefaler f.eks Pinnacle.

Lenke til kommentar

Geez, mye forskjellig her.

Om du har DVD filmer er det enkelt. DVD-spiller/brenner på PC, kombinert med DVD Shrink og Nero.

Om du har VHS filmer, har du mange muligheter (noen av de er nevnt over her). Gå og sjekk videohelp.com. Men husk at om de har macrovision beskyttelse er det vrient. I de fleste tilfelle kan du gi opp. Disney filmer har ofte macrovision.

I utgangspunktet: TV-kort er en marginell løsning. Vrient å få til skikkelig, og du må ha veldig god PC. Vanskelig å få til uten forskyvelse av bilde/lyd.

DVD opptaker er bra saker...

Lenke til kommentar

Takk for tipsene.

Jeg har i dag vært og sett litt i forskjellige butikker og flere selger et pinnacle tv inn kort som skal fungere slik at man kan ta opp fra tv eller video.Er det noen som har erfaring med dette?? jeg har windows 98 og på esken så stod det xp /win2000 /me noen som bruker dette kortet på win 98?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...