Arve28 Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 SenalyserLive begynner å bli litt gammelt og lurte på om det finnes noen bedre programmer? Premiere pro var håpløst. Er litt bedre i Ppro1,5 Men finnes det noe enda bedre? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Hva er dine behov? Hva var håpløst i Premier for deg? Selv liker jeg godt Studio 9, da det lager en fin dreiebok. Slik at jeg kan plukkke ut de skuddene jeg trenger. For så å rendre dem ut i AVI i uncompressed eller DV. For så å ta de videre i After Effects eller Premier. AKIRA Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Premiere pro og scene detect gjorde at kamera stoppet og spolte tilbake noen sekkunder så startet på nytt klipp. Dette tok lang tid. Premiere Pro 1.5 er dette rettet på og det er greit å legge det inn her. Litt flere valg i ScenalyserLive. Men håpet det var kommet noen enda bedre. Lenke til kommentar
andm Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Jeg er helt enig med Arve28 når det gjelder "scene detect" i Premiere Pros "capture-funksjon". Den bruker så lang tid at jeg har gitt opp og gått over til full manuell klipping. Er dette et kjent fenomen, eller er det kameraet mitt som fører til en slik tungvint måte å dele opp klipp? Er dette virkelig rettet opp i versjon 1.5? Lenke til kommentar
Oleway Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Det handler ikke bare om at det tar lang tid, det lager også slitasje på båndet. Jeg har ofte brukt Scenalyser til å klippe opp, men har faktisk følt det mer komfortabelt med å gjøre det manuelt i Premiere. Lenke til kommentar
degas Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Her er nye greier....... http://www.scenalyzer.com/beta.html Lenke til kommentar
andm Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Hvorfor ikke dele opp klippet som Movie Maker? Så vidt jeg har forstått deler programmet opp videoen på hvert sted der det skjer så mye endringer i bildet, slik at den deler opp mellom klippene. Altså, uten ved bruke av tidskoden som hjelp i det hele tatt. Nå er jeg ikke helt sikker på hvordan det egentlig fungerer, men er det mulig å få Premiere til å dele klipp på samme måte (evntuelt med plugins, eller gjerne andre, enkle programmer)? Jeg har heller aldri prøvd "Sceneanalyzer". Hvordan fungerer dette programmet, og er det å anbefale til å dele opp klipp før du redigerer i Premiere? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Igjen så kan jeg anbefale Pinnacle Studio 9 for capturing. Jeg er fristet til å prøver Scenealyser, men inntil da så bruker jeg studio 9 for all min proffesjonell produksjon. Da ene og alene for capturing..ikke redigering. Dreieboken den lager er genial for å grovsortere shots og så rendre ut de du vil jobbe videre med. Enten med DV codec eller uncompressed AVI. AKIRA Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Premiere pro 1.5 stopper ikke mellom hver scene og spoler tilbake noen frames før den laster inn neste klipp som premiere pro gjorde. Regner med at Moviemaker bruker scene detect som Studio 9 og premiere gjør. Altså den lager et nytt klipp hver gang man har slått på og av REC knappen på kamera. Så alt du har tatt opp mellom hver pause eller på og avskruing blir altså et klipp på datamaskinen. Pinnacle var vel en av de første som startet med Scene detect. Så mulig studio 9 er vært å teste ut til capturing. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Altså den lager et nytt klipp hver gang man har slått på og av REC knappen på kamera. Så alt du har tatt opp mellom hver pause eller på og avskruing blir altså et klipp på datamaskinen. Helt riktig. Det gjør min jobb uendelig mye enklere. Er det ikke dette du vil ha? AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå