bullfr0g Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Har nettopp kommer hjem fra et større dataparty. Kobler pcen min på nettverket her hjemme og der ser ut som at alt er i skjønneste orden. Jeg åpner Opera, sjekker de faste nettstedene mine og klikker videre på "MSN" i tray'en. Der får jeg ikke connecta og reagerer ikke så veldig på det. Så åpner jeg irc-klienten min og der får jeg heller ikke connecta. Så prøver jeg med pcen til min far og der funker alt. MSN og IRC. Web også. har kjørt virussjekk, spyware removal-tools og alt sånn. Fatter ikke hva det kan være. I den senere tiden har jeg også merket at å pinge ut mot web, ikke er mulig. Ping fungerer KUN lokalt. Sitter i skrivende stund på laptopen min som jeg sliter med. I den senere tiden har jeg stått på randen til reinstall av OS, men da merker jeg at både laptopene til min bror og far lider samme sykdom. Mammas stasjonære sliter med det også. Dvs; INGEN pcer på nettverket her hjemme kan bruke internett til annet enn web/surfing. Videre undersøkelser fører til at jeg plugger meg selv rett i mitt ADSL-modem og da fungerer alt i sin skjønneste orden. Ergo; Enten er jeg dum, eller så ligger feilen i routeren ? Noen som har vært borti lignende ? Fatter ikke hva det kan være, vuderer å stikke ned til byen for å klage på routeren. - anders Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 er nok rutern som er synder siden alle problem er bak rutern. Får du logget på rutern? evt resatt den? se i manualen der står det hvordan du resetter den. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Inn på alternativer for internett -> tilkobling -> LAN innstillinger. Der skal ingenting være merket av. Lenke til kommentar
bullfr0g Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Jeg har selvsagt prøvd å resette routeren flere ganger. Har åpna samtlige porter ifra 1 - 10000 og stilt av alle typer firewaller jeg kan finne. Det kan heller ikke være noe jeg fikk / gjorde på dette datapartyet heller, da problemene også er på de andre pcene her hjemme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå