nr16 Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) fikk da zen touch til jul, så har det skjedd et par ting som har fått meg til å lure litt. I instruksene står det at man skal første gang lade Mp3-spilleren i ca 4 timer. Jeg plugget i strømmen og satt den til å lade, men stusset litt på om den faktisk ladet - så jeg tok ut strømkontakten, sjekket bruksanvisningen, konkluderte med at jeg hadde gjort riktig fra begynnelsen av - og plugget i strømkontakten igjen. Den ladet så i 3.5 timer før den ikke ladet mer. Det jeg da lurer på er om det har noe å bety for batteriet at jeg avbrøt ladningen i et par minutt (hadde bare ladet i ca 1 minutt), for så å plugge strømmen i igjen? Så har jeg ett spørsmål til. Jeg skulle overføre en del musikk, kanskje rundt 7 GB til spilleren, og begynte å laste alt inn på spilleren - det ville jo ta sin tid - så jeg gikk til noe annet. Da jeg kom tilbake etter en stund var batteriet helt tomt. Det hadde gått fra fulladet batteri, minus kanskje 30 minutt med spilling, til helt tomt på rundt 1 time med overføring av filer. Hva skjedde med de 24 timene? Etter denne hendelsen ladet jeg opp igjen batteriet, og satt meg nå ned og skrev denne posten samtidig som jeg har overført en del musikk. Har lastet inn en del musikk i rundt 1 time nå, og batteriet er gått fra 3 "striper" på batterisymbolet - til 1 stripe. Jeg setter igjen spørsmålstegn til de 24 timene! Jeg skjønner jo at det å øverføre musikk er en mer batterikrevende prosess, men kan noen vær så snill og gi meg noen svar? Er ganske urolig :/ Takk! Endret 26. desember 2004 av nr16 Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 det var kanskje en tabbe å prøve å ta den av ladding 2 ganger. (var det 1 eller 2 ganger?) Lenke til kommentar
nr16 Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) vet du noe, eller vil du gjengi mer av hva jeg lurer på? :o Endret 26. desember 2004 av nr16 Lenke til kommentar
nr16 Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 kan noen hjelpe meg plz? Lenke til kommentar
nr16 Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 VÆR SÅ SNILL noen har da peiling Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 jeg TROR det er fordi du tok den av å på lading Lenke til kommentar
Prosit Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Det at du tok inn og ut igjen hadde nok en hel del å si ja.. For da fikk du ikke aktivert alle cellene i batteriet. Prøv å lad den på nytt helt til den ikke lader mer, og gjerne litt til. .. Eneste jeg kan anbefale.. Hvis ikke det nytter, så kjøp et nytt... PS: Hva slags batteri bruker den spilleren? (pls email meg på marcus(alfakr0lllll) tune-in.org Lenke til kommentar
nr16 Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 hm det er lithium batteri Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hvis det er et lithium-batteri skal det ikke ha så alt for masse å si, vil jeg tro. Les mer her. Det er godt mulig at overføring av filer til spilleren krever MASSE strøm. Se om du klarer å finne ut hvor lenge den spiller fra fulladet batteri. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Fikk denne spilleren i dag Satte den så på lading (hadde med gru lest denne tråden på forhånd, så her skulle det lades riktig ja) Etter 3,5 time så det ut som om spilleren var ferdig med lading... Jaja, tenkte jeg (det sto 4 timer i bruksannvisningen) og koblet spillern til maskinen. Der sto den å overførte i ca 2-3 timer ellerno. Så la jeg merke til at spillern kun hadde èn batteri strek igjen... Satte den så på lading igjen. Ble skikkelig skremt, og trodde det var noe galt med spillern. Leste litt på creative forumet, og fant ut at spillern sluker strøm når en overfører musikk. Dette var fordi harddisken jobbet konstant. De anbefalte derfor å ha i ladekablen når en overførte musikk. Ble ufattelig glad når jeg leste dette, dette betydde jo at alt var som det skulle Leste forøvrig at det tok ca. 3,5 time å lade'n. Da viste den fulladet, men den ladet fortsatt i en halv time til i det skjulte. Det var visstnok de siste 10% av batteriet som ble ladet opp.. Dette ble jammen langt og tungt, kort sagt, - spillern funker nok som den skal ! Den bruker bare mye strøm når den overfører. Som det ble nevnt her tror jeg det spiller liten rolle hvordan man lader egentlig... Lithium-batterier skal jo være temmelig "safe" når det gjelder lading. Edit: Vil legge til at jeg kjører usb1, så overføringen tar ekstra lang tid Endret 7. januar 2005 av Menkromsen Lenke til kommentar
nr16 Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Takk takk for mange gode svar!! virker som alt er bra med min også da:) overførte 8 GB i går, og da var batteriet ganske tomt - slik at dere vet det Lenke til kommentar
DrOnline Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Vil bare si at jeg fikk denne spilleren i dag, og har hatt nøyaktig samme erfaringer som Menkromsen. Det er voldsomt som spilleren sluker batterikraft under overføring. Var nervøs før jeg leste denne tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå