Gå til innhold

Bare gule farver på et GF3 Ti200

ponke

Anbefalte innlegg

Jeg har et Hercules GF3 Ti200, etter at jeg tok det ut en gang, så ble alle farvene gule, jeg har sjekket alting, inkludert på flere hovedkort og andre drivere etc etc. Men alt er gult helt ifra boot. Noen som vet hva som har blitt ødelagt.

Det er med 100% sikkerhet en hardwarefeil på skjermkortet. Noen ideer som kan redde farvene? Lite vits i et bra skjermkort som bare viser gult... er noe av moroa å ha andre farver, hehe. Litt panisk her... argh :sad:

Jeg var forsiktig med det, men kanskje en del av vga pluggen har blitt "rystet" av behandlingen. Selv om jeg alltid har vært forsiktig med det. Uansett:

Noen ideer?

[Redigert, la til noe mer]

Lian Li kabinett

Abit KT7A

Athlon 1400 @ 140 x 10

Zalman 6000 CU-AL( stille takk)

640 megabyte sdram @ 140mhz

Geforce 3 TI 200 @ 245/495

Terratec DMX Xfire 1024

80 gigabyte WD Caviar

ADSL 1024/256

[ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-06-06 17:40 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har undersøkt bedre, har funnet ut at det er signalet for farven BLÅ som ikke går ut i VGA kabelen, noen som kan peke meg til noen sider hvor man kan sjekke slike saker, om signalet går videre og sånt... med multimeter eller lignende... :smile:

Hjelp er ønskelig, takk :smile:

Lenke til kommentar

Om dere har lest igjennom min FØRSTE post, ser dere at jeg har skrevet at jeg har testet ALTING! Og jeg mener ALTING, er ingen noob, men vil ha en løsning, selv om den krever lodding, er jeg klar for å gjøre det, men jeg trenger dokumentasjon. Kortet er testet med:

3 skjermer

3 hovedkort

5 ulike drivere

9 ulike bioser til de 3 ulike hovedkort

Jeg lover dere, det er ingen LETT løsning. Om det var det hadde jeg aldri spurt om det, har nesten aldri spurt om noe på dette forumet. Tydeligvis ingen som har erfaring, eller få, med grafikkkortets oppbygning.

Mvh kjello2

Lenke til kommentar

Min teori er at den blå katoden i skjermen får for høy spenning. Det vil si at strømmen er lav. Da mister du all blå-fargen.

RGB-signalet er additive farger, og der er det inverse av BLÅ GUL!

Med andre ord... Mangler du blå, blir gulfargen sterk!

Det kan være at du har en feil i utgangen på den blå pinnen på skjermkortet. Eller en kortslutning et sted. Du har jo prøvd å bytte skjerm, sant??

Spørsmålet er:

Får du rød? Og grønn? Ser du de tydelig på steder det bare er rødt eller grønt?

Lenke til kommentar

jeg ser forskjell på farvene, man ingen ordentlig klar farge, alt er litt gult, testet å stille på blåfargen på skjermene, ingen reaksjon...

Derfor er min konklusjon at skjermkortets utgang for blå farge, alltså "pinne/hull" nr 3, er kortsluttet eller ødelagt ettersom kortet fungerer fint ellers.

Mvh kjello2

Noen tips for å fikse det?

[Redigert, skrivefeil]

Lian Li kabinett

Abit KT7A

Athlon 1400 @ 140 x 10

Zalman 6000 CU-AL( stille takk)

640 megabyte sdram @ 140mhz

Geforce 3 TI 200 @ 245/495

Terratec DMX Xfire 1024

80 gigabyte WD Caviar

ADSL 1024/256

[ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-06-07 15:08 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-07 14:20, kjello2 skrev:

Derfor er min konklusjon at skjermkortets utgang for blå farge, alltså "pinne/hull" nr 3, er kortsluttet eller ødelagt ettersom kortet fungerer fint ellers.

Som nevnt ovenfor... Også min konklusjon... Garanti? Hadde du ikke det? Lenge siden jeg leste hele posten...

Lenke til kommentar

Var i kontakt med Hercules/Guillemont idag.

Snakk om strøkent supportvesen. feil telefonnummer, men ellers alt fint for den adressen jeg skal sende det til. Får nytt om 1 uke. Skal sende mitt hercules til danmark, HURRA!

*klapper til hercules for fint supportfolk*

:smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...