Pey'J Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Har satt sammen ny PC bestående av: Abit KG7-Lite Athlon XP 1600 256MB DDR-RAM Gainward Geforce2 MX-400 etc Etter å ha satt sammen alt, og dobbeltsjekket :wink: starter jeg opp. Men intet skjermbilde. Alt av LED's og vifter funker som normalt. Vet at hovedkortet med BIOS-versjon 4J (og tidligere) ikke støtter Athlon XP, men det skal vel fremdeles gå an å få opp skjermbilde? Og deretter oppdatere BIOS? Lenke til kommentar
ddrojoa Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Får du det sedvanlige "pipet" under oppstart ? Lenke til kommentar
JensK Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Har du prøvd å resette CMOS? Det måtte jeg gjøre førstgangen jeg startet opp noe på mitt ABIT KT7-A Kort. PÅ mitt HK gjøres det ved å flytte en Jumper, skru på pc'n og sette den tilbake igjen og skru på. Sjekk i manualen for HK'et ditt du... Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Sjekka skjermkabelen ? alle pinnene på plass i kontakten ? :wink: Lenke til kommentar
Spiff Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Hvor har du satt rammen? den slotten nærmest prosessoren skal rammen stå i.(Jeg forstod det slik at du hadde bare en rambrikke på 256MB) (Si fra vis jeg er på jordet) _________________ Viles are blue, roses are red If i were you I wish I were dead.. [ Denne Melding var redigert av: Spiff på 2001-11-14 21:53 ] Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 15. november 2001 Forfatter Del Skrevet 15. november 2001 Takker for alle svar og fant ut at RAM-slottene har tatt kvelden :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå