MacManus Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Jeg har sett litt på www.mpx.no og sett at X800Pro er på tilbud til 3000kr (link). Men er det bedre enn 6800GT (link)? Som dere ser er prisene på disse kortene veldig like, nå. X800pro vil jo stige på mandag/tirsdag. X800pro har jo bare 12 pipel og 5 (?) pixelshaders mens GT har 16 pipes og 6 pixelshaders. Skulle man da ikke tro at GT kortet er bedre? Så hvorfor er da x800pro dyrere (generelt) enn 6800GT? Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 GT-kortet er bedre! Uten tvil! Vel, X800pro er priset rimelig høyt. Skal du ha ATI. finner du i alle fall et X800pro Vivo, og låser det til slik at det blir et XT PE. Da får du 16 pipelines og 6 vertex-shaders. Men det koster noen hundrelapper mer, så jeg vil helst anbefale Gt-kortet, grunnet nyere ShaderModel (3.0) og at det gir endel bedre ytelse for mindre penger! Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Det var det jeg tenkte at GT kortet er bedre enn X800pro. Syns bare det var så merkelig at X800pro kortet kostet ca det samme når det var på tilbud. Men er ikke Club3d kortet en del billigere enn de andre GT kortene? Hvorfor er det slik? Lenke til kommentar
zipril Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 MacManus: De kan selge det billigere bl.a. fordi de har brukt mindre tid på å stashe det opp (f.eks. egen kjøler), og/eller har en liten og billig bundle. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Så bundlelen er dårlig på dette kortet? Men hvordan er kjøleren? Er den noe god? Er det vanskelig å forandre kjøler? Jeg har nemlig bestilt vannkjøling og lurer hvordan det blir med kjølingen på ram brikkene. Har vannblokk til GPU'en men ikke til rammen. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 MacManus: De kan selge det billigere bl.a. fordi de har brukt mindre tid på å stashe det opp (f.eks. egen kjøler), og/eller har en liten og billig bundle. Og fordi produksjonskostnadene er lavere? f.eks 12kr å lage et istedet for 15 som hos de andre..? Lenke til kommentar
TJ Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Når det gjelder kjølerens kjøleevne, så skal den være bedre enn hos de fleste konkurrentene. Club3D's kort leveres med Ultra-kjøleribbe. Denne kjøleribben er betydelig større enn på GT-kortene (Ultra opptar 2 kortplasser, mens GT opptar en). Hvis det jeg sier er feil, så vær snill og rett det som er galt. Vet ihvertfall at de første GT-kortene fra Club3D ble levert med Ultra-kjøleribbe, og regner med at de fortsatt blir det. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Men hvordan blir det hvis jeg skal ha vannkjøling? Lenke til kommentar
ADT Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) du kjøper bare en vannblokk som passer fks. denne Endret 26. desember 2004 av ADT Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 6800gt = doom3 X800pro = Hl2 source motoren Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 du kjøper bare en vannblokk som passer fks. denne Dekker denne ram brikkene da? Lenke til kommentar
ADT Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 skal dekke de rambrikkene som sitter på undersiden, og på oversiden slenger man på noen ram-ribber (helst kobber) minnet trenger derimot ikke så mye kjøling, så det er sjeldent et problem... Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 skal dekke de rambrikkene som sitter på undersiden, og på oversiden slenger man på noen ram-ribber (helst kobber) Det er ikke så mange kort som har behov for kjøling av RAM på baksiden/oppsiden. Her er et eksempel på en RAM-kjøler, MacManus; http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=HSCHIPSET Lenke til kommentar
PC Gamer Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 6800gt = doom3X800pro = Hl2 source motoren Stemmer, men absolutt ingen ting å ta utgangspunkt i. Når man har to toppkort, som X800PRO og 6800GT, vil man merke minimal forskjell. Jeg har POV 6800GT, og jeg kjører HL2 flytende med alt på HIGH, 1280*1024 og 4*antistrophic og 4*anti alising. Har gjenommsnitt 60 til 100 i FPS. (om ikke enda høyere..) Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Akkurat, i denne klassen har det ingenting å si. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Når vi kommer så høyt i klassene som disse korta kan man bynne å tenke på driver setting og litt av det også. Synes Ati sitt driver opplegg er topp, kommer en driver hver måned, men NVidia sitt opplegg er mer knøvlete.. (kan være bare meg) ,men uansett ville jeg kjøpt et VIVO kort om du skal ha Ati! Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Nvidia har ganske gode drivere de og. Ingenting gale i de driverne tror jeg. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 skal dekke de rambrikkene som sitter på undersiden, og på oversiden slenger man på noen ram-ribber (helst kobber) Det er ikke så mange kort som har behov for kjøling av RAM på baksiden/oppsiden. Her er et eksempel på en RAM-kjøler, MacManus; http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=HSCHIPSET hadde du lest resten av posten min, ville du sett at jeg kommenterer akkurat det! ...minnet trenger derimot ikke så mye kjøling, så det er sjeldent et problem... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå