Gå til innhold

Oppgradering av pc

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle bruke pengene jeg fikk til jul til å kjøpe meg en del nye komponenter :) Skal ha kabinett, CPU, hovedkort, skjermkort, harddisk og ram.

Her er oppsettet slik jeg har tenkt meg:

Skjermkort: Geforce 6800 GT PCI-E

CPU: AMD 64 3500+ "winchester"

Hovedkort: Et av de nye nforce 4-hovedkortene (med støtte for SLI)

Ram: 512 mb ddr pc 3200 (eller burde jeg gå for 1024? ) Er usikker på produsent :hmm:

Harddisk: 200 gb... usikker på produsent også her. Den bør i allefall være stillegående...

Kabinett: Her er jeg nokså blank... Tenkte først på et eller annet Chieftec miditower med 360 w PSU, men er usikker på om dette er nok, særlig viss jeg skal kjøre to skjermkort i SLI senere?

Pcen skal stort sett bare brukes til gaming :D Har tenkt å bruke ca 9000 på delene, men kan godt gå opp en smule om nødvendig. Hadde vært veldig takknemlig om noen gadd å sette opp et bra forslag til meg :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjermkort: Geforce 6800 GT PCI-E

Dette er jo helt greit...

CPU: AMD 64 3500+ "winchester"

Ser grei ut denne også...

Hovedkort: Et av de nye nforce 4-hovedkortene (med støtte for SLI)

Supert! Du kommer til å få en bra PC

Ram: 512 mb ddr pc 3200 (eller burde jeg gå for 1024? ) Er usikker på produsent  :hmm:

Velg den du vil, BORTSETT FRA Twinmos, som ikke liker AMD Athlon64...

Harddisk: 200 gb... usikker på produsent også her. Den bør i allefall være stillegående...

Har bare en ting å si jeg : Seagate Barracuda 7200.7 200GB S-ATA

Kabinett: Her er jeg nokså blank... Tenkte først på et eller annet Chieftec miditower med 360 w PSU, men er usikker på om dette er nok, særlig viss jeg skal kjøre to skjermkort i SLI senere?

Skal si deg en ting jeg... Hold deg unna Q-Tec (Det har jeg selv erfart...)

Endret av Per-Stian
Lenke til kommentar

Hvor har han skrevet Q-Tec?

Så bra ut det ja...

512 MB vs. 1024 MB minne får lommeboka di avgjøre..

Prioriter et nForce 4 hovedkort SLI høyere enn 1024 MB.. Du kan klare deg en måned eller to med 512 MB...

Og TwinMOS fungerer fint med A64

Det var kun helt i starten ved innføringen av Socket 754 det var problemer med TwinMOS brikker... (og ja.. jeg har prøvd TwinMOS brikker på et Socket 939 system..)

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...