Gå til innhold

Hodetelefon forsterker "headbanger"


Anbefalte innlegg

Jeg har bygd denne hodetelefonforsterkeren og den fungerer perfekt!

 

Link

 

Trenger litt penger, og vurderer å begynne å selge de til folk, men lurer på om det er noe marked for de.

 

Den går på batterier, så den er bærbar :)

 

Dette er ikke ment som en salgsannongse da dette strider mot forum reglene, men jeg bare lurer på om det er noe marked for det :p

 

Kan jo brukes til pc'er, så det er jo pc relatert :p

 

Mvh

Bjørn-Olav

 

EDIT: Leif :p

Endret av Sh4d3y
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den vil veie ca 120-130 gram med batteri, den er ca 10*5,5*2,5 cm stor, og det vil følge med belteklips :p

 

Er litt usikker på hvordan den vil virke med forsjellige hodetelefoner, men her er litt spsifikasjoner på den:

 

Distortion: 0.2%

Freq Response: 5Hz to >110kHz (-1dB)

Max Output level: 1.7Vrms (loaded with RS Pro 25 phones)

Noise: Inaudible in quiet room

Output Power: 375mW into 8-ohms

Input Impedance: 33Kohms, minimum

 

 

I min har jeg et oppladbart 9V batteri (120mAh) og det varer i ca 8-9 timer med passe volum.

 

Jeg kan bygge den på to måter, enten så kan du få sånn at du kan lade den ved å sette inn en kontakt i hodetelefonforsterkeren og en inn i en lader, så du slipper å ta ut batteriet når du skal lade det, til dette må du ha oppladbart batteri da :p

 

Jeg kan også lage den sånn at du kan bruke en batterieliminator (adapter) på den, men da må du ta ut batteriet for å lade den. Det er ikke noe stort problem å ta ut batteriet da :p

 

Jeg har tenkt å ta rundt 700 for dem(uten batteri), da det koster en del for delene.

 

Mvh

Bjørn-Olav

Lenke til kommentar

Jeg har lett og drømt etter noe slikt i all den tid. Men har aldri funnet noe, helt til nå. Men jeg leter egenlig etter noe å ha på dataen, få litt mer futt på lanpartys osv. Så jeg er ute etter en med adapter jeg. Hvis dere ikke vet om noe som alerede er til data da? Hadde nettopp tenkt til å lage en tråd om akkurat dette, men så fant jeg denne.

 

Så hvis dere vet om noe lignende produkt som er for data, helst med adapter så skrik ut. Helst i norske webshopper, har dårlige erfaringer med utlandet.

 

Mvh

Audun Bekkos

Endret av Audun B
Lenke til kommentar
Den var jo kjempe stilig egentlig da. Jeg har ikke saa peiling paa lyd egentlig, men jeg lurte paa en ting, er det mulig aa bygge en slik forsterker som kan drive Senheiser's 500-serie (som ligger paa ca 100++ Ohm). Regnes det som tung eller lett drevne hodetelefoner?

 

Frankie

Singapore

100 ohm er litt i mellomomerådet, men den vil drive disse veldig bra tror jeg :)

Mine ur29 er på 100 ohm, den driver de veldig bra.

 

Mvh

Bjørn-Olav Eriksen

Lenke til kommentar

Hvis noen er interissert i en hodetelefonforsterker, send meg gjerne en pm :)

 

Mvh

Bjørn-Olav

 

EDIT:

 

Er det noen som har noe forslag på hvor jeg evt. kan selge forsterkeren?

Har tenkt på qxl, men jeg vet ikke om det er noen stor interesse der...

noen?

Endret av Sh4d3y
Lenke til kommentar

700kr er absolutt en grei pris. For 2000kr får du Rega Ear og Project Headbox som er relativt greie forsterkere. Så noe dyrere kan du ikke ta.

 

Det som er spørsmålet er jo om de greier å drive "de store" som Sennheiser HD600, 650, Beyerdynamic DT770PRO, DT880, AKG K501, K1000 osv.

Disse ligger på 250 - 300 ohm, og noen av de har også under 100db følsomhet.

Lenke til kommentar
700kr er absolutt en grei pris. For 2000kr får du Rega Ear og Project Headbox som er relativt greie forsterkere. Så noe dyrere kan du ikke ta.

 

Det som er spørsmålet er jo om de greier å drive "de store" som Sennheiser HD600, 650, Beyerdynamic DT770PRO, DT880, AKG K501, K1000 osv.

Disse ligger på 250 - 300 ohm, og noen av de har også under 100db følsomhet.

Jeg tror den ville ha greid å drive de hodetelefonene helt greit, men ikke med spesielt høyt volum. Det er jo mulig å byge den kraftigere da, men dette går utover prisen.

 

Skal prøve å teste utgangsnivået ved 300 ohm på nyåret, da jeg må ha tilgang til et osilloskop, noe jeg bare har tilgang til på skolen. :p

 

Mvh

Bjørn-Olav

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...