haqbar Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Har to maskiner og en switch. Hvordan setter jeg disse opp i nettverk så de kan dele filer og slikt. Trenger jeg en ruter med dhcp eller kan en av maskinene settes opp som dhcp server? Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 to maskin som bare skal dele filer å ikke ha internett tilgang, da kan du bare bruke en kryssa-tp kabel Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Må det være en krysset kabel? Kan jeg bruke vanlig kabel?? Lenke til kommentar
TorS Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Hvis du har en switch mellom dem må du bruke to vanlige kabler, ellers holder det med en krysset kabel fra nettverkskort til nettverkskort. Du trenger heller ikke DHCP for to maskiner, det er lettere å sette addressene manuelt. Du kan f.eks. sette den ene som 192.168.0.1 og den andre som 192.168.0.2 med 255.255.255.0 som nettverksmaske. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Må det være en krysset kabel?Kan jeg bruke vanlig kabel?? Ja. Nei. Men du kan krysse kabelen selv om du gidder. Det er bare å splitte den opp og koble om noen av lederne. Det finnes gode forklarende skisser på nett som forklarer fremgangsmåten. (prøv å google litt, hvis ikke du finner noe så finner sikkert noen her på forumet det for deg) Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Satte på internett deling så da virket det, men takk for hjelpen. Lenke til kommentar
xoop Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Må det være en krysset kabel?Kan jeg bruke vanlig kabel?? Ja. Nei. Men du kan krysse kabelen selv om du gidder. Det er bare å splitte den opp og koble om noen av lederne. Det finnes gode forklarende skisser på nett som forklarer fremgangsmåten. (prøv å google litt, hvis ikke du finner noe så finner sikkert noen her på forumet det for deg) Ikke sikkert, hvis han har Gigabit ethernet må han bruke rett kabel, med alle ledere. Lenke til kommentar
siixx0 Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Kan du noe md pc? Vet du hvordan du legger opp netverk på disse to pcene? Dette har jo en del og si. Du må kobble begge sine pcer/ begge pcene til swichen Du må gå inn i internet tilkoblinger og legge opp nytt hjemme netverk (følger instruksene og illustrasjonene. Instalerer protokoler O.Diverse ( pass på at firewallen i netverk koblingen ikke står på) og re-start pcen. Hvis du ikke forsto dette. få noen andre til og si det mer detaljert Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Satte på internett deling så da virket det, men takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå