Freqtal Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Har aldri hatt Intel i maskinen, utenom en gang for leeenge siden som eg ikke var med på å kjøpe, så lurer på ka eg burde ha kjøpt visst eg skulle ha kjøpt et P4-system. Socket 478 eller 775? Ka e forskjellen? Hvilket hovedkort e best generelt, og til overklokking? Ka RAM e best til P4, noe merke som kjører dårligere/bedre på P4 enn andre? Det eg trenger e: HK, CPU, RAM, CPU-kjøler. Det skal være det beste av det beste. Håper på svar Lenke til kommentar
XtrubioR Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 kjøp nesten alt annet enn Celeron. det er bajs Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Tja.. Pentium4 er ikke akkurat førstevalget mitt for tida. (har vørt det før, men den nye Pentium4 prescott blir for alt for varm og krever for mye kjøling) Hvis du vil prøve intel så vil jeg anbefale å prøve Pentium-M. (Jepp det finnes hovedkrot i ATX og mATX-formatet til denne) Forskjellen på Socket 478 og LGA 775 er egentlig kun sokkelen, men det er vanlig å utstyre LGA775-hovedkort med PCI-express i stedet for AGP og med støtte for DDR2 ram i stedet for DDR. Ytelsen er ikke spesielt forskjellig mellom de to. PS. Når du sier "det beste av det beste" hva mener du da? Ytelse, evt ytelse til hvilket bruk, pris/ytelse, pris, støynivå, osv. Eller er du klar til å inngå kompromisser mellom de forskjellige faktorene? Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 PS. Når du sier "det beste av det beste" hva mener du da? Ytelse, evt ytelse til hvilket bruk, pris/ytelse, pris, støynivå, osv. Eller er du klar til å inngå kompromisser mellom de forskjellige faktorene? Mente da ytelse ja, til spill (og overklokking). Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 kjøp nesten alt annet enn Celeron. det er bajs Jaja, det vet eg Hører vel ikke til under "det beste av det beste" akkurat. Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Så hvilket RAM-merke eg kjøper har ingenting å si? Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Corsair og kingston hyper X er vel det mest brukte nå for tia.. har ikke et vondt ord å si om TwinMOS men de er vertfall ikke å anbefalle! Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Corsair og kingston hyper X er vel det mest brukte nå for tia..har ikke et vondt ord å si om TwinMOS men de er vertfall ikke å anbefalle! Ja, har hørt at TwinMOS ikke e 100% med AMD64. E det det samme med P4 kanskje? Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) Prøv å få tak i en P43.4Ghz Nortwood. Da har du nok sikret deg en CPU i sjikte "det beste av det beste". Disse er nogenlundne sjeldne, men går ikke ut av produksjon før om 5 dager, så du kan være heldig EDIT: Denne leveres vel kun i S478 tror jeg. Men egentlig ingen uting. Kjøp deg RAM som er raskere en 3200, og dra nytte av at cpu'en er meget enkel å klokke. Mye. Endret 25. desember 2004 av Rufati Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 jeg har p4 og twinmos og det funker perfekt men twinmos er ikke akkurat noen overklokkere eller killere når det gjelder ytelse... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 PS. Når du sier "det beste av det beste" hva mener du da? Ytelse, evt ytelse til hvilket bruk, pris/ytelse, pris, støynivå, osv. Eller er du klar til å inngå kompromisser mellom de forskjellige faktorene? Mente da ytelse ja, til spill (og overklokking). Ikke for å være AMD-dude, men da tror jeg du har valgt feil tidspunkt for å gå over til Pentium4. Athlon64 yter nemlig jevnt over bedre i spill enn det Pentium4 gjør. I tillegg har enkelte Athlon64'er (3000+) svært bra overklokkingspotensiale for tiden. Mange får den opp 40-50% med god luftkjøling og litt økt spenning. Ytelsen skalerer også bedre med overklokkinga enn den gjør på Pentium4. I tillegg kan du bare drømme om å overklokke en Pentium4 så mye med luftkjøling. Beklager at jeg måtte svare på noe annet enn du spurte om, men jeg synes noen måtte si i fra. Lenke til kommentar
hds Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 jeg har p4 og twinmos og det funker perfekt men twinmos er ikke akkurat noen overklokkere eller killere når det gjelder ytelse... Er vel heller hovedkortet som "bestemmer" om det liker twinmos og ikke cpu... Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Hvis du skal ha det beste av det beste burde du vel overveie pentium Extreme edition? Men den er svinedyr da. Egentlig synes jeg du heller burde kjøpe a64 socket 939 men... Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Ikke for å være AMD-dude, men da tror jeg du har valgt feil tidspunkt for å gå over til Pentium4. Athlon64 yter nemlig jevnt over bedre i spill enn det Pentium4 gjør. I tillegg har enkelte Athlon64'er (3000+) svært bra overklokkingspotensiale for tiden. Mange får den opp 40-50% med god luftkjøling og litt økt spenning. Ytelsen skalerer også bedre med overklokkinga enn den gjør på Pentium4. I tillegg kan du bare drømme om å overklokke en Pentium4 så mye med luftkjøling. Beklager at jeg måtte svare på noe annet enn du spurte om, men jeg synes noen måtte si i fra. Dette e eg fult klar over. Har aldri hatt Intel i maskinen, utenom en gang for leeenge siden som eg ikke var med på å kjøpe, så lurer på ka eg burde ha kjøpt visst eg skulle ha kjøpt et P4-system. Som du ser på Quote'en så skal eg ikke kjøpe, bare lurer på ka som e det beste innen Intel no for tiden. Beklager visst dette ikke kom tydelig nok fram Endret 26. desember 2004 av PCXray Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Ok, beklager da missforsto jeg. Det beste: CPU: Pentium4 Extreme Edition 3,46GHz (~10.000kr) Hovedkort: Bare det har i925XE chipsett (1066FSB, PCI-e, +++) ca 2000kr Minne: Noe DDR2. Kanskje det som heter "4200EB" eller noe sånt. Kjøler: Ettelerannet 900 (?) Cu. Evt. vannkjøling/Gasskjøling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå