Skandinav Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 XBox krasj etter mod-chip høres nok så banalt ut. Han har sikker sølet med loddetinnet tenker dere... Men jeg er rett så stødig på hånden og slettes ingen newbie når det kommer til lodding. Så til sakens kjerne: Jeg har nylig satt inn en DUO X 2 Chip i guttens XBox v.1.0. Boxen startet opp og alt gikk fint, men etter ca 30 minutters spilling så krasjet den. Symptomene var like det å ha dålige drivere i pc'n eller å ha manglende kjøling. Min første tanke var at jeg glemt å sette i noen av viftekontaktene i XBox'en, men en rask sjekk avkreftet dette. Nå, trenger man ikke å spille mer enn 10 minutter så krasjer XBox'en. Symptomene er som nevnt frysende grafikk, manglende respons fra kontrollene, hakkende lyd etc. Så dere fedre eller søsken ser scenariet der en nok så skuffet gutt ikke får spille sine julegaver Men hvor ligger da feilen? Er det noen som har en ide om hvor jeg bør starte feilsøking? Alle tips mottas takknemlig. Lenke til kommentar
warillion Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 ja du kan jo prøve å lodde ut chippen igjen da Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Samme skjedde med min Xbox da jeg loddet i modchipen. Endte opp med at jeg kastet hele greien, kjøpte en ny Xbox, og fikk noen andre til å chippe den. Lenke til kommentar
SpecialUnit69 Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Selv om du er er racer på lodding så skal det veldig lite til før du kommer nedi på hovedkortet med bolten. Du kan ha svidd av en krets på hovedkortet. Hvis det er tilfelle bør du nok revurdere hele xboxen. Jeg er selv ganske dreven på loddinga og det er VANSKELIG! (trust me) å lodde opp en chip, og se etter skader. Dessuten pleier det å gjøre vondt verre Jeg har flere venner som sitter med xbox v1.0 og ergrer seg over at strevet med chippinga er mye arbeid for lite spilling senere. På Xbox v1.0 er vel de hulla der hvor sokkelen til chippen skal festes loddet igjen (hvis ikke jeg tar feil). Om så er tilfelle er det sannsynlig at det er der du kan ha kommet borti med bolten eller tinnet. Slik du beskriver problemet har jeg ingen andre forslag enn at du sjekker loddinga en gang til... Endret 26. desember 2004 av SpecialUnit69 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Takk for tips. Jeg skal umiddelbart sjekke ut loddingen. Men hva som var uforklarlig er at det virket i 30 minutter først. I dag om morgenen så fungerte den fint i en stund. Lenke til kommentar
G-M-L Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Har vært borti ett lignende tilfelle, der var det strømforsyningen som var synderen. Den kuttet ut etter en tid (helt virkårlig), slo av, ventet litt, slo på, virker litt til .... Byttet power på den, har fungert siden. Lenke til kommentar
roolf Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Dersom det funker i 30 min før den låser seg tror jeg du kan utelukke feillodding. Det høres ut som om det er for lite kjøling. Det første du kan gjøre er å skru opp xboxen, ta ut DVD og harddisk og legge disse ved siden av boxen med fremdeles tilkoblet. Start boxen og sjekk om begge viftene snurrer. (siden det er en 1.0 har du to vifter, en liten på GPU og en 70 mm kabinettvifte i bakkant.) Dersom disse ikke går rundt er det sikkert kontakten som ikke sitter skikkelig. Spill litt med xboxen åpen. Nå er luftingen så bra at den ikke bør låse seg om det er et temperaturproblem. Dersom viftene går og boxen ikke låser seg når den er åpen, kan det være at fan-speed i Avalauch (eller Evox) er satt for lavt. Skru opp disse i xml.-filen. (les på nett for forklaring). Dersom xboxen fremdeles låser seg kan du jo prøve å flashe med en annen bios. Jeg håper det fungerer etter at du har prøvd dette, for jeg har ikke flere forslag... Lenke til kommentar
soelvberg Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Min xbox v1.0 ligger på en temp på 40 grader på hovedkort og 50 grader på cpu da den har stått og gått en stund og oppnådd normal driftstemp. Du kan jo skjekke om din har tilsvarende temp. Lenke til kommentar
Omar Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Noe lignende har hendt med meg et par ganger. Xboxen lyste rødt og skjermen ble svart. Jeg går ut i fra at den slo seg av pga tempen. Dette skjedde når ikke dekselet på xboxen var ordentlig på. Så dekselet har sikkert en del å si for kjølinga. Lenke til kommentar
wilai Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 du har lodde for mykje på den en venn av meg måtte kjøpe nye Hk til Xboxen på grunn av det Lenke til kommentar
roolf Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 du har lodde for mykje på den en venn av meg måtte kjøpe nye Hk til Xboxen på grunn av det Dette må være et av de mest ufunderte innlegg jeg noen gang har lest. Har du noen gang moddet en xbox? Lenke til kommentar
Lou Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Men så er det jo rart at temperatur skal bli et problem, akkurat når han har loddet? Ville varmet opp alle punktene og prøve kjørt uten deksel. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Jeg vil påstå at Xbox'en tåler mye har moddet en del bokser (8 stykker) og har ikke skadet banene på hovedkortet på noen av de. Er ikke noe pro med lodde bolten, bare en hobby amatør Jeg støtter teorien med dårlig strømforsyning på 1.0 versjonen. Eneste xbox'en jeg har plagdes med var en 1.0 hvor chip'en sluttet å fungere etter et halvt års bruk. Chip'en fungerer helt flott, har testet den i min box, og selve Xbox'en fungerer. Men chip'en fungerer ikke i den 1.0 boksen Mulig jeg formulerer meg litt dårlig, men 36 timer uten søv har satt sitt preg :!: Lenke til kommentar
wilai Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 du har lodde for mykje på den en venn av meg måtte kjøpe nye Hk til Xboxen på grunn av det Dette må være et av de mest ufunderte innlegg jeg noen gang har lest. Har du noen gang moddet en xbox? har modde min Xbox selv og har til og med 2 USB 1 Serial Lenke til kommentar
roolf Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 har modde min Xbox selv og har til og med 2 USB 1 Serial Ok, sorry. Var nok litt rask på avtrekkeren. Jeg kan likevel ikke forstå at det kan være kontaktfeil/kortslutning når xboxen fungerer en periode før den klikker. Hadde det vært feil med loddingen så hadde ikke xboxen etter min forstand, fungert i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå