pev Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Hei! Jeg la nettopp inn speedfan på maskinen til fattern her (Packard Bell 3.0ghz P4) Det jeg la merke til er at Temp2 er 52 grader! Jeg har kommer fram til at temp 2 må være CPU? Er dette normalt? På min pc P4 2,53ghz er temperaturen på rundt 30 grader bare. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Det er hundrevis av andre slike "er CPUn min for varm?" tråder så å søke hadde sikkert ikke skadet... 52 grader er mye, men det er ikke farlig før den tipper 65-70 under load... Lenke til kommentar
pev Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Ok, takk.. Annet spørsmål: Går PC'n treigere enn den ville gjort ved ca 30 grader? Lønner det seg for meg å bytte CPU-vifte? Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Om faren din har en Prescott Pentium4 på rundt 3GHz så er det helt normalt. Har lest rundt på nett at det ikke er unormalt for disse å tippe 65 grader på full last. Og har en kompis med Prescott 3.2 GHz, bra ventilert kabinett og meget bra CPU kjøler og han tipper 60 grader på full last. Så det er helt normalt for disse prosessorene. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Ok, takk.. Annet spørsmål: Går PC'n treigere enn den ville gjort ved ca 30 grader? Lønner det seg for meg å bytte CPU-vifte? nope, den er ikke treigere enn hvis den var 30 grader. Derimot har du mer rom for overklokking ved 30 grader, hvis du skal gjøre det... så hvis du ikke skal overklokke, trenger du strengt tatt ikke bytte vifte nei.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå