Gå til innhold

Vibekes verden - klar for kritikk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, /me like :yes:.

+Pent fargevalg, og minimalistisk, uten at det gjør noe. Bra!

+Som nevnt over, flott som blogg :).

+Frukten var smooth :p

-Det var litt vanskelig å skille vær oppføring i bloggen fra hverandre. Endre på margins/paddings, eller kanskje legge inn et synlig skille, linje etc.?

-Der hvor det står "Skrevet <dato>" og "Musikk for øyeblikket: <musikk>", er skriften veldig liten. Forstår at det ikke er det som skal framheves mest, men det blir litt småirriterende når man må anstrenge seg får å lese det som står.

-Som også er nevnt over, unødvendig splashbilde.

Ellers meget pent! Blir ganske knall om du hører på deg jeg sa :p

Endret av prøvekanin
Lenke til kommentar

Takk for kritikk!

Nå har jeg gjort skriftstørrelsen på dato og musikk ++ litt større.

Det er to grunner til at jeg har den splashen:

1: Jeg skjønner ikke hvordan jeg får php include-scriptet til å laste en default-side så man ikke får opp 404 når man laster siden.

2: Jeg skjønner ikke hvordan jeg får bort f.eks 5 siste-overskrift og litt info øverst på siden når man trykker på en nyhet. Derfor lagde jeg en splash som en sånn introduksjon til siden.

Og det er jo et fint kiwibilde. :) Alle bildene er fra sxc.hu i tilfelle noen lurte. Tenkte jeg skulle lage en side om siden, med lenker til det jeg har brukt.

Nå jobber jeg med å skille nyhetene litt fra hverandre, og et sånt cookie redirect-script. Fant noe som ser bra ut her.

Lenke til kommentar

Utrolig fin side må jeg bare si.

Fargene er fine og behalige. Alt er deilig å se på, kanskje noe grunnet fine farger og frukt. Delikat frukt :p Fine farger som passer sammen, og mange farger som gjør siden frisk og fin å se på. Ikke noe kjedelig, med grått å svart og sånn.

Oppsettet var helt vanlig, men det funket bra til sitt formål. Ville kanskje hatt litt mer mellomrom mellom ver nyhet på siden for det virket litt trangt der. Mellomrom ville jeg også hatt fra "Forside" til "Blogg" og det som står under "Blogg" til "Andre Ting" i menyen, hvis du skjønte.

Ikke noe spessielt annet jeg vil kommentere på.

[OFFT]

Likte veldig godt at du er jente!

(Hvis du har laget den selv).

[/OFFT]

Lenke til kommentar

Nå har jeg lagt til et skille mellom nyhetene, en enkel grungy linje, funker dette? Hadde det vært bra med en sånn mellom "kategoriene" i menyen også? Altså nedenfor 'forsiden', 'skole' og 'lenker'?

@skomaker: Hehe, har lagd designet og siden selv ja.

@LordZyfeX: Med mellomrom mellom kommentarene, mener du mellom hver enkelt kommentar, eller mellom artikkelen og kommentarene? Går det an med en sånn linje der og, eller skal jeg bare ha en enkel <hr> der?

Lenke til kommentar
Nå har jeg lagt til et skille mellom nyhetene, en enkel grungy linje, funker dette? Hadde det vært bra med en sånn mellom "kategoriene" i menyen også? Altså nedenfor 'forsiden', 'skole' og 'lenker'?

Nå ser det bedre ut :). Etter min mening hadde det blitt ennå bedre hvis linja strakk seg over hele det venstre innholdsfeltet.

Når det gjelder en slik linje mellom kategoriene, er det ihvertfall vært et forsøk ;). Se hvordan det blir.

Lenke til kommentar

@skomaker: Hehe, har lagd designet og siden selv ja.

@LordZyfeX: Med mellomrom mellom kommentarene, mener du mellom hver enkelt kommentar, eller mellom artikkelen og kommentarene? Går det an med en sånn linje der og, eller skal jeg bare ha en enkel <hr> der?

Det funker så absolutt, men ikke ha en slik mellom menyene. Du kan jo lage den mindre dominerende der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Jeg likte den faktisk jeg ...!

Men så forelsker jeg meg i alt som er lyst og "rent" :love:

Så etter min mening er dette ett perfekt design til en blog :)

jeg sitter på laptopen nå så er litt vanskelig og se farger ordentlig men, syntes det ser bra ut egentlig jeg !

Også utrolig kult med jenter som driver med webdesign :thumbup:

*fikk pluttselig så lyst på no frukt :p *

Lenke til kommentar

Lekkert!

Det eneste jeg savner er en liten piksel eller fem større mellomrom mellom meny og innhold. Syntes det ble lagt litt tett opptil..

En annen detalj er at siden starter veldig brått fra toppen. Nede har du en pen avslutning, men oppe er det ingenting. Det gjør den vertikale balansen bittelitt skjev. Er bare en detalsj i mitt snåle hode dog :)

Hmm fant mer:

Det er alltid greit å la overskriften væen en link når man lister opp ingresser på forsiden. Vet ikke hvilket CMS du har brukt, men det burde la seg fikse.

På siste nyhet "En ordentlig blogg..." blir "Musikk for øyeblikket" veldig trykket opp i teksten. På de andre er det en linjes mellomrom. Dette blir muligens litt mye. Jeg ville gitt den et lite innrykk og en halv linjes avstand ned.

Når man går inn på de ulike kategoriene så ser jeg at du bruker den grønne og gule frukten som ikon foran kategorioverskriften. Hvorfor ikke bruke samme frunt som i menyen?

Lenke til kommentar

Ikke for å pirke, for siden er helt enestående. Første jente på 18 jeg har sett som klarer å lage noe så vidunderlig. Men en ting jeg stusset over. Vet ikke om det er meg eller om den nye stylen er sånn. Men toppen. Jeg følte med en gang at jeg måtte rulle scrollern litt opp for å se om det var noe på toppen. Det blir på en måte bare kuttet av i motsetningen til bunnen som får en sånn smooth bøy. Er kanskje jeg som er heelt på bærtur, men syns den er bra jeg =) :w00t:

Edit : oooops :blush: Så ikke Enden's kommentar oppe som beskrev dt :p

Endret av Lanka
Lenke til kommentar

Takk for alle hyggelige kommentarer!

Når det gjelder toppen, så var egentlig bunnen også sånn. Men så fant jeg ut at den ble litt brått kutta hvis jeg hadde lite innhold eller så på siden i full skjerm. Så da lagde jeg en sånn avrunda bunn. Men det er jo ikke noe problem å lage toppen sånn også. Tror jeg skal gjøre det.

Ting jeg har fikset siden første post:

-Større mellomrom mellom innhold og meny

-Titler som lenker

-Større mellomrom mellom menykategoriene

-Skillelinje mellom hver nyhet

-Større skrift i header

-Javascript som liksom skal gjøre at man slipper splashen. Vet ikke om den funker helt. For meg virker den bare andre gangen jeg går inn på siden samme dag.

-Knapper for valid html, css og en liten firefox-banner. Disse blir riktignok vist feil på gjestebok.php, uten at jeg har noen som helst anelse om hvorfor.

-Kategorifrukt i overskrift på kategorisidene.

-Et lite innrykk der det står "musikk for øyeblikket"

Noe mer som må fikses?

Lenke til kommentar
-Javascript som liksom skal gjøre at man slipper splashen. Vet ikke om den funker helt. For meg virker den bare andre gangen jeg går inn på siden samme dag.

Hepp, eneste grunnen til at du får 404 er at ved lasting av siden din uten "?s=hoved" så er ikke variablen s definert, gjør noe sånt som dette:

if (!$s){
 $s    = "hoved";
};

og legg det til i index-fila di (den som nå heter start.php)

da slipper du maset med javascript, og alle ulempene det gir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...