Ghost Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Mr.Hassan; Det gjør vel ingenting at det er tatt opp før. De to andre trådene inneholder stort sett bare tull (som på slashdot). Denne trådene kunne jo være en løsningsvinklet tråd, hvor man faktisk prøvde å komme frem til en løsning. Til Kimmer; Hvordan kom du frem til at det mangler to disketter? Har du prøvd med Norton Backup? Hva slags program er det egentlig? Jeg kan ikke finne noe som heter det hos http://www.symantec.com. Kanskje det inngår i nyere versjoner av Norton Utilities? (Dere ser kanskje at jeg selv er Norton-fan? :smile:) Det er ganske klart for meg nå at ut fra backup-filene skal vi få en *.dbf-fil. Jeg annen dbf-fil på nettet. De hadde en veldig enkel oppbyggning. Jeg brukte wordpad til å se på innoldet i filen og all tekst fremsto som tekst (hvis dere skjønner hva jeg mener). Med andre ork ikke mer komplisert enn en vanlig txt-fil. I access kan man lage en database og så importere dbf-filen med perfekt resulatat. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 ok, et søk på google og åpnet en fjernet side i hurtigbuffer fant jeg ut at det riktignok mangler er fil nemlig Cc60724a.ful og at det er en MS back up. Det kan se ut som om alle diskettene tilsammen danner cc60724.ful Her er innholdet fra siden: For example, the following series appeared on the DOS 6.22 system: CC60829A.FUL (No Description) was created on 8/29/1996 CC60829B.FUL (No Description) was created on 8/29/2006 CC60829B.FUL (No Description) was created on 8/29/1999 The actual date of the backup can be found by opening the .FUL file and scrolling to the next to the last line. There it is shown in the MM-DD-YY format. MSBACKUP does not recognize dates greater than 1999. MSBACKUP creates a date stamp on the backup files. When an attempt is made to create a backup over an existing backup, MSBACKUP displays a warning to prevent the user from destroying the file. The warning reads, for example, "You have inserted Backup diskette #2 from backup set CC60828B.FUL. This diskette was created using the DEFAULT setup on 8-28-96. Do you want to overwrite this diskette or retry using another diskette?" When the date the backup was made is greater than 1999, the date is improperly displayed; e.g., "This diskette was created using the DEFAULT setup on 8-29-CZ." For example: CC60829B.FUL = 8-29-CZ (system date = 8/29/2006) CC60828A.FUL = 8-28-CZ (system date = 8/28/2006) CC10829A.FUL = 8-29-AC (system date = 8/29/2001) Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Hmm Det var jo litt vel enkelt... :razz: Filene er et backup set for dos 6.0/6.2 og alle filene er der... Har funnet passordet og pakket ut filene og sendt disse til Aasentunet, da selve databasen ikke ser ut til å være passordbeskyttet (åpnet filen i Access og fant noe over 11000 bok tittler). Tok meg vel 10-15 min å finne passordet, men det som tok tid var å finne msbackup for dos 6.2 og en maskin å kjøre dette på... Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Quote: Den 2002-06-07 12:31, DnA skrev:HmmDet var jo litt vel enkelt... :razz:Filene er et backup set for dos 6.0/6.2 og alle filene er der...Tok meg vel 10-15 min å finne passordet, men det som tok tid var å finne msbackup for dos 6.2 og en maskin å kjøre dette på... Synd jeg ikke satt hjemme, så hadde jeg kansje slått deg! (nt4.0 på jobben :sad: ) Men hva var pwd? Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Hei DnA! Så det blir kanskje ein gratis flytur på deg no..:wink: Lenke til kommentar
Mr_Snuffles Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Dere er litt sent ute. Databasen er allerede hacket. Den dekrypterte basen kan lastes ned her: http://homepage.ntlworld.com/minkus/DBASEWIN.zip Hvis dere vil undersøke dataene, så kan *.mdf filene åpnes i Access. :smile: [ Denne Melding var redigert av: Mr_Snuffles på 2002-06-07 13:32 ] Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Hei! Passordet er : ladepujd Lenke til kommentar
int20h Skrevet 7. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2002 The 200 first rows in the database of Reidar Djupedal’s book collection: http://www.student.hig.se/~na98jbr/bok.htm Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Quote: Den 2002-06-07 13:31, Mr_Snuffles skrev:Dere er litt sent ute. Databasen er allerede hacket. Den dekrypterte basen kan lastes ned her:http://homepage.ntlworld.com/minkus/DBASEWIN.zipHvis dere vil undersøke dataene, så kan *.mdf filene åpnes i Access. :smile:<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Mr_Snuffles på 2002-06-07 13:32 ]</font> Phew! Bra, da slipper jeg Nynorsk festivalen. :wink: Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Quote: Den 2002-06-07 13:33, Mr.Hassan skrev:Hei!Passordet er : ladepujd that's sO lAmE!! :smile: Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Hei PIIIpower! Kan du utdype deg med,kva du meiner er så lame? Har eg gjordt noko lamt? Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Hei! I ein artikkel på itavisen.no som ein kan finne her uttaler bibliotekar Kirsti Langstøyl at å finne passordet var `pice of cake` kvifor trengte dei folk til å finne det da?- Kirsit uttaler: "Nå starter arbeidet med å få databasen opp og stå. Hittil har ingen klart å sende oss en fullt ut fungerende database, slik vi ba om." Bad ikkje aasentunet.no om passordet og ikkje å få databasen opp og stå? Hmm..Jaja,eg setter meg no på verandaen og tar livet med ro.. Lenke til kommentar
Ghost Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Jeg blir litt oppgitt av de folka på assen tunet. Jeg hørte på radioen at de hadde prøvd med alle mulig vendinger rundt navnet til forfatter og hans som hadde lagd basen. "Selv ikke ekspertene på BISYS hadde klart å finne passordet". Så viser det seg at det ikke er databasen de har gitt oss, men en backup. Såvidt jeg har forstått er det passordet på denne man måtte finne først. Som "selvfølige" var navnet hans baklengs. "alle kominasjoner...." Dette viser nok en gang at en datasnokers beste våpen er sosiale kunnskaper. Så sier de nå at "Hittil har ingen klart å sende oss en fullt ut fungerende database, slik vi ba om" Dette har ikke bedt om da.... men uansett; det er jo bare å importere basen i Asscess eller et annet "super"-program. De trenger ikke "dBase4".. Jeg syns de mangler litt mellom øra og syns de ufortjent har fått mye hjelp. Lenke til kommentar
gremlin60 Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 vist noen har den filen så send meg ein mail for og skjekke om eg har fått taki den vist ikkje saa vil eg gjerne ha den. dei har fjerna den fra siden deirar [ Denne Melding var redigert av: gremlin60 på 2002-06-07 22:14 ] Lenke til kommentar
Flex Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Quote: Den 2002-06-07 14:41, Mr.Hassan skrev:Hei PIIIpower!Kan du utdype deg med,kva du meiner er så lame?Har eg gjordt noko lamt? Tror det er passordet han tenker på :wink: Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Hei Flex! Såg etter på at passordet var etternamnet til han som lagde databasen "baklengs"... :wink: Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Quote: Den 2002-06-09 22:26, Flex skrev: Quote: Den 2002-06-07 14:41, Mr.Hassan skrev: Hei PIIIpower! Kan du utdype deg med,kva du meiner er så lame? Har eg gjordt noko lamt? Tror det er passordet han tenker på :wink: Stemmer bra det! ikke noe neg med deg hr.hassan! Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Hei! Passordet på backupén var ladepujd og passordet på reidar som er namnet på han som laga databasen i følge digi.no.. Vel, aasentunet.no fekk no ein del pr. på dette med passordet :wink: Svensken som sendte inn ein brukande database til aasentunet ville ikkje ha den turen til aassentunet som var lova vekk i premie.. Men,meinte pengane skulle gis til eit veldedigt formål.. :wink: http://www.digi.no/dtno.nsf/pub/md20020610...626_hb_33263904 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå