Gå til innhold

Senter for nynorsk skriftkultur søker hacker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er forøvrig drømmepremien for å knekke passordet :smile:

-------- fra aasentunet.no -------

Crack the password!

Win a flight to Ørsta!

The first person who brings us a database we can use will win:

a free return flight to Ørsta from any other Norwegian airport

one night at a hotel

during the annual New Norwegian Festival of Literature and Music - concerts, readings, theatre, art exhibitions, secondhand market, philosophy conference and much more from June 20th to June 23rd.

Download the files here and give it a try!

Send an e-mail with the solution.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-06 17:01, int20h skrev:

Noen som har prøvd seg på å cracke passordet enda?

Har ikke hatt tid til å prøve enda, men lurer på om de krypta med noe Norton-greier mon tro.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: int20h på 2002-06-06 17:04 ]</font>

med tanke på at det står NORTON Ver 2A i starten av alle filene?

(jeg har forsåvidt ikke peiling på database og vet ikke hvordan program jeg skal bruke til å opne filene engang)

Lenke til kommentar

Hei,

Mit imiddelbare gæt er:

En backup til disketter lavet med Win95 og dets innbyggede backup-program!

Stikord:

NORTON ver 2A

Version 1.0 for Microsoft

CC60724A.FUL

1996

Mener at 'Norton Utilities v.2 for Windows' sit backupprogram var identisk med det backupprogram der fulgte med Windows 95.

Man må nok ha lidt mere info fra Aasentunet for at kunne jobbe videre. Man må vel ha hele backupsettet eller i hvertfald disk #1 (CC60724A.FUL).

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-06 19:02, B|Real skrev:

Hva har dette med tilbakemelding å gjøre borsett fra at <b>hw.no har latt 1 nyhet om den</b>?

"Feedback, <b>diskusjon av artikler</b>, forslag til forbedringer av Hardware.no"

Der er vel egentlig svaret? Den kunne sikkert passet i en annen kategori også.

Lenke til kommentar

De filene vi har fått å jobbe med er jo ubrukelig. Det er nok som enkelte er inne på, en backuo med bruk av Norton something.

Ser man på filstørrelsen, ser man at alle de tre filene er på 1,38 MB. Altså kan vi slå fast at at det vi har fått er en ubrukelig backup.

Jeg har liten tro på at det er kryptert, sammenlignet det med ace-akriver på flere disketter.

Skal jeg prøve å finne passordet, må jeg først få selve databasen. Selv ville jeg aldri latt noen få noen av mine datafiler som jeg ikke kjente innhold i.

Jeg har ikke Norten (i hvetfall ikke dett aktuelle programmet) så jeg får ikke løst dette inntil de frigjøre selv database-filen. dBase bruker vel dBase/FoxPro (*.DBF) og/eller Paradox (*.DB).

Når jeg får denne kan jeg bruke ALPR til å finne passordet (http://www.elcomsoft.com/alpr.html).

Det skal være veldig lett, men som sagt; må ha selve databasefilen.

Lenke til kommentar

Til Ghost!

Efter å ha gransket filerne og den info der er på hjemmesiderne til Aaasentunet, vil jeg med nesten 100% sikkerhet påstå at det er en backup tat med Norton Backup v.2a for DOS(Win3.1x). Der er nogle datoer i fil #002 der forteller lidt om hva tid databasen er laget = 1991.

Jeg tror ikke det er noget specielt kryptert - det er bare en backup med kompresion, hvor der mangler mindst 2 disketter og dermed ikke mulig og lese ind i Norton Backup.

Så vidt jeg husker er DBaseIV et DOS-program der kunne køre under Win 3.1x og filerne er *.dbf.

PS. Der finde vist kun de 3 disketter i følge Aasentunet !!?? (4 årsverk tabt på gulvet!)

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Kimmer, Ghost: Er enig med konklusjonen til Kimmer som slo fast at er det en backup tatt med et eller annen utgammelt Norton som ikke burde være så vanskelig å åpne hadde vi hatt alle filene...menneh...visst det ikke er mer... hum (?)

Skal knote lit mer.

Administrator:

Kunne dere bannet/utestengt "Cs_er_gøy" en stund?

Blir så eitrandes lei av slike personer som bare er ute etter å lage kvalm.

Lenke til kommentar

Hei B|Real!

Om du leste/leser artikkelen til hw.no om Aasensenteret som søker etter folk som kan hjelpe dei med eit passord.Så linker dei til denne diskusjonen...

Sjølv om dei kanskje heller kunne ha linka til ein av dei andre diskusjonane om emnet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...