Gå til innhold

10D - dårlige bilder

Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig en novise i fotoverden - men har i mange år tatt en masse bilder med et Fujifilm 6800 kompakt kamera - 6,3 mill pix. Dette har vært et meget bra kamera og jeg har tatt noen fantastisk flotte bilder med det. Da dette gikk i gulvet var (det mye gråt og forbannelse) det imidlertid på tide met et nytt - og jeg bestemte meg for å ta spranget opp i de stores verden - og endte opp med et Canon D10. Jeg kjøpte først et Canon Objektiv EF28-135mm/3,5-5,6 IS USM - men da jeg ikke var fornøyd med bildene oppgraderte jeg til et Canon EF 17-40mm f/4,0L USM- men jeg fremdeles ikke fornøyd. Begge objektivene gir gode bilder i godt dagslys (untatt i snø) - men for portrettbilder - spesielt innedørs - gir de rett og slett dårlige bilder (mye dårligere enn det gamle kompakt kameraet fra Fujifilm). Jeg har lest bruksanvisningen om og om igjen - har testet ut alle funksjoner - men bildene (portrett og da særskilt de med blitz, inkl en Speedlight 3800) blir uten lys og liv og med skyggeområder (lite lys).

Er det noen som har noen tips - er det rett å slett en feil på kameraet - eller er det jeg som ikke har skjønt det ?

MrSling :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De to objektivene der er ikke akkurat så veldig lys-sterke da?

Mulig det er dette som gjør det.

Hva med å bruke litt lenger lukketid eller større blender?

Det som er med speilrefleks er jo at de skal vidreformidle virkeligheten best mulig, og er ofte da ganske nøytrale og trenger kanskje litt opp-piffing for å se virkelig gode ut.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...