Daehli Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Er det mulig å senke strengene så den blir mer lettspillt? - Hvordan gjøres det? Jeg har en litt antikk gitar - blir den ødelagt for fremtidig bruk? Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Skal du senke strengene må du nok slipe ned "pinnen" som sitter nede ved strengefestet. ta med gitaren til en gitarsjappe og få de til å gjøre det. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 (endret) Vårrengjøring. Endret 6. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Jeg er uenig med de som mener at lærer er en veeeldig god idè. Dersom du går inn for det, klarer du FINT å lære deg å spille uten hverken dyre gitartimer eller bøker. Jeg har spilt i 6 måneder selv, om føler jeg har gjort enorm fremgang i forhold til tiden. Jeg har aldri tatt en eneste gitartime. Det er en god idè å få en bekjent/venn/onkel/hvemsomhelst til å vise deg litt grunnleggende. Og for all del: Husk å lære deg teori også! Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 teori er VIKTIG. lær å spille etter besifring. forstå hvordan akkordene er bygget opp. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Jeg er uenig med de som mener at lærer er en veeeldig god idè. Dersom du går inn for det, klarer du FINT å lære deg å spille uten hverken dyre gitartimer eller bøker. En lærer kan lære deg mange tips og triks du kanskje aldri ville kommet på selv. Du har et godt poeng, men de fleste ville hatt god bruk for en lærer. For hjemmebruk er det forsåvidt ikke vits med en lærer. Lenke til kommentar
neb Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 En lærer kan være den onkel eller en kompis.. Å bruke penger på å lære å spille er bare tull.. enig med ha|tan!!! Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Det kommer vel helt an på hvor god du vil bli. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Vårrengjøring. Endret 6. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Det kommer vel helt an på hvor god du vil bli. Strengt tatt ikke. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Det kommer vel helt an på hvor god du vil bli. Strengt tatt ikke. Nei vel? De beste gitaristene her i verden har tross alt STUDERT gitarspilling o.l i et par år i tillegg til intensiv øvning, så klart. Nå vet ikke jeg om du er et naturtalent som kan få en gitar til å spille bare ved å se på den, men de fleste vil ha et stort utbytte av undervisning. Det finnes faktisk også undervisning for de som er forbu nybegynnerstadiget. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Ja herregud, men, poenget mitt er vel mer at en lærer ikke er et must, man kan fint sette seg inn i spilling uten, og fremdeles blir fantastisk god. Lenke til kommentar
Homme Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 fant akord versjonen av Nothing Else Mathers, men problemet er at de akkordene står ikke i den boka jeg har så noen som hvet om en side med akkorder og helst bilde av gripebrett? (det det heter?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå