GooDSpeeD Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Har ett par Sennheisere, kjøpte de i Praha og der kostet de omtrent halvparten av hva de koster i Norge... De sitter godt rundt ørene, gir god lyd, men er relativt dyre. Modellen jeg har ligger vel rundt et par tusen, men verdt pengene. Dessuten er de spesielt designet for avspilling av digital lyd noe som gjør de godt egnet til pc bruk...... Koss er for pyser :smile: Lenke til kommentar
illenium Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 jeg vil anbefale AKG K-400, dekker hele øret, litt dyre da, men ekstremt god lyd synes jeg! tror de kostet 1400,- tilbud. http://www.adelcom.net/AKGHP4.htm Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Koss Porta Pro. 549,- Det finnes ingen bedre... Lenke til kommentar
Dukemoen Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Plantronics har noen feite hodesett. Kjøpte ett DSP 500 på Telehuset. http://www.plantronics.no Lenke til kommentar
BoardkilL Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Quote: Den 2002-06-17 10:07, Jimmy Pop skrev:Koss Porta Pro. 549,-Det finnes ingen bedre... Det finnes garantert bedre enn det settet. Har ikke hørt akkurat det settet, men alle de andre koss setta jeg har hørt har vært skikkelig dårlige. Greit det koster 550 spenn, for min del har jeg vondt for å se for meg at så billige headset har noe for seg... Skal du ha noe som er skikkelig MÅ du høyere enn 500 kroner. Mulig de er helt ålreite, det er jo på tide at Koss lager no dugandes og, men at det settet ikke er det beste er jeg vel mer eller mindre bombesikker på. :smile: sånn er det med det :wink: Lenke til kommentar
Dukemoen Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Fikk ett tips i Sverige angående Plantronics http://testcentret.idg.se/produkt.asp?pID=2532 og http://www.testfreax.com/html/plantronics_audio90.htm Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Quote: Den 2002-06-07 08:15, BoardkilL skrev:Det er milevid forskjell på et headset til 400 og et til 2000, det er milevid forskjell bare mellom et til 400 og et til 800. Og det er alltid verdt å bruke de ekstra kronene. Tror det er mange her som lever i litt forskjellige verdener! Husk på at det finnes endel som kanskje ikke er så gamle her, som ikke tjener noen faste inntekter. Kanskje de skal klare seg på de 8000,- kronene de tjente som sommervikar. Det er derfor litt tåpelig å si at de skal bruke masse penger på et headset. Jeg kjøpte mitt Koss Porta Pro da jeg var 16 år. Jeg syntes 600 kroner var enormt mye for å høre på min MiniDisk dengang. Nå har jeg et helt annet forhold til penger. Jeg mistet f.eks mine headset i fjor sommer og hadde ikke problemer med å gå til nærmeste butikk for å kjøpe et nytt til 600 kroner. Det jeg vil frem til er at det gjerne sitter ung (og frisk?) ungdom her som har som utgangspunkt å bruke 300 kroner på et headset. Da er det FEIL å snakke om headset som koster 1000,- ++. Derfor mener jeg at Koss er et godt headset til de som ikke ønsker å bruke halve årslønnen sin (litt overdrevet) men fremdeles ønsker et godt headset med god lyd og livstidsgaranti. Lenke til kommentar
BoardkilL Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Quote: Den 2002-07-03 15:10, Kenny000 skrev:Tror det er mange her som lever i litt forskjellige verdener!Husk på at det finnes endel som kanskje ikke er så gamle her, som ikke tjener noen faste inntekter. Kanskje de skal klare seg på de 8000,- kronene de tjente som sommervikar. Det er derfor litt tåpelig å si at de skal bruke masse penger på et headset.Jeg kjøpte mitt Koss Porta Pro da jeg var 16 år. Jeg syntes 600 kroner var enormt mye for å høre på min MiniDisk dengang. Nå har jeg et helt annet forhold til penger. Jeg mistet f.eks mine headset i fjor sommer og hadde ikke problemer med å gå til nærmeste butikk for å kjøpe et nytt til 600 kroner.Det jeg vil frem til er at det gjerne sitter ung (og frisk?) ungdom her som har som utgangspunkt å bruke 300 kroner på et headset. Da er det FEIL å snakke om headset som koster 1000,- ++.Derfor mener jeg at Koss er et godt headset til de som ikke ønsker å bruke halve årslønnen sin (litt overdrevet) men fremdeles ønsker et godt headset med god lyd og livstidsgaranti. Joda, enig med deg der. Ikke alle som har pengene å bruke på sånt, greit nok det. Skal ikke rakke ned på noen for det, men å påstå at det er verdens beste headset blir feil. Det som var greia mi :wink: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Kenny000 Det har ikke så mye å si om de vinner mange tester er ikke sikker at eg blir fornøyd med dem,bruk dine egne ører til å bedømme dem selv,det er den beste testredskapet du har er din egen hørsel. Kjetil Lenke til kommentar
Silly Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Jeg kjøpte meg headset i går, et Philips HP910 til 998,- på Expert. Det er det ganske så god lyd i, og digg å bruke når jeg speller CS.. dekker ørene ordentlig, god bass, osv... anbefales for de som har lyst til å bruke litt penger! =P Lenke til kommentar
Dukemoen Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Audio90 til Plantronics koster ca kr 565,- Dekker hele øret og feit bass.. Lenke til kommentar
Neglesaks Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Jeg kjøpte meg et par Philips headphones til 129 kroner på elkjøp i går og jeg er storfornøyd med dem. Syns det er bedre lyd i dem enn i et par headphones en kamerat kjøpte til 600 kroner. Mine heter forresten Philips Stereo Headphones SBC HP140. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Kenny000 De fleste har råd til det,er bare en prioiterings sak,enkelte bruker mye penger på pc'en sin til nytt skjermkort og en ny hd,som eg sa er det snakk om hva du har mest lyst på,alle kan spare litt penger til det du vil kjøpe. Kjetil Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 9. juli 2002 Del Skrevet 9. juli 2002 Slenger meg inn i fan-klubben til Koss PortaPro jeg :smile: Sitter med dem å hører mp3 nå. Kjøpte dem for noen år siden på Absolute HiFi her i Oslo for ca 400,- (kosta 600 på Spaceworld f.eks) Ser pinglete ut, men tåler en del. Farger digital musikk positivt (mykere lyd enn audiofilt utstyr) og fantastisk lettdrevet. Mp3 spillere med klokkebatterier gir tilnærmet lydtrykk. Til annen musikk har vi jo investert bøttevis av kroner på stereoanlegg da .... Lenke til kommentar
DavidS Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Jeg bruker selv mitt Sony MDR v-700 DJ. **** så digg det er. Koster litt men det er verdt det... (fra 1500 til 2000, et sted mellom der) Lenke til kommentar
Guahtdim Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Når det gjelder headset så må man vel vurdere pris opp mot hva man skal benytte de til. Sitter her med billige trådløse hodetelefoner (kjøpt for ca. 400.-) som jeg benytter når jeg jobber. Helt grei lyd på MP3 og spilling (CS her på jobben). Synes det er å ta i litt og kjøpe seg headset til over 500.- når man kun skal benytte de til spilling og mp3. Ingen av delene er vel akkurat kjent for høykvalitetslyd (selv om det begynner å komme). Men til f.eks. film(DVD) og hifi så skjønner jeg godt at man vil ha litt dyrere utstyr. Lenke til kommentar
DavidS Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Grunnen til at jeg har så dyrt headset er fordi jeg også bruker det til djing på div. partys.. da er det ikke noe kult med noe som ikke låter... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Ikke for å være snobbete her, men må nok slenge meg på "koss-portapro er ikke det beste penger kan kjøpe"-gjengen. Du trenger IKKE å være audiophil for å høre at klokker i 1500 kr-klassen er bedre. Ikke misforstå det er fine klokker til prisen. Er en fan av sennheiser, men er enig i at de er litt skrøplige, det ene settet jeg hadde mista lyden i det ene øret og det andre (som jeg fikk på garantien, annen modell) er sprengt, en kamerat lånte de, og hva gjør han kobler de til med full guffe på volumet var på kjøkenet og hørte lydene ut helt dit, før jeg hylte "neeeeeeeeeeeeei!" :smile:. Så de funker ikke så bra nå lenger, funker sålenge bassen er moderat men skurrer ved dyp og kraftig bass. Tror jeg skal kikke litt mer på akg neste gang jeg kjøper har hørt på noen av de, og lyden er bra, men jeg ble overrasket over hvor forskjellig de og sennheiser sine modeller lyder, begge har bra lyd, men på en helt forskjellig måte. (kanskje det ikke er så overraskende, har egentlig ikke peiling på lydanlegg, men jeg vet hva jeg liker.) AtW Lenke til kommentar
starfalc Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 I følge min audiophile onkel, er AKG noe av det beste som er på markedet. Jeg vil ha AKG! Helst K-400! Lenke til kommentar
Seian Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Trust Headset Multi function 410 Bass er best etter min mening! her er bilde: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...16&GrpID=5&s=pl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå