Aes456 Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Bare sitter her å lurer.. Disse her ser jo veldig pinglete ut. Er de egentlig særlig bra, og er det noen vits å kjøle RAM? http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet642.htm Lenke til kommentar
ossy Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 har hørt delte meninger om ramkjølere. tror de senker tempen et par grader. om det er noen vits aner jeg ikke, men kule er de i allefall. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 hm... du har mange forskjellige former for ramkjølere, jeg personlig foretrekker nok heatsinks (elns) best. de har større flate til hver av rambrikkene og kjøler derfor bedre, men skal du ikke OK så er det ingen vits med kjøling til RAM'en Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Vil påstå å si at med ram-sinks (egne ribber for hvert enkelt modul, ikke en sammenhengende over hele brikken) så får du da ikke plass til to stykker etter hverandre? Hvis du skal kjøre DualChannel på et HK med 3 RAM-slots liksom? Men de heldekkende ser jo desidert mye bedre ut. Fikk 1GB (2x 512) til jul, med heldekkende, speilblanke sinks Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Vil påstå å si at med ram-sinks (egne ribber for hvert enkelt modul, ikke en sammenhengende over hele brikken) så får du da ikke plass til to stykker etter hverandre? Hvis du skal kjøre DualChannel på et HK med 3 RAM-slots liksom? Men de heldekkende ser jo desidert mye bedre ut. Fikk 1GB (2x 512) til jul, med heldekkende, speilblanke sinks enig i at det ser nicere ut med en hel en.. er selv tilhenger av det men utifra hva som gir best kjøling så tror jeg at jeg må si det er ram-sinks. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 ja, men så var det plassen... Synes faktisk at siden mer og mer RAM selges med heldekkende burde det automatisk være best, men det er jo egentlig smak og behag. Jeg liker absolutt ikke "modulsinks". Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Mine erfaringer sier meg at du ikke trenger det. Da mener jeg RAMen du har oppgitt i profil. Med mindre du skal klokke ekstremt med mefølgene volt justering eller modefikasjon. Har du bare litt luftsirkulasjon rundt brikkene, noe som det er lite av i mange systemer, tror jeg brikkene skal ha et fint liv! Det ser tøft ut da Rett meg hvis jeg er dum + Husk : Alt er relativt Lenke til kommentar
j-- Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 RAMkjølere er tøft Har satt på selv, og det ser da mye bedre ut.. Er ikke sikker på om det har noen annen effekt, da (Er det bare meg, eller er det helt umulig å ta de av når man først har fått de på?) Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 clvn: Kommer nok ann på festemekanismen! Har du "modull ribber" som er festet med noe lim kan det bli vanskelig. Kommer da også ann på limet. Har du "plater som dekker over hele" er det vel bare ett stålklips elns., og da skulle det være enkelt å remontere? LOZER Innlegg 1000 - Hurra ! Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 fant faktisk en test her http://overklokking.no/cooling/diverse/ttmemcool/index.html Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Godt å se at de speilblanke, heldekkende heatspreaderne fønker også Lenke til kommentar
j-- Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 clvn: Kommer nok ann på festemekanismen! Har du "modull ribber" som er festet med noe lim kan det bli vanskelig. Kommer da også ann på limet. Har du "plater som dekker over hele" er det vel bare ett stålklips elns., og da skulle det være enkelt å remontere? LOZER Innlegg 1000 - Hurra ! Har nok en vakker kombinasjon( ) 2 heldekkende plater som er festet med "limbånd", og så har de 2 clips over seg. .. Det sitter som bare F***, og jeg klarer(/tør) ikke å få de av! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå