lbb Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Hei! Vurderer å kjøpe meg bærbar "utenifra". Har sett på Acer 2501 LCI. I Norge finnes ikke maskinen så og si ved søk på norske sider. Mer oppslag andre steder. Men finner ingen type review/brukerefaringer.. På f.eks denne siden kan man se på hva slags maskin dette dreier seg om: http://www.epinions.com/pr-ACER_TM_2501LCI...lay_~full_specs 2,8 ghz og 512 ram er bra, samt pris. Men ellers? Noen som vet noe? I det hele tatt om dette kan være en grei maskin? Takker for svar:-) LBB Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Njei.. Jeg er ikke så enig: * Pentium4 2,8GHz: Sluker batteri og blir glovarm * Batteritid: 2 timer: Dette var lite etter min mening * Har ikke DVD-brenner (kun CD-brennr og DVD-leser) * 1024x768 er en lav oppløsning på skjermen. Ulempe for de fleste men kan også være en fordel for de som har dårlig syn og ikke ønsker så liten skrift. * Vekt ca 3,75kg. Dette var voldsomt. Trogig pga det store batteriet som må til for å drive den strømslukende CPU'en. * 40GB harddisk: Sikkert ok for mange, men det begynner å bli i minste laget selv for bærbare i budsjettklassen. På den positive siden kan jeg nevne at 512MB ram er ok og at den har trådløst nett, WinXP Pro, og en lav pris (970$=ca 6000kr + moms + frakt + tollavgift) Jeg ville nok klart ha lett etter en annen PC. Helst Pentium-M, med Athlon64 Mobile og Celeron-M på en delt andreplass. Husk også DVD-brenner, 512MB ram, 40-80GB harddisk, vekt, batteritid, osv. Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) Enig med Simen Skal jeg gi deg et tips til en meget bra bærbar PC, som har lang batterilevetid, meget bra skjerm (1400x1050), 8x dvd-brenner, stor hd (80 Gb) og som i tillegg er meget prisgunstig, du får veldig masse for pengene. Kjøp denne: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3602 Endret 25. desember 2004 av joho83 Lenke til kommentar
lbb Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 takk for svar simen:-) Jeg leter andre steder ja takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3602 Denne er menget bra men koster jo en del mer. Kostnaden kan sikkert kuttes noe ved å velge 1557ALS-modellen i stedet for 1557GLS-modellen. Eneste forskjell er skjermkotet og noen jallataster på tastaturet. Det er liten praktisk forskjell på disse. 1557ALS'en koster ca en tusenlapp mindre. I tillegg kan du sikkert gå ned fra 80 til 60GB harddisk. (NB ikke gå ned til 4200rpm, behold 5400rpm og 8MB cache) Det er ikke noe særlig å spare på mindre prosessor så du kan godt gå for denne. Pentium-M 1,7GHz'en yter minst like bra som den Pentium4'en på 2,8GHz. Batterilevetiden på denne er lang, ca 4 timer, den er lett, ca 2,4 kg, den har høyoppløselig skjerm (1400x1050) bra skjermkort (går an å spille med i motsetning til den Pentium4'en) Jepp, det var det jeg kom på i farta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå