Gå til innhold

Er dette en OK bærbar?

lbb

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å kjøpe meg bærbar "utenifra".

Har sett på Acer 2501 LCI.

I Norge finnes ikke maskinen så og si ved søk på norske sider. Mer oppslag andre steder. Men finner ingen type review/brukerefaringer..

På f.eks denne siden kan man se på hva slags maskin dette dreier seg om:

http://www.epinions.com/pr-ACER_TM_2501LCI...lay_~full_specs

2,8 ghz og 512 ram er bra, samt pris.

Men ellers? Noen som vet noe? I det hele tatt om dette kan være en grei maskin?

Takker for svar:-)

LBB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Njei.. Jeg er ikke så enig:

* Pentium4 2,8GHz: Sluker batteri og blir glovarm

* Batteritid: 2 timer: Dette var lite etter min mening

* Har ikke DVD-brenner (kun CD-brennr og DVD-leser)

* 1024x768 er en lav oppløsning på skjermen. Ulempe for de fleste men kan også være en fordel for de som har dårlig syn og ikke ønsker så liten skrift.

* Vekt ca 3,75kg. Dette var voldsomt. Trogig pga det store batteriet som må til for å drive den strømslukende CPU'en.

* 40GB harddisk: Sikkert ok for mange, men det begynner å bli i minste laget selv for bærbare i budsjettklassen.

På den positive siden kan jeg nevne at 512MB ram er ok og at den har trådløst nett, WinXP Pro, og en lav pris (970$=ca 6000kr + moms + frakt + tollavgift)

Jeg ville nok klart ha lett etter en annen PC. Helst Pentium-M, med Athlon64 Mobile og Celeron-M på en delt andreplass. Husk også DVD-brenner, 512MB ram, 40-80GB harddisk, vekt, batteritid, osv.

Lenke til kommentar

Denne er menget bra :thumbup: men koster jo en del mer.

Kostnaden kan sikkert kuttes noe ved å velge 1557ALS-modellen i stedet for 1557GLS-modellen. Eneste forskjell er skjermkotet og noen jallataster på tastaturet. Det er liten praktisk forskjell på disse. 1557ALS'en koster ca en tusenlapp mindre.

I tillegg kan du sikkert gå ned fra 80 til 60GB harddisk. (NB ikke gå ned til 4200rpm, behold 5400rpm og 8MB cache)

Det er ikke noe særlig å spare på mindre prosessor så du kan godt gå for denne. Pentium-M 1,7GHz'en yter minst like bra som den Pentium4'en på 2,8GHz.

Batterilevetiden på denne er lang, ca 4 timer, den er lett, ca 2,4 kg, den har høyoppløselig skjerm (1400x1050) bra skjermkort (går an å spille med i motsetning til den Pentium4'en)

Jepp, det var det jeg kom på i farta :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...