Gå til innhold

Oppgradering av pc 10-12k

Anbefalte innlegg

Har planer om å oppgradere/kjøpe ny pc nå i januar engang. Pcen skal brukes til gaming, litt video- og bilderedigering.

Tenkte å bruke rundt 10-12k,

har sett en del rundt på nettet dei siste dagane å komt fram til at 64 3500+ er vel den beste cpuen å velge prismessig. Pcen skal kunne kjøre hl2,doom3,painkiller bla bla for fullt.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=11232.

Jeg sitter egentlig fast på minne og hovedkort, så vis noen har erfaringer osv.. så ver snill å kom med innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok får se på det med psu, har fortron fra før den er helt super så du skal ikke se bort i fra at det er den jeg ender opp med :p. Anngående skjermkort, tror du jeg vil få bedre ytelse med 2*6600gt enn 1 x850xp pe? jeg vet ikke. Hadde vert fint vis noen med erfaring hadde komt med innspill.

Lenke til kommentar
Ok får se på det med psu, har fortron fra før den er helt super så du skal ikke se bort i fra at det er den jeg ender opp med :p. Anngående skjermkort, tror du jeg vil få bedre ytelse med 2*6600gt enn 1 x850xp pe? jeg vet ikke. Hadde vert fint vis noen med erfaring hadde komt med innspill.

2stk 6600gt er vel på høyde med 1stk 6800gt.. og et x850xt pe gruser 6800gt.. ville heller hatt 1stk 850xt pe ja :)

Lenke til kommentar

Det du sier der stemmer... AMD vil ha lave timings, så sats på noe minne med Cas Latency 2, eksempelvis dette ? Kingston PC3200 HyperX DDR 1024MB KIT Non-ECC Ultra Low Latency (2-2-2-5-1)

Ati kortet er bedre enn de 2 6600gt'ene ja. Angående Hovedkort sitter jeg med akkurat samme problem selv ;) Har ikke gjort noe valg enda, men seff funker et SLI kort helt fint til d skjermkortet du har valgt!

Den psu'en du har valgt er til min viten et knallbra valg! Stille(!), pålitelig og god :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...