Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lurer på og skaffe meg Europe Online Sattelitt sak

Anbefalte innlegg

Først av alt... her er det : http://www.europeonline.com

Lurer på og skaffe meg dette. Men det er jo altid eit par spørsmål som dukker opp da.

Eg leser på sidne deira att:

"The kit includes a satellite DVB-PCI card for reception across Europe on our Astra transponders and access to the Europe Online service until the 15th of October 2002 as well as the installation CD-Rom version 1.6 including the EOL SkyBooster access software. It costs EUR 59 plus shipping during our special promotion period"

Prisen er jo ikkje noke og sei på men, varer det bare ut til 15 Oktober? Kva skjer etter den datoen? Legges tjenesten ned da? eller skifter dei bare sattelitt? Vis den legges ned så er jo det litt surt.

Den antenne saken er jo på 19.2 grader øst, finnes det adaptere som man kan sette frampå den parabolen eg har no på 1 grad vest slik at man har 2 hoder på den, ein på 19.2 og 1 grad vest? Eg tvilar no på om det vil gå, men vis eg slepp og montere opp ein parabol til så hadde det vore bra.

Eg har talerken og hovud til den, men eg lurer på om det er bra nok. Bilde av den er her. http://home.no.net/rvenes/parabol/

Den lysegrå er den eg har montert opp no, virkar fint.

Det er den mørkegrå Philips antenna eg tenkte eg skulle bruke om det ikkje går med den andre.

Hovudet er det bilde av på 1. bilde.

Med DSL speed surfing... kva innebærer det? at ein kan boundle sammen isdn&sattelitt og surfe raskare? Vil da Kazaa fungere. Reknar med ein må sette inn proxy server osv på den då.

Og.. den File download saken, kjem det ned noke bra og eller er det berre bullshitt som kjem ned? Kor mange giga for dagen får ein lasta ned?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

On a one year subscription basis :

per month 10 hours fast surfing for only 24,90 € * or

per month 20 hours fast surfing for only 39,90 € *

Hvis det er slik at du kan bare surfe i 10 eller 20 timer i måneden er jo dette dyrt...

Lenke til kommentar

Jeg vil fraråde deg å gå for en satelitt/isdn(/modem) løsning som dette. Første argument må vel vere at dette bare er enveis sattelitt, dvs at du må fortsatt vere koblet til med isdn/modem og betale for denne oppkoblinga. Andre argument blir vel at når en bruker satelitt blir til tider responstiden(ping) veldig høy, å spille online spill blir da ikke veldig morro(chat/irc vil også lide av treghet)

Tiscali har gjitt uttrykk for at de vil komme med toveis satelittforbindelse mot internett i løpet av året(leste det på en eller annen nettavis), så kansje det ville vert en bedre og vente på dette?

Lenke til kommentar

Jeg har Euroeonline, og det funker fint. Det er jo ikke noe realtimesurfing, så argumentet vedrørende mirc, spill etc. faller egentlig litt ved siden av saken her. Den er yppelig til å hente stor filer. Funker fint å hente fra både http og ftp. Man bør kunne litt over middels for å få det til, men det funker flott. Har lastet ned 2.5 gigs siste døgn.

Tør ikke tenke på hva det ville ha kostet med isdn, for ikke å nevne tiden det ville ha tatt. Det med månedsbetaling er hvis du ønsker realtimesurfing. Når det gjelder Ticali's system med toveis, vil det nok bli mere snakk om en økonomisk terskel, det koster 16000 i Sverige. Men det funker vist bra, men er heller ikke noe for spilling etter det jeg fant ut på hjemmesiden deres.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: slowcooler på 2002-06-06 17:08 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: slowcooler på 2002-06-06 17:12 ]

Lenke til kommentar

slowcooler:

Ok, kan du poste screenshots eller.no av det du har fått ned? programmene etc. du kan jo sende dei direkt til meg på mail eller poste dei her...

[email protected]

Eg viste at det ikkje er realtime surfing.

Eg veit og at man kan laste ned i offline tilstand.

Men kor masse koster bare for abb da?

og veit du kva som skjer etter 15 oktober? veit du det?

Tiscali greiene blir for dyrt ja, også er det ikkje ekte breidband heller... 400 kb/s bare! snøft!

Lenke til kommentar

Har lastet ned alle iso'ene til mandrake, masse filmer (masse musikkvideoer) masse programmer, venter nå på 3 gig's som kommer ned i løpet av natta. Man henter et tredjepartsprog som heter

EON File Fetch manager, og der ser man hva alle andre laster ned, så er det bare å be om å få det man har lyst på lastet ned, og så får man det!

Jeg kjøpte settet i Norge, og det var med ett års abb. Har hørt at avtalen med dem som styrer Astrasatelitten går ut i høst, og da kommer de sansynligvis til å bytte til 1 grad vest. Du kan fortsette abb. etter Oktober, det koster etter det jeg vet 1500 pr år.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-06 20:44, slowcooler skrev:

Har lastet ned alle iso'ene til mandrake, masse filmer (masse musikkvideoer) masse programmer, venter nå på 3 gig's som kommer ned i løpet av natta. Man henter et tredjepartsprog som heter

EON File Fetch manager, og der ser man hva alle andre laster ned, så er det bare å be om å få det man har lyst på lastet ned, og så får man det!

Jeg kjøpte settet i Norge, og det var med ett års abb. Har hørt at avtalen med dem som styrer Astrasatelitten går ut i høst, og da kommer de sansynligvis til å bytte til 1 grad vest. Du kan fortsette abb. etter Oktober, det koster etter det jeg vet 1500 pr år.

Da trur eg venter til midten av oktober... for eg har jo allerede ei antenne som står på 1 grad vest... og da kan eg jo bare splitte det signalet

finnes det noken bra splittere?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Klarte **** ikkje og vente til oktober, bestilte i går kveld, og i morgen stikker 511 kr eller.no fra skanidabank kontoen min til Europe Online...

Trenger no berre og montere opp antenna og ein passande kabel.

Kor får eg kjøpt slik kabel?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...