SirHartge Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Bruk emnelinjen fornuftig og prøv å hold en høflig tone. Takk Lenke til kommentar
mrluring Skrevet 7. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2002 Sefføleglig men jeg skjønner ikke hvorfor folk henger seg opp i hvordan jeg definerer problemet på pcn min... og høffelig tone ? kremt var vist ikke jeg som starta noen krangel her... :smile: men men.. uansett mongo problemet er løst :razz: ha en god dag..... Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Hva var problemet, da?? Og hva gjorde du? Lenke til kommentar
Ever Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Jeg har troen på han som foreslo at powerknappen har hengt seg opp. Jeg bytta ut strømbryteren i min gamle maskin med en manuell av/på bryter en dag jeg kjedet meg. Da fikk jeg akkurat dette problemet når jeg bare flippa bryteren opp (på), slik at den sto kortsluttet. Forsto ikke sammenhengen med det samme, men etter en stund prøvde jeg å bare flippe bryteren opp og så ned igjen med det samme, slik at det bare ble en kort kontaktperiode, slik en normal powerbryter oppfører seg. Da funka alt fint. Ever Lenke til kommentar
Mixmasta Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Bra du fikk løst problemet. Var en ganske så innvikla feil =) Lenke til kommentar
fondus Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 16:29, Clintern skrev:Angående d med at pc'en starter og skjermen forblir mørk opplever jeg også en gang i blant, heldigvis så sjelden at d ikke er plagsomt.. Virker nesten som om "beskjeden" fra hovedkortet om at skjermen skal skru pås ikke når frem. Men d løser seg for meg ved å skru av og på PCen.. Aner ikke hvorfor d skjer, noe med MSI hovedkortet kanskje..?.... Ja, jeg og har msi hovedkort og må nesten alltid trykke in reset knappen når jeg skal restarte maskinen, for den bare står der med blank screen uten å boote eller noen ting. det er nesten alltid svart skjerm når jeg restarter fra windows, men hvis jeg restarter fra DOS, starter den alltid opp igjen automatisk. Sikkert en _irriterende_ feil i MSI hovedkort. Lenke til kommentar
vagabondSG Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 det politiske korrekte betegnelsen må vel være "Mentalt tilbakestående Pc" ? hihi for da være måte på hva folk tar seg nært av... Lenke til kommentar
mrluring Skrevet 9. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2002 Som sagt... Problemet er LØST... men takk uansett.. Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Quote: Den 2002-06-09 09:54, vagabondSG skrev:det politiske korrekte betegnelsen må vel være "Mentalt tilbakestående Pc" ? hihifor da være måte på hva folk tar seg nært av... Det er ikke snakk om at jeg tar meg nær av hva mrluring eller andre kaller maskinen sin. Men i mine ører, som for lengst har nådd metningspunktet for prepubertale utrykk, låter mongo-pc like usmakelig som homo-pc, neger-pc, pakkis-pc osv osv. Det er ikke snakk om hva som er "politisk korrekt". Jeg mener det er respektløst å sette en gruppe mennesker lik et negativtladd adjektiv. Er dette så vanskelig å forstå?! Kall maskinenen deres hva vil på gutterommet deres, men oppfør dere når dere er i et offentlig rom, som forumet her faktisk er. For kuriositetens skyld kan jeg jo nevne at jeg kjenner mongolide som overgår storparten av brukerne her på forumet i datakyndighet. Ellers er jeg klar over at jeg er off-topic, men jeg greier ikke holde kjeft.... [ Denne Melding var redigert av: hoppesagåsa på 2002-06-09 15:53 ] Lenke til kommentar
vagabondSG Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 "Ellers er jeg klar over at jeg er off-topic, men jeg greier ikke holde kjeft...." ja vi er smertelig klar over det... Lenke til kommentar
Mixmasta Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Drit da Hoppsagåsa.. Vi har fått det med oss nå. Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 "Drit da Hoppsagåsa.. Vi har fått det med oss nå." Er det der de beste kortene dere sitter på? Dere må jo være hjernedøde... Oppsann der tok jeg visst meg sjøl på senga :razz:. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 hum, prøv et MSI K7T266PRO2-RU, der kan du se hvilken komponent i oppstarts prosessen som det stopper ved. Lån eller noe. :smile: Lenke til kommentar
vagabondSG Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 huff... for en retardert diskusjon... Lenke til kommentar
dropkick- Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 "Hoppegåsa skrev: For kuriositetens skyld kan jeg jo nevne at jeg kjenner mongolide som overgår storparten av brukerne her på forumet i datakyndighet" Det var en kurositet jeg er glad du nevnte, jeg synes det er veldig trivelig og interessant at folk kommer med slike morsomme elementer i den ellers så kjedelige hverdagen. Jeg håper virkelig at du kommer med flere av dette slaget når anledningen byr seg! Ellers synes jeg det er veldig fint å se at du tar muligeten og ytrer din mening, selv om det overhodet ikke har noe med saken å gjøre. Ja, jeg går så langt å si at jeg ville stemt på deg om du var statsministerkandidat! Spesielt med et slikt morsomt navn! Flere av disse morsomme figurene i fremtiden folkens. STEM HOPPEGÅSA! Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Greit....jeg gir meg. Jeg har nå innsett at "mongo" er flott ord som i mange tilfeller dekker store hull og mangler i det norske språk (hva annet kan man forvente seg av et mongo-språk). Jeg skal ned til byne for å klage på et par sko jeg ikke er fornøyd med etterpå. Jeg har lest gjennom kjøpsloven i forkant, men ser nå at det var helt unødvendig. Jeg spør heller om hvorfor de selger sånne mongo-sko. Regner med at de finner det særlig sjarmerende fra munnen på en 30-åring og at de øyeblikkelig erstatter dem med en annen modell. hoppsagåsa over og ut. punktum Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Ville egentlig sette kommentaren "Mongo tråd, stenges", men avstår frå å gjere dette. Den skal stengast av andre grunnar. Eg fann ut at om eg skulle stenga tråden, måtte eg ramse opp frå retningslinjene. Vel, fordi eg då måtte ha ramsa opp heile 4 (punkt 1, 2, 3 og 4) av desse punkta gjer eg ikkje dette heller. Dette er diskriminerande (punkt 4), veldig ofte lite saklig og/eller høflig (punkt 3), off-topic (punkt 2) og eg har difor rett til å stenga tråden (punkt 1). mvh., Vegard, moderator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg