mrluring Skrevet 6. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2002 maskinen står konstant på nettt :smile: bredbånd til folket! (bak firewall) :smile: Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Jeg har desverre ikke peiling. Noen andre som vet? Lenke til kommentar
mbst Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Vel, det eneste som står igjen er vel strømforskyningen (PSU) og kabinettet. Kabinettet i seg selv kan det vel umulig være, med mindre det er noe galt med kontaktene til power switchen, reset-knappen etc. Det kan jo alltids tenkes at PSU'et er ødelagt.. vet ikke om det vil fremskaffe slike problemer, men det kan jo feks tenkes at noen sikringer er gått, evt at den gir veldig ujevn spenning / strøm. Er ingen ekspert på slikt, men du kan jo forsøke med en annens PSU og se om det hjelper. Evt prøve dine komponenter hos en kamerat. Lykke til! :smile: Lenke til kommentar
mrluring Skrevet 6. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2002 igjen.. PSU har jeg skiftet.. leser dere ikke det som står?? og for guds skyll.. er det kabinettet skruer jeg dritten fast på veggen :smile: Lenke til kommentar
mbst Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 18:34, mrluring skrev:igjen.. PSU har jeg skiftet.. leser dere ikke det som står?? og for guds skyll.. er det kabinettet skruer jeg dritten fast på veggen :smile: Beklager... så det ikke før det var for sent, og da hadde du alt svart på innlegget. :smile: Lenke til kommentar
mrluring Skrevet 6. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2002 okei :smile: hehe men det hadde jo vært moro å klaska dritten på veggen :smile: Lenke til kommentar
Zyde Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Det kan være noe galt med kablene i toweret. Siden du allerede har byttet ut alt det andre, kan det være lurt å bytte/låne tower og få skjekket at det ikke er noe galt med det. Lenke til kommentar
mrluring Skrevet 6. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2002 Hva slags kabler ? jeg har ny psu og skifta alle ide kabler etc :razz: noen kabler jeg burde vite om hihi ? :> Lenke til kommentar
vagabondSG Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Vi har jo alltids muligheten for at det er feil i mer enn en enhet :razz: Lenke til kommentar
Lorentzt Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 En mulighet er jo at hovedkortet tar bort i noe på kassa (overledning), hvis problemet er en av festeskruene til hovedkortet vil problemet kunne være der når du bytter hovedkort også. (De fleste gidder ikke å bytte ut skruene til kortet i mellomtiden. En annen mulighet hvis du bruker diode lysene i kabinettet er at det er noe feil med koblingen der. Det problemet vil heller ikke forsvinne med bytte av hovedkort (hvis du brukte de på begge kortene) Lorentz (Det er det eneste jeg ikke ser at du har testa) Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Du burde vært sparka ut av forumet, i henhold til retningslinjene. Du henger ut folk med Downs syndrom. (om du i det hele tatt veit hva mongo betyr) Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Prøv å starte opp maskinen uten kabinettet. Det har jeg gjort en gang, og da virket det.. Sikkret bare en kortslutning til chassis... Ligg hovedkortet på gulvet og alle komponentene rundt. Lenke til kommentar
mrluring Skrevet 6. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2002 Takk for det, det skal jeg prøve. Det er jo faktisk det eneste jeg ikke har prøvd :smile: takk og takk Og til deg som henger deg opp i mine måter å definere ting ville jeg ambefalt ett annet forum. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Fortsett tråden om hvordan det gikk... Det var en høyst herlig feil du hadde der... Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Quote: Den 2002-06-07 01:31, mrluring skrev:Takk for det, det skal jeg prøve. Det er jo faktisk det eneste jeg ikke har prøvd :smile: takk og takk Og til deg som henger deg opp i mine måter å definere ting ville jeg ambefalt ett annet forum. Det handler ikke om at jeg henger meg opp i dine definisjoner, det handler om respekt for andre. Eller er det fritt fram for også å skrive j**** negermaskin? Og jeg har heller ikke tenkt å bytte forum fordi du ikke følger retningslinjene. Forøvrig snakker du som om du var en gammel ringrev på forumet, men jeg noterer meg at du registrerte deg i går. Har du blitt sparka ut mange ganger? [ Denne Melding var redigert av: Hoppesagåsa på 2002-06-07 15:03 ] Lenke til kommentar
mrluring Skrevet 7. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2002 Sparka ut ja mange ganger..NEI ikke akkurat men jeg har såpass pc kompetanse at jeg slipper å sitte på forum får å finne ut ting før nu men hvis du har noen problemer med måter jeg skriver ting på ambefaler jeg at du gir f*** i å lese her eller å melde fra til hardware.no så sletter dem postene mine fordi jeg har funnet ut problemet så egentlig trenger jeg ikke ha det her mere... og forumet hjalp meg ikke i det hele tatt uansett :smile: ha en fin dag... Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Quote: Den 2002-06-07 15:33, mrluring skrev:Sparka ut ja mange ganger..NEI ikke akkurat men jeg har såpass pc kompetanse at jeg slipper å sitte på forum får å finne ut ting før nu men hvis du har noen problemer med måter jeg skriver ting på ambefaler jeg at du gir f*** i å lese her eller å melde fra til hardware.no så sletter dem postene mine fordi jeg har funnet ut problemet så egentlig trenger jeg ikke ha det her mere... og forumet hjalp meg ikke i det hele tatt uansett :smile:ha en fin dag... Du tar dette tyngre enn meg, det virker jo helt opplagt. Det var ikke et forsøk på å ydmyke deg, men når du bruker en gruppe mennesker som et negativt ladd ord for å beskrive din PC, så får du for svingende tåle litt irettesettelse. Hardware.no er forøvrig kontaktet. Ellers har dagen forøvrig vært glimrende! Lenke til kommentar
S-Blazer Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Dette problemet hørs kjent ut... Har du tenkt over at power knappen eller reset knappen muligens HENGER FAST ? Det har skjedd med noen maskiner jeg har fikset på jobben. (service osv...) Prøv dette og se om det hjelper: Dra ut ledningene (Power og reset) fra hovedkortet og start maskinen ved å kortslutte kortet. (du bare setter en skrutrekker eller noe annet som leder strøm nedi der hvor power switch var festet) Hjelper ikke dette kan du alltids forsøke å oppgradere hele maskinen din. Det hovedkortet du har nå er jo ikke akkuratt verdens nyeste kan man si... Send meg mail om du lurer på noe. -ShadowBlazer Inc. All rights reserved- Lenke til kommentar
mrluring Skrevet 7. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2002 Fint for da sletter dem posten min så slipper jeg å få mere innlegg siden pcn er i orden og hvis jeg ikke skal bruke negative ord hva skal jeg bruke da ? "pcn min har det bare bra" ? hehe jeg gir opp deg men få dem til å slette alt du takk for hjelpen Lenke til kommentar
mrluring Skrevet 7. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2002 Takk for det men det hjelper ikke men det ser ut til at hele hovedkortet har konka :smile: prøvd det med skrutrekker ja.. men thanks anyway Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg