Gå til innhold

**** pc :)

Anbefalte innlegg

Heisann...

Jeg har ettproblem med min pc, når jeg trykker på power knappen begynner alt av lys å lyse som dvd , hardisk lampe etc og skjermen forblir mørk. Noen ganger booter den normalt men går over i mongo lyse modus :smile: med mørklagt skjerm etter en liten tid. Jeg har etter råd fra folk prøvet å bytte tilsammen alt. dvs: Hovedkort , ram , skjermkort , nettverkskort , cpu , strømforsyning , idekabler. Prøvd å boote uten hardisk , dvd , brenner , nic etc. uten at dette hjalp.

Har noen ett råd til meg hadde jeg satt stor pris på det :smile: Det eneste jeg ikke har bytta er tower hihi

Maskin vare:

MSI KT7 pro

AMD 800 Duron

RivaTNT 2 Ultra

3com 509C

-Mats

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: mrluring på 2002-06-06 16:19 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: SirHartge på 2002-06-07 19:10 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående d med at pc'en starter og skjermen forblir mørk opplever jeg også en gang i blant, heldigvis så sjelden at d ikke er plagsomt.. Virker nesten som om "beskjeden" fra hovedkortet om at skjermen skal skru pås ikke når frem. Men d løser seg for meg ved å skru av og på PCen.. Aner ikke hvorfor d skjer, noe med MSI hovedkortet kanskje..?....

Chieftec Dragon Medium Tower Svart/m Dør 340W

AMD XP1600+ 1.4GHz

MSI K7T-266 PRO2-RU

60GB Western Digital HDD

512 DDR RAM

Gainward Geforce3 Ti/500TV 128MB 4.0ns(Detonator 27.70 drivere)

Windows XP Pro

[ Denne Melding var redigert av: Clintern på 2002-06-06 16:30 ]

Lenke til kommentar

men jeg har jo allerede sagt flere ganger at jeg har skiftet ut og prøvd både andre ide kabler og hovedkort.. skjønt noe rart er det jo.. men det virker at samme hva jeg gjør så vil lixom ikke ting fungere.. *oppgitt* :smile:

[ Denne Melding var redigert av: mrluring på 2002-06-06 17:45 ]

Lenke til kommentar

Har du byttet skjerm da?

Kanskje det er noe med kabelen til skjermen din (eller noe i den dur).

Kunne jo også vært PSU'en din som er gåen da.

Har du den interne høytaleren tilkoblet?

Hvis den ikke piper, så spørst det om det er noe annet enn hardware'en inne i maskina.

Lenke til kommentar

Ja jeg har prøvd det også.

Men jeg må si jeg er spent på hva en PSU er? er det CPU du mener? ja den har jeg i så fall skiftet. faktisk prøvde jeg en annen 800 duron (akkurat samme prosessor som min) og da bare peip maskina som ei sirene.. Men med en gang min kom på plass var den stille. Heller ikke med den andre prosessoren ble noe bedre. heller verre :smile:

Og ja , jeg har testet min prosessor på andre hovedkort og det funker knall. det er liksom bare no dritt med pc`n min om dagen.. kansje den bare er allergisk mot sol?? :smile:

Lenke til kommentar

ahh så å forstå :smile: ja jeg var nede på komplett og fikk kjøpt en ny i dag i god tro på at det var den som fucka, men det var det ikke.. formatere ja :smile: det er lettere sagt enn gjort.. hehe maskina starter som regel ikke, og når den først booter så rekker jeg ikke gjøre stort annet enn å logge inn før den klikker, alle lysa lyser og skjermen mørkner..

Lenke til kommentar

jeg har tatt ut alt til bare ram og cpu sitter igjen.. har til og med plukka ut ram, men det rare der er at den ikke engang piper på at den ikke har ram.. og den skulle vel ikke være for varm i og med at den ikke engang rekker stå på to minutter før den er klikk igjen. har heller ikke hatt noen problemer med vifta før. jeg har også prøvd å resete bios.. så det er et mysterium..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...