objorkum Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) Då er kernel 2.6.10 ute. Julegåve frå Linus - Changelog - Last ned her Endret 25. desember 2004 av objorkum Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Hm, får errors når eg skal installere ATi-drivaren inn i 2.6.10. Fungerar flott i 2.6.9. Bruker Slackware 10.0 (Xorg 6.7.0). Hadde vore kjekt om nokon kunne prøvd ATi-drivaren i 2.6.10. Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 sorry hvis dette er sikklig teit spørsmål, men kan alle distroer ha den? Er det slik at alle distror har samme kjerne? Trodde ikke det var helt likt :\ Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 sorry hvis dette er sikklig teit spørsmål, men kan alle distroer ha den? Er det slik at alle distror har samme kjerne? Trodde ikke det var helt likt :\ Joda, Linux er i bunn og grunn Linux. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Distroer med sin egen ferdigkompilerte kernel har ofte ekstrapatcher i tillegg til vanilla-kernel. Men du kan godt kompilere din egen kernel, uansett hvilken distro du bruker, forutsatt at du har alle nødvendige verktøyer. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Og forutsatt at user-space ting i distroen din ikke er avhengig av spesifikke kernelpatcher (udev?) Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Noen som kan gi en kort liste over de store forandringene siden 2.6.9? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Og forutsatt at user-space ting i distroen din ikke er avhengig av spesifikke kernelpatcher (udev?) Udev er i kjerna då tøysekoppen :!: Lenke til kommentar
zyp Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Nei? Udev er userspace, men avhenger av følgende ting i kjerna: General setup ---> [*] Support for hot-pluggable devices File systems ---> Pseudo filesystems ---> [*] /proc file system support [*] Virtual memory file system support (former shm fs) Lenke til kommentar
drall Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 og: File systems ---> Pseudo filesystems ---> [*] sysfs file system support Lenke til kommentar
Leoric Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Og forutsatt at user-space ting i distroen din ikke er avhengig av spesifikke kernelpatcher (udev?) Udev er i kjerna då tøysekoppen :!: All jule akevitten har nok gjort at du blander udev og devfs. Kort fortalt: Devfs er forløperen til udev, men de fant ut at dynamisk /dev ikke var så lurt å kjøre i kernelspace. Så kom udev som kun kjøres i userspace. Litt debatt: http://kerneltrap.org/node/1893?PHPSESSID=...167f09730491ae3 Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 ich weis... Men velmot: bytta huvudmål? Kvifor det? Ahh... blekkpatroner til jul... *kosepå HP-printeren* Bare synd at blekk skal være så innihampen dyrt... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 En annen ting. 2.6.0->2.6.8 : kort tid mellom releases. 2.6.8 == fuckup... 2.6.9 - 2.6.10 - kort tid... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Her diskuterer dei problemet eg har med ATi-drivarane og 2.6.10. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Og forutsatt at user-space ting i distroen din ikke er avhengig av spesifikke kernelpatcher (udev?) Javel. Eg køyrer berre Udev eg, utan å tenkje så mykje på korleis det fungerer Stressa litt med det for å få /dev/kamera osv, - men det fungerte ikkje så bra. Alle usbkort osv burde ha eigne serienummer! Same kva, - du skreiv jo kernelpatch til udev? Du treng jo ikkje noko i kernelen utanom «interfaceane», og dei er jo i standard kernel :] Elles har eg skifta hovudmål (nei, ikkje huvodmål ) - men det er eigentleg litt offtopic. Så eg skal ikkje fyre opp om det ;] :] Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Eg starta ein tråd på Rage3D sine nettsider. http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33797225 Der er det ein som har ein patch som visstnok skal fikse ting. Har ikkje prøvd den, trur eg held meg til 2.6.9 så lenge. Har jo vore mykje snakk om at ATi kjem med nye og betre drivarar i desember. Håpar at dei kjem snart. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 En annen ting. 2.6.0->2.6.8 : kort tid mellom releases.2.6.8 == fuckup... 2.6.9 - 2.6.10 - kort tid... Utsnitt fra The Cathedral and the Bazaar: "Release Early, Release Often" Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Jauda. Men å slippe noe som ikke virker skikkelig som *stable*, som så blir lastet ned og brukt av millioner av mennesker - det er rett og slett bare uansvarlig... Var vel en tabbe... Lenke til kommentar
comicz Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Jeg hadde aldri problemer med 2.6.8. Jeg kjørte dog ikke vanilla, så jeg vet ikke om gentoo-teamet patchet med eventuelle fikser. Problemer så jeg i hvert fall ikke noe til. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Var vel primært noe med cd-brenning... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå