Gå til innhold

Spørsmål om dvd og cd

brillan

Anbefalte innlegg

Vet pent lite om dvd og cd, så jeg vet egentlig ikke hva jeg spør om :p

Altså, jeg har en dvd film som er lastet ned (lovlig) og samtlige filer ligger inni en mappe kaldt VIDEO_TS (vet ikke om dette filnavnet betyr noe). Selve filmen ligger i VTS_01_1.VOB regner jeg med.

Det jeg lurte på var hvordan eller om det er mulig og splitte denne filen til 2-3 cd plater, og om det var mulig å se den på tv'en i stua? (har dvd spiller der som støtter vcd og s-vcd)

En ting til. Hvis jeg tar å bruke tvutgangen på skjermkortet, hvordan blir kvaliteten da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dvdshrink burde virke bra til å dele opp filmen.

Kvaliteten på tv-utgangen er litt avhengig av hvilket skjermkort du har og hvilke instillinger du har satt. Det blir som regel ganske så bra, hvis man kun skal se på film. :)

Takk for hjelpen!

Har et Powercolor 9800pro 128mb som er en smule overklokket. Innstillinger sier du? Mener du driverinnstillinger som feks AA og AF?

Lenke til kommentar

Han mener oppløsningen du setter den andree skjermen til. dette må du eksperimentere med. når du har funnet noe som passer, drar du filmen over til tv-en, og dobbelklikker for å få den til å bli fullscreen.

viss du har 50hz-tv, får du antageligvis diagonale streker som det går an å leve med, men som er litt plagsomme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...