Gå til innhold

Oppløsning på 19" LCD

Amriden

Anbefalte innlegg

Hvorfor får man ikke 19" LCD med høyere oppløsning enn 1280x1024

På bærbare er jo dette mulig. Har jo SVGA, XVGA osv....

Hvorfor har man ikke det samme på LCD til desktop maskiner......

Litt kjipt å måtte punge ut med drøyt 7000 for en LCD med OK oppløsning.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der var da ikke noe overraskende. Er ganske normal på 17" men det er fortsatt alt for lite til mitt bruk.

Virkelig ingen som har sett noen 19" med høyere oppløsning enn 1280x1024, eller han en god forklaring på hvorfor dette ikke finnes?

Må da være flere enn meg som lurer på dette.......

Lenke til kommentar

Hsuk at produsentene tr hensyn til hele brukergruppen, ikke bare entusiastene. Grunnlaget er nok gasnke komplekst, men et par viktige faktorer er nok:

Mange synes ting blir for smått på 17 tommer.

Entusiaster har råd til å bli tvunget opp på dyrere oppløsninger.

Flere piksler gir dyrere produksjon, og/eller større feilprosent.

Det at produsentene har rottet seg sammen for å tvinge folk opp på 20 tommer kjøper jeg ikke. Det finnes oppløsninger mellom 1280*1024 som kan benyttes. Det viktigste er nok at man heller vil tekkes den store gruppen novise brukere, som vil ha lav oppløsning enn den lille gruppen med entusiaster, som vil ha stort skrivebord. Å lage to modeller vil rett og slett ikke lønne seg, da man må ha enda en produksjonslinje for å dekke fåtallet. Man vil også gå seg selv i næringen på de to andre alternativene.

Og dere som lurer så fælt - søkefunksjonen er ganske nyttig om man klarer å bruke den. På et forum av denne størrelsen er det sjelden du er kreativ til å komme opp med et spørsmål ingen har stilt før...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...