Gå til innhold

754 eller 939 ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har 939 jeg ville ikke ha 754 PGA=

*Da får jeg ikke Winchester kjerne= 90nm cpu utvilkler mindre varme og klokker bedre.

*Dual DDR Ram 4% mer ytelse på rammen :p (eller noe er ikke sikker jeg)

*Jeg liker Hkene til 939 bedre en de til 754. (939 hkene har litt mer stæsj tror jeg)

*Jeg er mer fremtidsrettet med 939.

*939 kortene kommer med Nforce 4 det gjør ikke 754. (I tilfelle jeg skulle bytte)

*/\ Nforce 4 kort vil si PCI-E og det er litt kjekt også da (Men det er vell en selfølge)

 

kommer ikke på så mye mer jeg

Lenke til kommentar
jeg har AGP skjerm kort funker det med nforce 4 eller må jeg ha nytt (pci-e skjerm kort)

 

PS: hvilket  hovedkort skal jeg velge??

Nah, etter det jeg har lest, så kommer NF4 kun til PCIe, så AGP skjermkort på NF4 tror jeg nok du bare kan skyte en hvit pil etter.

 

Nvidia Forum

There won't be any new chipsets with AGP support, excluding one model for A64 and one for P4 from VIA, which will support both AGP & PEG, all the rest support only PEG

 

Så, å gå for NF4, så må du nok glemme til gamle AGP skjermkort, sad but true.

 

Annet enn det, S939 er nedskalert S940 ikke oppskalert S754 :)

Lenke til kommentar
Er ikke 939 rett og slett en forbedret versjon av 754? Begge kjører jo A64 og 939 kom jo etter 754, med forbedringer. Men uansett vil 939 være et bedre kjøp enn 754.

Som en 939 er 940 uten SMP pin. Derav en pin mindre. Men om man skal ha S754 eller S939 synes jeg ikke lenger har noen med pris å gjøre, heller med hva slags funksjonalitet du ønsker og om du tror du vil gå for oppgraderinger på samme plattform senere.

 

Er mange fordeler med S939, men trenger du ikke funksjonaliteten kan du liksågodt kjøpe S754. Prisen blir omtrent den samme uansett.

 

Se evt. for noen forskjeller her:

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=3345974

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

og hva er egentlig fordelene med 939?

 

dobble minnekanaler? det har ikke SÅ mye å si..

90nm winchester? mindre strømforbruk, mindre varme.. den er go ;)

SLI? MER strømforbruk og MER varme.. og et år eller to så kommer det et kort som slår to av dem du har nå.. tja :thumbdown:

pci-e? raskere men unødvendig på det nåværende tidspunkt, og man må ha nytt skjermkort, sjøl om man kanskje har et som holder en stund enda.. hmm

 

vet ikke helt jeg.. oppgradering=754, ny maskin=939?

Lenke til kommentar
og hva er egentlig fordelene med 939?

 

dobble minnekanaler? det har ikke SÅ mye å si..

90nm winchester? mindre strømforbruk, mindre varme.. den er go ;)

SLI? MER strømforbruk og MER varme.. og et år eller to så kommer det et kort som slår to av dem du har nå.. tja :thumbdown:

pci-e? raskere men unødvendig på det nåværende tidspunkt, og man må ha nytt skjermkort, sjøl om man kanskje har et som holder en stund enda.. hmm

 

vet ikke helt jeg.. oppgradering=754, ny maskin=939?

Kjøp 939, mye mer framtidsrettet det som er det viktigste.

Lenke til kommentar

Istedet for å legge vekt på ordet "fremtidsrettet" som er lett å ta ut av luften og som også kan være misvisende, så kan man heller komme med de harde fakta på hvilke fordeler man faktisk oppnår... hva gjør den mer fremtidsrettet etc.

 

Flere innspill på dette jo bedre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har ikke AMD sagt at det kommer ikke flere nyere prosessorer til S754 ?

At videre utvikling kommer itl å skje på S939 ?

Det er i alle fall slik jeg har oppfattet situasjonen, og det er derfor det sies at S939 er mer fremtidsrettet... Det ble skrevet og henvist til linker her for noen dager siden i en liknende diskusjon...

 

Skal se om jeg får gravd noe frem :yes:

 

EDIT: Her er det en link til en liknende diskusjon; hardware forum

Se da på siste innlegget der ;)

Endret av Cilveran
Lenke til kommentar

Jepps, er mange slike ting, men få de inn her ;)

 

En annen ting man også må vurdere er. Blir man fornøyd med hva S754 gir nå og som vi alle vet så har vi som regel et system minst 2 år.. Og kommer man til å oppgradere på samme plattform eller bytte ut alt.

 

Da er S754 et like greit valg nå. Eks. DFI Lanparty UT 250GB som klokker bra. Men avhenger av hvilken funksjonalitet man vil ha nå, og om man tror man vil oppgradere på samme plattform senere, og ikke minst om man har et AGP kort man vil bruke videre.

 

Noen har et AGP kort de vil bruke, og har kanskje lyst på dual-core når det kommer. Da velger man S939 med Nofrce3 Ultra etc.

 

Det er da ikke noe i veien for å velge et S754 system nå hvis det har den funskjonaliteten du vil ha og du ikke kommer til å ha behov for nye funksjonalitet før du igjen bytter plattform om 2 år.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...