Gå til innhold

Pcn bare piper ved oppstart :S

Fizzer

Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk ny ram til jul å kunne ikke vente til å sette dem in.(2x256)

Noe jeg hadde glemt var at jeg allerde hadde to 256 fra før og det går dårlig med 4x256 nå man bare har 3 slots. så jeg tok ut de ny jeg hadde satt inn og satt in de gammle i slot 2 og 3. Men når jeg skulle slå på pc kom det inge ting på skjermen og pc pep med lange pip og jevne nellomrom. jeg satt oppe resten av kvelden for å se om jeg hadde gjort noe feil eller herpa noe jeg fant ingen tegn til . Hvis noen kunne hjelpe meg å fine ut hva som er feil så jeg slipper å vente til etter jul før alle support telefoner åpner igjen ville jeg blitt veldig takknemlig. jeg har en abit nf7-s hk. Og den gammler rammen var twin mos ddr pc3200 2x256. et spørmal til er d noen jumper bak på hardisken`eller er d bare de tok kablen som går inn bak? det kan vel ha vært den som har mista noe ikke vet jeg :s Pc vill i alle fall ikke starte bare lage dumme pipe lyder. håper noen kan hjelpe meg :) skjermen er bare svart hele tiden i tilegg

Endret av Fizzer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg fikk ny ram til jul å kunne ikke vente til å sette dem in.(2x256)

Noe jeg hadde glemt var at jeg allerde hadde to 256 fra før og det går dårlig med 4x256 nå man bare har 3 slots. så jeg tok ut de ny jeg hadde satt inn og satt in de gammle i slot 2 og 3. så støvsugde jeg pc og så litt på en vifte som har bråkte mye i de siste. Noe jeg angrer på er at jeg tok av kabintet på andre siden og vippa litt på plata som hoved kortet satt på for å se om jeg kunne få av vifta under cpu'n (ikke cpu vifta). Jeg vippa ikke mye på plata , heller ikke med makt bare sånn at jeg forstod at jeg måtte fjerne alt fra mamma brette først. Jeg dreit i vifta å satt på kabinete igjen men når jeg skulle slå på pc kom det inge ting på skjermen og pc pep med lange pip og jevne nellomrom. jeg satt oppe resten av kvelden for å se om jeg hadde gjort noe feil eller herpa noe jeg fant ingen tegn til det å ble redd for at støvsugern hadde dratt med seg noe den ikke skulle, noe jeg synes var litt rart for jeg hadde egentlig bare støvsuget viftene. Hvis noen kunne hjelpe meg å fine ut hva som er feil så jeg slipper å vente til etter jul før alle support telefoner åpner igjen ville jeg blitt veldig takknemlig. jeg har en abit nf7 hoved kort. og den gammler rammen var twin mos ddr pc3200. et spørmal til er d noen jumper bak på hardisken`eller er d bare de tok kablen som går inn bak? det kan vel ha vært den som har mista noe ikke vet jeg :s Pc vill i alle fall ikke starte bare lage dumme pipe lyder. håper noen kan hjelpe meg :) skjermen er bare svart hele tiden i tilegg

Hei!

Ja det er jumpere bak på harddisken. Hvis disse har blitt fjernet kan det i værste fall føre til at du ikke finner harddiskene. Det er ikke årsaken til denne pipingen du opplever.

Det står beskrevet i manualen hva de ulike pipesignalene betyr. Sjekk i manualen og finn de pipelydene som beskriver de du opplever best. Dette vil forhåpentligvis gi deg en liten pekepinne på hva som kan ha gått galt.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Takk for tipsene, jeg har prøvd mye nå og etter my byting, prøving og resteing av bios klarte jeg til slutt å få et bilde på skjemen, men det sto cmos-defualt load error og den vanlig oppstart stuffet(f1 to countine , Press del to enter setup) eller noe sånt er ikke sikert det sto error der jeg fikk ikke lest det ordentlig for jeg var så glad jeg fikk startet pc igjen. . Jeg hadde dual ram fra før og den har virket fint til nå. Jeg leste oxo på en anne thread her at andre ikke fikk til nf7-s og dual ram. Så jeg prøvde og sette bare en brikke i slot 1 og det var da skjermen lyste opp. Dum som jeg var slo jeg av pc for å prøve å sette inn den andre det virket ikke og etter det virket det ikke med bare en brikke i slot 1. jeg skjønner bare ikke hvorfor rammen som har virket så lenge plutselig ikke skulle virker når man tar den ut og putter inn en annen så putter inn den gammle igjen.

Endret av Fizzer
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått det til, men bare med en brikke i slot 3. Om jeg setter en brikke i en av de andre samme om det er gammel eller ny brikke begynner det og pipe igjen :S men jeg er glad for at jeg fikk starte den igjen uannsett om det kosta meg 256 ram som jeg sikkrt får tilbake snart. Så bytter inn de 2 nye 2x256 til en 512 så jeg får 1024, forhåpenltigvis uten problemer :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...