Olavxxx Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Hei! Vi har vel alle fått installert Gator ufrivellig, ved å klikke vekk noe masende greier på en hjemmeside? Vi har vel alle uninstallert den også. For de som ikke vet hva gator er: Gator er et program som ligger å idler i processes. Den starter en tilfeldig av mange hundre banners som blir lastet ned på din side, når du går inn på visse sider. Hvordan merker man dette? Vanligvis, er det vanskelig å merke, siden de fleste sider nåtildags har popup reklamer allerede. Jeg merket det var på min pc, siden det plutselig begynte å komme på Volvo klubb siden jeg drifter. Jeg har alltid holdt siden vår 100% reklamefri, og beynte å lure på hva som skjedde. Jeg lurte på om jeg hadde fått noe scumware (program som redigerer html filene på disken din, mekker inn reklame) Men jeg så på sourcen til filene.. De var helt intakte og orginale. Så en dag, gikk alt som sirup (tregt som fan). Jeg trykket [CTRL] + [ALT] + [Delete] og gikk inn i Task Manager. Der så jeg et program som brukte 50MB ram og lå på 80% av CPU'en. RAM'en var ikke noe stort issue, siden jeg har 640MB PC133. CPU'en var ganske stort issue, siden jeg bare kjører PIII866. Jeg killet prosessen.. Da slo IE seg av.. Det var litt merkelig oppførsel synest jeg, så jeg søkte på GMT.EXE på C: Jeg fant GMT.EXE inni en Common Files katalog. Jeg gikk så inn på katalogen og fant ut at det var Gator Multimedia greier.. Husker ikke helt hva T'en stod for. Det neste jeg gjorde, var å rename GMT.EXE til _gmt.exe Grunnen til at jeg ikke bare slettet det, var at jeg lurte på om explorer ville klikke.. Jeg rebootet og det gikk fint. Jeg kjørte slik i flere uker, uten at noe skjedde. Så tenkte jeg at da var det på tid å slette katalogen. * Det går ikke ann å ta uninstall, siden den ikke ligger i listen * * GMT.EXE kommer med programmer som DIVX * * Når man sletter GMT.EXE, slutter reklamen å komme * PS! Om dere sletter eller renamer _noe_ på deres maskin, er jeg ikke ansvarlig. De handligene dere gjør utifra denne artikkelen er deres egen risiko! - Gjør aldri noe du ikke vet du klarer å fikse opp i. - Lenke til kommentar
BBC Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Kan anbefale AdAware - den fjerner spyware for deg. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Heisann. Brukte Adaware jeg og fjernet 17 "uønskede elementer" på maskinen. når jeg skal starte kazaa så går det ikke fordi den tilsynelatende mangler komponenter?? _________________ [ Denne Melding var redigert av: Goebbels på 2002-06-06 20:27 ] Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Kan bare bekrefte at Ad-Aware er glimrende greier. Fjerner Gator m. fl. uten problemer. Når det gjelder Kazaa tipper jeg at det inneholder masse lumsk spyware....og vil sikkert ikke funke uten. Derfor holder maskina fri for den slags rot. Hvis det ikke funker etter å ha blitt rensket med Ad-Aware, kvitt deg med det! Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Når det gjelder Kazaa, så har denne en fil som heter cd_clint.dll som Ad-Aware oppfatter som Spyware. Denne skal ikke slettes. Det du må gjøre er å installere Kazaa på nytt igjen. Og IKKE slett cd_clint filen i listen over spyware. Du kan trykke på cd_clint og velge exclude, så slipper du å bekymre deg over at denne filen blir slette ved uhell. Dette gjelder også for Kazaa Lite, som er uten spyware. Den trenger også cd_clint for å fungere. [ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-06-06 21:22 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Dere finner en dummy-fil for cd_client.dll her. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 GAIN er også et Gator-program Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 (endret) Vårrengjøring. Endret 5. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 14. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2006 for å vekke liv i en gammel tråd, bruker jeg nå både ad-aware, såvel som spybot search and destroy.. spybot kan også blokkere "slemme domener" :-) samt man bør jo bruke annet enn IE. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Årets bump! 4 år gammel tråd FTW Btw, DaButcher på bilforumet.net ? Jeg liker volvoen din Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Javel, Olav. Teit bump, og helt feilpostet. Da sier vi takk til deg. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Javel, Olav. Teit bump, og helt feilpostet. Da sier vi takk til deg. 5751341[/snapback] Korrekt, og posten stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg