Gå til innhold

X800PRO eller X800XT?

Kefsp

Anbefalte innlegg

Jeg ser på skjermkort (Sapphire Radeon) til underkant av 4000 i pris, så jeg lurte på om det var verdt 600kr å kjøpe X800XT istede for X800PRO...

Sapphire Radeon X800PRO 256MB:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3402

Sapphire Radeon X800XT 256MB Vivo:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4364

Hva er egentlig VIVO godt for?

Endret av briktern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du tak i et x800pro VIVO, så er vel det muligens det beste alternativet, da dette kan softmoddes til et x800xt (pe) ved at du låser opp 4 pipelines på kortet som ikke er aktive. Prismessig i forhold til ytelse er dette kortet topp :yes:

Sapphire Radeon X800PRO VIVO 256MB DDR AGP,ATI X800PRO, VIVO, Full-Retail Komplett.no

VIVO er forresten Video In, Video Out funksjon

Men hvis dette kortet med softmodding er utelukket, så tror jeg at jeg ville betalt de 600,- ekstra, da du får et mye raskere skjermkort... (Sett at du har pengene til det)

Lenke til kommentar

Tingen med VIVO er det at det kun er VIVO kortene som kan softmoddes til å bli xt kort. Dette kan du ikke gjøre med vanlige pro kort uten vivo. Når det gjelder vivo funksjonen i seg selv, så har i det minste ikke jeg bruk for den, men det går gjerne på videoredigering eller no' ? (litt usikker her, vet bare at det er video inn og video ut det står for....)

Lenke til kommentar

Da må du spørre noen andre... Jeg har massevis på min egen pc, men dessverre ingen her... :no:

Men det skulle være VELDIG enkelt å finne det på google.... Søk bare etter "x800pro vivo softmod" eller noe slikt (kan kanskje inkludere "guide" eller no'?)

Det var i d minste slik jeg fant d...

EDIT: Hmm... Ser jo ut som kortet jeg linka til på komplett er utsolgt ja, men bare søk så skal du finne et kort til god pris :)

EDIT2: Hardware.no Her er en gigantisk tråd som omhandler akkurat softmodding av x800pro vivo her på hw.no

Endret av Cilveran
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...