rottert Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Kort fortalt: Tilbud = Vanlige priser. Ikke tilbud = ekstra dyrt. Du glemte en: Supertilbud (største bilde på første side) = tilbud. Kjedene har faktisk noen ok lokketilbud i blandt med priser som selv ingen norske nettbutikker kan slå. Som regel er nok dette lokkevarer som går til innkjøpspris eller til og med under det. F.eks elkjøp som solgte HL2 til 299kr nå nylig. Det er under kostpris så vidt jeg har hørt. Med det er langt mellom disse supertilbudene så det lønner seg å følge med så man kan styrte til når det dukker opp et uvanlig godt tilbud. Det er faktisk vanligvis opptil flere varer som selges under kostpris i hver eneste kampanjeavis i det store El-kjedene, så jeg vil ikke påstå at det er "langt mellom supertilbudene". Når det gjelder begrepet "tilbudsavis" så er det noe som forbrukerne selv har skapt. Blekkene som blir sendt ut er en oversikt over utvalgte varer fra hver kjede. Noen av de er rimeligere enn de pleier mens andre er nevnt fordi det er en populær vare som butikken vil gjøre forbrukerne oppmerksomme på at de fører. Ordet "tilbud" er vel som oftest ikke nevnt i disse avisene? Jeg ser selvfølgelig bort i fra salg nå i romjula og i januar, men da er det en høyere andel av varer med prisavslag i disse avisene også. Ta for eksempel den blenderen. Jeg har sett den til 399 så lenge den har vært på markedet. Du sier noe om varer som er rimeligere enn de pleier. For meg virker det som den varen er dyrere enn den pleier når den koster 599 de få dagene før jul og sikkert vil gå ned til 399 igjen etter jul. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Man skulle ha kjøpt julegavene i januar! Takk for ideen, nå skal jeg seriøst dra og handle gaver under januar salget Så har folk alle gavene når det kommer til den 24. igjen... Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Det er slett ikke uvanlig at kunder kommer inn i en butikk, forventer prisen fra et gammelt tilbud på en vare, og går steik forbannet ut igjen når de ikke får varen til den gamle prisen. For å avklare denne saken kan man kanskje sjekke om blenderen var på tilbud før den 18, FØR man begynner å sverte navnet til en butikk. Evt. at de går til "feil" butikk og hardnakket påstår at butikken har varen til en gitt pris fordi de har sett det på TV, når det i realiteten er konkurrentens reklame de har sett. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Finner du blenderen på nettsidene til elkjøp? En av disse? Lenke til kommentar
rottert Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Kjøpte du blenderen? Kjøpte 2! Ja det var selvsagt frivilig. Jeg var som folk flest, ut i siste liten. Ja, og så skylder du på butikken? Forventer du at det blir bedre til neste år siden taktikken til butikken viste seg å fungere meget bra? Nei, neste år skal jeg være tidligere ute. Som nevnt tidligere syns jeg bare det med å utnytte jula er helt bak mål. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Kort fortalt: Tilbud = Vanlige priser. Ikke tilbud = ekstra dyrt. Du glemte en: Supertilbud (største bilde på første side) = tilbud. Kjedene har faktisk noen ok lokketilbud i blandt med priser som selv ingen norske nettbutikker kan slå. Som regel er nok dette lokkevarer som går til innkjøpspris eller til og med under det. F.eks elkjøp som solgte HL2 til 299kr nå nylig. Det er under kostpris så vidt jeg har hørt. Med det er langt mellom disse supertilbudene så det lønner seg å følge med så man kan styrte til når det dukker opp et uvanlig godt tilbud. Det er faktisk vanligvis opptil flere varer som selges under kostpris i hver eneste kampanjeavis i det store El-kjedene, så jeg vil ikke påstå at det er "langt mellom supertilbudene". Når det gjelder begrepet "tilbudsavis" så er det noe som forbrukerne selv har skapt. Blekkene som blir sendt ut er en oversikt over utvalgte varer fra hver kjede. Noen av de er rimeligere enn de pleier mens andre er nevnt fordi det er en populær vare som butikken vil gjøre forbrukerne oppmerksomme på at de fører. Ordet "tilbud" er vel som oftest ikke nevnt i disse avisene? Jeg ser selvfølgelig bort i fra salg nå i romjula og i januar, men da er det en høyere andel av varer med prisavslag i disse avisene også. Ta for eksempel den blenderen. Jeg har sett den til 399 så lenge den har vært på markedet. Du sier noe om varer som er rimeligere enn de pleier. For meg virker det som den varen er dyrere enn den pleier når den koster 599 de få dagene før jul og sikkert vil gå ned til 399 igjen etter jul. Jeg beklager hvis du forsto det slik at jeg snakket om den konkrete varen du kjøpte. Jeg ser uansett ikke problemet. Jeg hadde ikke nølt med å selge en vare til høyere pris enn normalt dersom jeg allikevel fikk solgt den. Å selge varen til en lavere pris enn man kan få for den er jo ikke særlig lurt. Lenke til kommentar
rottert Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Finner du blenderen på nettsidene til elkjøp? En av disse? KENWOOD SB206 Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Kjøpte du blenderen? Kjøpte 2! Ja det var selvsagt frivilig. Jeg var som folk flest, ut i siste liten. Ja, og så skylder du på butikken? Forventer du at det blir bedre til neste år siden taktikken til butikken viste seg å fungere meget bra? Nei, neste år skal jeg være tidligere ute. Som nevnt tidligere syns jeg bare det med å utnytte jula er helt bak mål. Da er vi fundamentalt uenige. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Finner du blenderen på nettsidene til elkjøp? En av disse? KENWOOD SB206 Jeg er ganske sikker på at normalpris på denne blenderen i en av de store el-kjedene har vært 599,- i hele sommer og høst og at den ble solgt til 399,- i forbindelse med julekampanjen de to første ukene i desember. Lenke til kommentar
rottert Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Finner du blenderen på nettsidene til elkjøp? En av disse? KENWOOD SB206 Jeg er ganske sikker på at normalpris på denne blenderen i en av de store el-kjedene har vært 599,- i hele sommer og høst og at den ble solgt til 399,- i forbindelse med julekampanjen de to første ukene i desember. Hvordan kan en "julekampanje" vare bare til 18 desember? Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Finner du blenderen på nettsidene til elkjøp? En av disse? KENWOOD SB206 Jeg er ganske sikker på at normalpris på denne blenderen i en av de store el-kjedene har vært 599,- i hele sommer og høst og at den ble solgt til 399,- i forbindelse med julekampanjen de to første ukene i desember. Hvordan kan en "julekampanje" vare bare til 18 desember? Fordi butikkene har desidert størst salg den siste uka før jul. Lenke til kommentar
Kr0vel Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 er no for f*** berre å seie i kassa at det stod 22des i avisen og nå er det bare 18des og da skal du ha varen på tilbud. de er kjeden pliktig til. ta me deg avies eller noko som bevis.. de har eg gjort før Lenke til kommentar
rottert Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) er no for f*** berre å seie i kassa at det stod 22des i avisen og nå er det bare 18des og da skal du ha varen på tilbud. de er kjeden pliktig til.ta me deg avies eller noko som bevis.. de har eg gjort før Fant flere aviser og ringte på prisgarantien, men fant etterhvert ut noe jeg ikke hadde sett før. Med liten skrift sto det nemelig at kampanjen varer bare til 18 desember. Det samme sto på avisene til alle kjedene som hadde samme kampanje. Endret 25. desember 2004 av rottert Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Syns bare dette er så utrolig sleipt og rart at det er lov i år 2004. Mange har glemt hva jula egentlig dreier seg om. Det kan godt kategoriseres som sleipt, det er jeg helt enig med deg i. At det er lovlig synes jeg ikke er så rart. Ville du foretrukket at varen alltid kostet 599,- ? Jeg er også enig med deg at mange har glemt hva jula egentlig dreier seg om. Både du og jeg har glemt det til og med. Hvis jeg ikke hadde "glemt" det så hadde ikke jeg kjøpt julegaver i år og du hadde ikke vært på Elkjøp for å kjøpe blendere. Lenke til kommentar
rottert Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Syns bare dette er så utrolig sleipt og rart at det er lov i år 2004. Mange har glemt hva jula egentlig dreier seg om. Det kan godt kategoriseres som sleipt, det er jeg helt enig med deg i. At det er lovlig synes jeg ikke er så rart. Ville du foretrukket at varen alltid kostet 599,- ? Jeg er også enig med deg at mange har glemt hva jula egentlig dreier seg om. Både du og jeg har glemt det til og med. Hvis jeg ikke hadde "glemt" det så hadde ikke jeg kjøpt julegaver i år og du hadde ikke vært på Elkjøp for å kjøpe blendere. Har bare de siste årene fått inntrykk at det alltid er "kampanjetilbud" på varene i slike kjeder. Når varen har "kampanjetilbud" mye lengere enn "normalpris" synes jeg det er litt villedende. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Syns bare dette er så utrolig sleipt og rart at det er lov i år 2004. Mange har glemt hva jula egentlig dreier seg om. Det kan godt kategoriseres som sleipt, det er jeg helt enig med deg i. At det er lovlig synes jeg ikke er så rart. Ville du foretrukket at varen alltid kostet 599,- ? Jeg er også enig med deg at mange har glemt hva jula egentlig dreier seg om. Både du og jeg har glemt det til og med. Hvis jeg ikke hadde "glemt" det så hadde ikke jeg kjøpt julegaver i år og du hadde ikke vært på Elkjøp for å kjøpe blendere. Har bare de siste årene fått inntrykk at det alltid er "kampanjetilbud" på varene i slike kjeder. Når varen har "kampanjetilbud" mye lengere enn "normalpris" synes jeg det er litt villedende. Jeg skal ikke prøve å forsvare slik butikkdrift, men det kan være flere årsaker til at en vare selges rimelig i en måned eller to. For det første kan det være at kjeden har tatt inn et enormt parti med lav pris per enhet slik at disse selges rimelig til det er tomt og så er det normal kostpris senere og dermed høyere utsalgspris. Noen varer selges også ekstra billig i forbindelse med at de er nye (faktisk). Det kan også være at noen varer selges ut billig for å få ned et varelager som er for stort og prisen settes til noe som gir normal fortjeneste så fort varelageret er nede på ønskelig nivå. Jeg forstår at du føler deg lurt, men det er synd at du kjøpte varen selv om du var så misfornøyd med prisen. Lenke til kommentar
salif Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Man driver jo butikk for å tjene penger. Tror du skal lete lenge etter butikker som ikke er hole på mer penger kassen. Lenke til kommentar
rottert Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Syns bare dette er så utrolig sleipt og rart at det er lov i år 2004. Mange har glemt hva jula egentlig dreier seg om. Det kan godt kategoriseres som sleipt, det er jeg helt enig med deg i. At det er lovlig synes jeg ikke er så rart. Ville du foretrukket at varen alltid kostet 599,- ? Jeg er også enig med deg at mange har glemt hva jula egentlig dreier seg om. Både du og jeg har glemt det til og med. Hvis jeg ikke hadde "glemt" det så hadde ikke jeg kjøpt julegaver i år og du hadde ikke vært på Elkjøp for å kjøpe blendere. Har bare de siste årene fått inntrykk at det alltid er "kampanjetilbud" på varene i slike kjeder. Når varen har "kampanjetilbud" mye lengere enn "normalpris" synes jeg det er litt villedende. Jeg skal ikke prøve å forsvare slik butikkdrift, men det kan være flere årsaker til at en vare selges rimelig i en måned eller to. For det første kan det være at kjeden har tatt inn et enormt parti med lav pris per enhet slik at disse selges rimelig til det er tomt og så er det normal kostpris senere og dermed høyere utsalgspris. Noen varer selges også ekstra billig i forbindelse med at de er nye (faktisk). Det kan også være at noen varer selges ut billig for å få ned et varelager som er for stort og prisen settes til noe som gir normal fortjeneste så fort varelageret er nede på ønskelig nivå. Jeg forstår at du føler deg lurt, men det er synd at du kjøpte varen selv om du var så misfornøyd med prisen. Stressa som jeg var tenkte at jeg måtte ha sett feil i tilbudsavisene og kjøpte den alikevel. Jeg har egentlig ikke noe å syte over siden jeg både hadde nok penger og at jeg frivilig kjøpte den. Men det er bare den strategien jeg absolutt ikke liker. Har snakket med flere om den saken og flere av de har gått over til å bruke nettbutikker. De har den strategien som nevnt tidligere jeg mener det skal være. Synd om en dag alle sitter forran dataen å handler julegavene å da. Lenke til kommentar
manjana Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Største sutretråden jeg har lest. Tibudet varte frem til 18. desember. Ferdig med det. At man ikke får r*** uta av stolen før, er ikke elkjøp's feil. De driver tross alt buttikk. "glemmer om hva jula handler om" ?? OMG (gadd ikke å lete opp for å quote) Strikk sokker til gaver neste år Lenke til kommentar
rottert Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Største sutretråden jeg har lest.Tibudet varte frem til 18. desember. Ferdig med det. At man ikke får r*** uta av stolen før, er ikke elkjøp's feil. De driver tross alt buttikk. "glemmer om hva jula handler om" ?? OMG (gadd ikke å lete opp for å quote) Strikk sokker til gaver neste år Har alltid irritert meg over rike nordmenn som sutrer over at alt er så dyrt, men dette er en salgs-strategi, jeg ville høre andre sine meninger om. Dette er et diskusjonsforum er det ikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå