e321 Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 lurte litt på hva dette var for noe... 105,- i frakt for 5.1 lydkort og da får jeg det i kveld liksom...? Uten eller med postoppkrav? Har ikke greier på dette her ser dere Varene skal en times kjøring fra haugesund... Hvor lang tid kommer dette til og ta? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 På Døren - bestilling Hva kan bestilles hjemkjørt Pakker, store brevsendinger som ligger til henting på postkontoret. Pakker med oppkrav kan kun leveres på døren dersom avsender har forhåndsmeldt pakken til Posten. Dersom du er usikker på om dette er tilfelle, kan du forsøke å bestille pakken hjemkjørt. Dersom den ikke er forhåndsmeldt, vil bestillingen bli avvist. Når du kan få pakken levert Pakken leveres hjem til deg man - fre mellom kl. 17.00 - 21.00. Du kan selv bestemme dag. For å få pakken levert neste dag må bestillingen være gjort før kl 24.00. Alt du trenger å gjøre er å bestille levering på døren på www.posten.no eller på telefon 810 00 710 når du har fått en hentemelding i postkassen. Betaling Oppdraget kan enten betales under bestillingsprosessen på Internett eller til sjåføren. På Internett vil du kunne betale med kredittkort. Sjåføren tar i mot betaling med bankkort (Bankaxept). Eventuelt postoppkravsbeløp kan foreløpig ikke betales via Internett. Dekningsområde Tjenesten tilbys i ca 50 byer/områder, til mer enn 50% av landets husstander. Avsender kan også bestille På Døren kan også bestilles og betales av avsender (obs!: Oppgi mottakers postnummer der det spørres etter "ditt" postnummer). Skal du bestille og betale hjemkjøring for en pakke du har sendt, må du imidlertid vente til pakken er registrert ankommet postkontoret. Som avsender kan du spore pakken ved hjelp av nummeret på kvitteringen. Når du får svar at pakken er ankommet postkontoret, kan bestillingen gjennomføres. Dersom du som avsender ønsker å bestille hjemlevering til mottaker og ikke har fått kvittering med et nummer, er det en brevpostsending du har sendt. Den kan bestilles hjemlevert når mottaker har fått hentemelding. Du trenger ankomstnummeret, navnet på postkontoret og ankomstdato. Disse opplysningene må du få fra mottaker. På Døren finnes i to varianter Det som er omtalt på denne siden er På Døren - bestilt av private mottakere eller avsendere Mange firmaer som selger varer per postordre eller på Internett, lar deg velge På Døren allerede når du bestiller varer. Se etter På Døren merket på internettsider, i kataloger eller spør etter På Døren når du handler per telefon. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 tviler på at du får det i kveld :!: Lenke til kommentar
e321 Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 hehe kanskje på mandag da hvis jeg bestiller i dag eller? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 hehe kanskje på mandag da hvis jeg bestiller i dag eller? Sikkert. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Hjem på kvelden = i stedet for å hente varene på postkontoret blir varen kjørt ut til deg på kvelden. Frakttiden er dog like lang som med vanlig servicepakke. Med andre ord - tar servicepakke 3 dager på å nå ditt postkontor vil det fremdeles gå 3 dager - men pakken blir kjørt ut til deg på kvelden etter å ha ankommet ditt postkontor. NB! Forustetter at du er hjemme - nei posten ringer ikke før de kommer (har ihvertfall ikke gjort det). Er du ikke hjemme når postmannen kommer på kvelden vil det ligge en lapp i postkasen og du må gå på postkontoret å hente den. Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) Jeg bestillte en mobil fra XD.no. Men hvor står pakkereferansenummeret slik at jeg kan følge pakken via pakkesporing? Finner ingenting på kviteringen/ordrebekreftelsen. EDIT: Bestillte i går morges. Når tror dere den vil ankomme postkontoret når pakken skal fra sandefjord til Sandnes? Endret 25. desember 2004 av ikkeno Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Jeg bestillte en mobil fra XD.no. Men hvor står pakkereferansenummeret slik at jeg kan følge pakken via pakkesporing? Finner ingenting på kviteringen/ordrebekreftelsen. EDIT: Bestillte i går morges. Når tror dere den vil ankomme postkontoret når pakken skal fra sandefjord til Sandnes? Nå er det jo helligdager så det holder, posten står vel omtrent på stedet hvil frem til mandag...? Ingen grunn til å ha noen forhåpninger om rask levering i jula tror jeg. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 (endret) må bare ha litt avklaring her... Altså hvis jeg bestiller lydkortet som koster 175,- og velger "hjem på kvelden" som koster 105,- ekstra så blir det: Lydkort - 175 Frakt - 105 Sum - 280,- og ingen ting mer? lydkort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304753&cks=PRL Da blir det bare 280 og ikke masse annet drit ekstra? EDIT: Det var uten post oppkrav... Noen som vet om dette stemmer eller? Sikkert noen av dere som har handlet på komplett Endret 25. desember 2004 av e321 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Tror ikke det skal bli mer nei De prisene jeg har fått oppgitt har stemt hver gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå