Gå til innhold

Server HDD Gammal og sliten eller Virus/Bugs

Anbefalte innlegg

Vi har en Web server hjemme. Og den er blitt litt ustabil. Har fått noen bluescreens et par ganger for en god stund siden men den oppfører seg pent nå. Det eneste som er litt rart er at den er 111Giga. Den sier at vi har brukt 73 G av plassen og har bare 34 G igjen. Så vi går in på HDDen og sjekker merker alle filer og mapper. Og fi finner bare 23 G så det er 50G filer som ikke er der.

Har prøvd og defragmentere men den bare stopper etter 5 min og vil ikke gå lengre. Noen som har aner hva som er galt. Virus , sliten HDD eller windows bug?

Kjører seff win2k med service pack 4

Har utført en disc sjekk men den sier at alt er bra :S

Men hvorfor bruker SERVICES.EXE 100% cpu konstant.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du beskriver her med CPU 100% hadde jeg for litt siden også...

Det begynnte da jeg installerte SP2 til XP (pro) så ble godkjenningslista til firewallen (zonealarmpro) tilbakestillt, og noe virus greier som antageligvis hadde liggi å ulma i lang tid fått tilgang til internett. Det førte til at CPU kjørte på 100% HELE tiden, og pcen var ubrukelig treg... Endte opp med at jeg formaterte begge mine HDer og installert XP på nytt...

Fikk ALDRI tatt kvelen på det, søkte ned Norton AV 2004, den fant noe skit, sletta, kjørte Ad-Aware, fant noe den ogs, sletta, reboota pc, og like herlig var det dritet der igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...