Gå til innhold

Kritikk på bloggen min [Nytt design og koding]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grunnen til at koden er rotete er fordi det er brukt CuteNews. Den bruker jo som kjent tabeller i stedet for divs.

Akkurat det er relativt enkelt å gjøre noe med da..

det er bare å redigere .tmp-filene i cutenews, enten fil for fil, eller bruke editorn i cutenews->options->edit templates, det er forresten samme plass man får bukt med språk-salaten som er nevnt ovenfor her.

Liker ikke å gjenta meg selv men:

Lenke til kommentar
Jeg tenkte på oversettingene fra cutenews.

Hjelper ikke bare å oversette CN fra engelsk til norsk når du har mange norske skrivefeil i tillegg. Du bør få en venn til å lese korrektur for deg, for norske skrivefeil er enda mer irriterende enn en deilig blanding av engelsk og norsk. ;)

Lenke til kommentar
Å skrive selve artikkelen i Word eller andre skriveprogrammer som har støtte for stavekontroll før du legger legger den ut på websiden hjelper også til med å luke ut en del skrivefeil. Det gjør i hvert fall jeg.

Det er veldig lurt! Særlig hvis man skriver lengre, sammenhengende tekster. Utrolig hva word kan finne av feil du ikke ser bare ved å skumlese teksten etterpå.

Lenke til kommentar
Å skrive selve artikkelen i Word eller andre skriveprogrammer som har støtte for stavekontroll før du legger legger den ut på websiden hjelper også til med å luke ut en del skrivefeil. Det gjør i hvert fall jeg.

Det er veldig lurt! Særlig hvis man skriver lengre, sammenhengende tekster. Utrolig hva word kan finne av feil du ikke ser bare ved å skumlese teksten etterpå.

Jeg har kun Word med Engelsk, fransk og tysk stavekontroll :realmad: Det er noe dritt.

Men hvis noen vet hvor det er å finne norsk retting så hadde det vært fint om de ga meg en link. Kan godt være et annet program en Word eller bare en tillegspakke som gjør at jeg får norsk retting på Word.

Takknemlig for all hjelp her :mrgreen:

Lenke til kommentar

Malplasserte elementer på malplasserte elementer.

Med sånne småfeil blir jeg fort smålei siden din.

- som sagt: malplasserte elementer i hytt og pine

- den gule bakgrunnen står ikke til de grønne overskriftene,

og den guloransje fargen på mouseover kan du like godt bli kvitt med det samme

- fonta i header blir bare feil, feil, feil. feil farge, feil font, feil skyggeeffekt

- hva er det jeg ser? tabeller? tabeller! vik fra meg!

Siden din minner meg litt om www.simplebits.com. Jeg anklager ingen for rip,

og det er langt ifra noen kopi, men jeg ser helt klart noen likheter. Har du blitt

inspirert i det siste?

Lenke til kommentar
- som sagt: malplasserte elementer i hytt og pine

- den gule bakgrunnen står ikke til de grønne overskriftene,

og den guloransje fargen på mouseover kan du like godt bli kvitt med det samme

- fonta i header blir bare feil, feil, feil. feil farge, feil font, feil skyggeeffekt

- hva er det jeg ser? tabeller? tabeller! vik fra meg!

Siden din minner meg litt om www.simplebits.com. Jeg anklager ingen for rip,

og det er langt ifra noen kopi, men jeg ser helt klart noen likheter. Har du blitt

inspirert i det siste?

Ja det er nok en del feil plasserte elementer men er det de i Cutenews? Er det cutenews som ødelegger for meg?

Vet ikke om jeg vil skifte header ennå men kommer til å gjøre det etter hvert. Må bare få tatt noen nye bilder.

Tabellene er i cutenews så at du klager på dem skjønner jeg men har du noe forslag til hvordan dette kan rettes opp og hva som skal inn i css og template på cn?

Simplebits siden har jeg aldri sett før. Æresord. Hvis det ligner er det ikke fordi jeg har sett der men heller fordi at det bare har blitt sånn.

Lenke til kommentar
Fin side med masse tekst.

Kanskje du burde endre bakgunnsfargen og lagt ut litt fleire bilder? :hmm:

Takk for det. Har akkurat fått meg kamera så skal nok legge ut et galleri snart. Hvis du tenker på bilder til nyhetene så vil det komme flere bilder til nyhetene også. Bakgrunnsfargen skal skiftes men ikke ennå. Vil beholde farger og slikt ihvertfall en uke nå tror jeg :hmm:

Hvis ikke noen kan gi meg noen gode farge alternativer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...