Gå til innhold

Kritikk på bloggen min [Nytt design og koding]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

->Det står "5 siste nyheter" uansett om du er inne på en artikkel, eller ikke.

->Headeren var ikke penm og den passa overhodet ikke inn med den menyen jeg synes er litt malplassert.

->Bakgrunnsfargen er for skarp, tar fokuset fra selve sida.

->Overskriftene er for små i forhold til resten av teksten. Kanskje du bør vurdere p skifte farge på dem også.

->Synes heller ikke måten du har delt opp ingressene på var særlig bra. Man ser ikke helt hvilken tekst som hører il hva. Den stipplalinja under er for kort og er dessuten sjenerende med den farga.

->Ingressbildene er uten padding/margin.

->Tabellrot i kildekoden.

->Ikke validert. (60 errors)

->Ingen footer.

->Kjedelig.

->Dårlig satt opp.

Lenke til kommentar
kanskje bytte font på "bloggene" dine, Times passet ikke helt der gitt.

Times? Bruker jo Treebutchet MS jo.

EDIT: Har skiftet farge på overskriftene slik at det blir lettere å se hva som er ny overskrift.

Har gjort brød teksten mindre og gjort den mørkere.

Endret av oleeid
Lenke til kommentar

Jaja, du kommer deg ihvertfall. Dette er et av de bedre arbeidene dine. Men det første du bør gjøre er å skifte ut cutenews med cutenews AJFORK. Det bruker divs og er mye mer tilpasset blogger.

Men jeg har noen synspunkter som jeg håper kan komme til forbedring!

- Jeg syntes ikke den headeren passet å ha så langt nede. Men du kan muligens flytte den litt oppover.

- Headeren hadde et godt fargesetting. Jeg synes du burde legge siden rundt det fargevalget. Da blir det friskere og samtidig mer stiligere og mindre standard

- Kanskje du burde kutte ut den svarte borderen og muligens legge til en dropshadow på sidene av siden hvis du fatter :D

- Jeg syntes at innholdsteksten kunne blitt flyttet mer til høyre. Da hadde det blitt mye penere

- Menyen var litt brei i forhold til hvor lite navigasjonen egentlig fylte opp. Menyen var samtidig litt kjedelig.

Siden mangler grafikk i høy grad. Det hadde piffet den opp litt. Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

EDIT: Har skiftet farge på overskriftene slik at det blir lettere å se hva som er ny overskrift.

Men den passa ikke, var alt for skarp, og, ja, ikke pen akkurat. Ta noe mørkere.

Lenke til kommentar

Under "5 siste nyheter", der bruker du IKKe trebuchet MS. Det er Georgia eller noe.

Det kan fikses i Cutenews adminpanelet btw

Lenke til kommentar
- Jeg syntes ikke den headeren passet å ha så langt nede. Men du kan muligens flytte den litt oppover.

- Headeren hadde et godt fargesetting. Jeg synes du burde legge siden rundt det fargevalget. Da blir det friskere og samtidig mer stiligere og mindre standard

- Kanskje du burde kutte ut den svarte borderen og muligens legge til en dropshadow på sidene av siden hvis du fatter  :D

- Jeg syntes at innholdsteksten kunne blitt flyttet mer til høyre. Da hadde det blitt mye penere

- Menyen var litt brei i forhold til hvor lite navigasjonen egentlig fylte opp. Menyen var samtidig litt kjedelig.

Siden mangler grafikk i høy grad. Det hadde piffet den opp litt. Lykke til!  :thumbup:

- Headeren er helt oppe i venstre hjørne i IE men i firefox legger den seg litt ned. Noen som kan hjelpe meg med den?

- Prøvde med grå border og det var ikke fint. Noen andre farge alternativer?

- Hvordan legger man en dropshadow?

- Skal minske menyen nå!

- Grafikk vil komme men jeg er såpass årlig til å lage å få satt i dette så må holde meg i enkleste grad.

Takk for mye kritikk

EDIT:

- Font er nå endret

- Nå er menyen minsket

- Har nå satt padding på 5 i nyhetene. Passer det eller? Var tidligere på 3

- Menyen er nå fikset slik at den er like stor som headeren

Endret av oleeid
Lenke til kommentar
Så på bloggen din just nu...

- Den begynner og komme seg, men... hvorfor i alle dager har du brukt CN til å lage "om meg" nyhet?

Må trykke på les mer for å lese om deg... ^_^

Jeg bruker egentlig bloggen til å teste så jeg bare satt dette inn via CN. Men det skal kommer ut på en ordentlig måte snart. Skal faktisk sette meg ned å fikse det nå.

Lenke til kommentar
Det er nå nytt design og koding. Vil takke Vibeke for kodinga :thumbup:

Noen som har noen nye kommentarer til siden?

Det ble straks mye bedre visuelt sett, på kodingsida var det skralt. Ser du har fått headeren til, pluss at gradienten på sidene er pen.

Fargene var helt streite dem, men typografien kan arbeides på. Synes ikke fonten og enkelt skriftstørrelser passer helt sammen.

Lenke til kommentar

Grunnen til at koden er rotete er fordi det er brukt CuteNews. Den bruker jo som kjent tabeller i stedet for divs. Dere skulle sett koden før jeg ryddet opp i den. :no: Nå validerer i det minste index-sida. Ser at den ikke validerer når man leser en hel artikkel, men.

Og jeg har jo ikke bare gjort kodinga da. Fiksa litt på headern og la til punkter på menyen. Og h-elementene. :)

Men ja, du burde fikse litt på skriftstørrelsene her og der. På kommentarene f.eks. Også er det kanskje litt mye luft på siden...

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne påpeke noe jeg synes er veldig viktig ved websider:

språk.

Det hadde gjort seg hvis du hadde gått gjennom alt du har skrevet, lest korrektur, rettet litt her og der.

Det er også enkelte elementer på sida som er på engelsk. Ikke bland språk slik ;). Oversett heller alt til norsk.

Godt språk er med på å heve kvaliteten på og inntrykket av en side ;).

Lenke til kommentar
Grunnen til at koden er rotete er fordi det er brukt CuteNews. Den bruker jo som kjent tabeller i stedet for divs.

Akkurat det er relativt enkelt å gjøre noe med da..

det er bare å redigere .tmp-filene i cutenews, enten fil for fil, eller bruke editorn i cutenews->options->edit templates, det er forresten samme plass man får bukt med språk-salaten som er nevnt ovenfor her.

Teh utsèende: like it :thumbup: , and that`s about all there is to say about that...

[likte forresten "bærturen" Vibekes Verden også, bare så det er sagt]

Gøy å se at j3n73n3 inntar forumet :)

Endret av McSense
Lenke til kommentar

Veldig enig med prøvekanin, språket du bruker i bloggen din trekker inntrykket en del ned.

- Kodingen er fortsatt like j*vlig og ulogisk som før.

- Designet er ikke så mye bedre, elementer ser fortsatt litt malplasserte ut, og designet er generelt sett veldig rotete. Dessuten likte jeg ikke måten du hadde inkludert pixelgrafikk på. Det passet ikke inn i dette designet, rett og slett.

Et tips på veien:

Mulig du aldri har hørt noen på forumet her nevne det før, men det er nærmest bortkastet å lage et design hvert 15. minutt og legge det ut her for kritikk. For det første så blir designet ditt langt bedre jo lenger tid du legger ned i det, og for det andre så vil folk bli mye mer villige til å hjelpe deg på vei dersom du viser at du faktisk vil noe med siden din selv. Ved å legge ut nye design hele tiden så sender du ikke akkurat ut disse signalene til andre i dette forumet. Jeg anbefaler deg for n'te gang å sette deg ned, lære deg skikkelig HTML- og CSS-koding, korrekturlese bloggen din og pakke hele sulamitten inn i et nytt design som du bruker mer enn en time på.

Lenke til kommentar

Siden var veldig lite sammenhengene, føler liksom ingen "rød tråd" som leder meg gjennom den. Den gule bakgrunnsfargen bør du absolutt få gjort noe med, den skar i øynene og gjorde det rett og slett ubehagelig å lese teksten på siden.

Lenke til kommentar
- Kodingen er fortsatt like j*vlig og ulogisk som før.

- Mulig du aldri har hørt noen på forumet her nevne det før, men det er nærmest bortkastet å lage et design hvert 15. minutt og legge det ut her for kritikk.

- Hva er det som er så feil i kodinga nå bortsett fra det i Cutenews?

- Det er jo ikke et helt nytt design da. Tror du har misforstått. Etter den første kritikken er dette en forbedret versjon av den første. Det er ikke en totalt ny side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...