abdobe Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Maskinen begynte å gå en tanke sakte, så jeg dro igang med ad-aware, virussjekk, registerrens osv. Normalt virker jo dette greit, men denne gangen var det verre. Maskinen ble stående på boot splash screen i to-tre minutter og jeg fant ikke ut hva dette var. Jeg regner med at jeg har fått infisert maskinen, men NAV finner ingenting. Det neste da er jo å ta en ren ny installasjon, noe jeg gjorde, men fortsatt står splash screen fast og det tar to-tre minutter før den laster videre. OK, har et virus korrupert bios??? Jeg tar en flash update av bios, uten effetkt. I bios finner jeg ingen motsetninger, den står på HHD som first boot device, og jeg står nå uten flere valg.... Dette er første gangen jeg virkelig står fast, så jeg henvender meg til de som kjenner igjen problematikken og håper på noen gode råd. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Sjekk at mp og fsb er det de skal være etter flash av bios. Se etter om hdér står på dma og ikke på pio mode. Har du installert alle drivere etter formateringen? Lenke til kommentar
Mr. Floppy Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Hvis det er en mulig, så ville jeg også forsøkt å sette inn en annen harddisk (og eventuelt installere på nytt på den) for å utelukke at det er harddisken som begynner å få lese-/skriveproblemer på enkelte sektorer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå