Gå til innhold

Hvor mye tar du i benkpress? Vær ærlig!

Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pers her i gården er 105kg i benkpress, benk har aldri vært min favoritt og trener mer med hantler en med benken av den grunn. Har litt å ta igjen brodern (34 år, 95kg, 175cm) som jeg trener fast sammen med, persen hans er 160kg (den sniken:). Er selv 31 år, veier vel omtrent 80kg på en høyde som er 175cm. Fine råd her nå, tren vanligvis ganske tungt med ikke så mange rep (ca 5-8) og tren variert. Variasjon fryder, og det gjelder også i styrketrening.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
rart hvor for det gå opp etter pausa. har ikke hatt maksløft enda da, men gikk opp 5kg på treninga på 2 dager og det gikk like greit

7469998[/snapback]

Bare jeg som ikke helt skjønte budskapet?

Lenke til kommentar

altså.. jeg har hatt hatt 4måneders pause og begynte igjen for et par uker siden, men så gikk det dårlig når jeg starta igang etter pausen, så jeg trener først med x antall kolo til jeg klarer det 6*3 så går jeg opp noen kg så jeg klarer det ca 3*3 og jobber meg opp til 6*3 før jeg går videre med mer kg.

Så på torsdag tok jeg 60kg 2sett 6 reps + ett 8reps sett.

Igår (Lørdag) gikke jeg opp til 65kg og klarte det like mange repitisjoner og sett.

Har på det meste før vært oppe i 75kg 4-5 reps 3sett

:)

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Jeg er 16 år, veier ca 55kg, og er litt over 170cm høy. Tar 40-50 kg. Har kun prøvd et par ganger. Men hvis jeg trener i hele vinter (ikke bare benk), men også andre øvelser. Hvor mye er det mulig at jeg klarer om 4-5 måneder da? :)

7476334[/snapback]

Jeg har økt 12 kg (i benk) på to mnd, og jeg er nybegynner. Går fort i starten.

Lenke til kommentar
Jeg er 16 år, veier ca 55kg, og er litt over 170cm høy. Tar 40-50 kg. Har kun prøvd et par ganger. Men hvis jeg trener i hele vinter (ikke bare benk), men også andre øvelser. Hvor mye er det mulig at jeg klarer om 4-5 måneder da? :)

7476334[/snapback]

Det spørs på hvor stor progresjon du har.

Det som virker mest utbredt er å øke med 2,5kg enten hver uke eller annenhver uke, alt ettersom om du har knall framgang eller om du har en grei framgang.

Lenke til kommentar

7476334[/snapback]

Jeg gikk opp 15kg på litt over 1mnd, bare fokuser på treningen og spising og sefølgelig mye hvile.

Lenke til kommentar

7476334[/snapback]

Jeg gikk opp 15kg på litt over 1mnd, bare fokuser på treningen og spising og sefølgelig mye hvile.

7476685[/snapback]

Det har mye med teknikk å gjøre også.

Lenke til kommentar

17 år. 200cm høy. Begynte for en måned siden, og da tok jeg 50-55. Nå tar jeg 67,5.

10kg+ er ganske bra på en måned right? :)

EDIT:

Okey, da legger jeg på 2,5 kg for hver uke, så får vi se hvordan det går  :)

7479535[/snapback]

Følger du programmet på iform.no? :) Følger samme programmet.

Endret av Ilsaldur
Lenke til kommentar

Da klarte jeg å nå målet mitt som var å ta 110 kg før jul.. Det var kult å få til med tanke på at jeg hadde influensa og ikke fikk trent en periode på 3-4 uker av oktober-september mnd..

Men det er jo fremdeles en uke til jul, kan jo hende jeg når 115.. he he :w00t:

Lenke til kommentar
Da klarte jeg å nå målet mitt som var å ta 110 kg før jul.. Det var kult å få til med tanke på at jeg hadde influensa og ikke fikk trent en periode på 3-4 uker av oktober-september mnd..

Men det er jo fremdeles en uke til jul, kan jo hende jeg når 115.. he he  :w00t:

7512875[/snapback]

Ganske bra :D Alder, høyde og vekt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...