Ol'H Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 bruker såpass mye krefter på å få hantlene til og fra løfteposisjon, er og vanskelig å kjøre alene, større sjangse for å miste kontrollen på ene armen. Syns det er motsatt, men det avhenger jo mye på teknikken man bruker... Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 er vel det. syns jeg mister noe av energien jeg skal bruke til å trene bryst på ingenting ved hantel bruk Lenke til kommentar
War Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 ja, det jeg mente .Si fra om noen her prøver frivekter på benkpress , og post kg. bedre strekk i muskelaturen=berde og mer bygging. går ut ifra at med frivekter mener du hantler, selv om benk med stang også er frivekter. største jeg har brukt er 40kg+pinnen på 2-2,5kg ell noe sånt per arm, største på gymmet veier vel 45kg pluss pinnen. strekken man får ved å bruke hantler er god, men jeg kjører det kun hvis det er mye kø på benken. bruker såpass mye krefter på å få hantlene til og fra løfteposisjon, er og vanskelig å kjøre alene, større sjangse for å miste kontrollen på ene armen. ingen prob på mitt gym , største er på 90kg Med manualer finner man fort svakheten man må jobbe mer med. løfte opp vektene, sette seg ,legge seg så begynne med settet iløpet av den perioden er det som oftest et svakt punkt. sanynligvis legge seg ned med manualene. den beste stillingen på benken er 1hakk skrå, kommer ann på benk. Så brystmusklen er så vannrett som mulig, da trener man øvre og nedre del av brystet samtidig.Da slipper man å få todelt bryst pr bryst Lenke til kommentar
Erik_s Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Er litt off-topic. noen som ser slik ut her ? Lurer på hvor mye de tar i benken. Lenke til kommentar
zarz Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Hvem har stjålet d bildet av meg?! Jeg tar 90. Trener ikke. Trente for 1,5 år siden i 6 mnd. Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 ja, det jeg mente .Si fra om noen her prøver frivekter på benkpress , og post kg. bedre strekk i muskelaturen=berde og mer bygging. går ut ifra at med frivekter mener du hantler, selv om benk med stang også er frivekter. største jeg har brukt er 40kg+pinnen på 2-2,5kg ell noe sånt per arm, største på gymmet veier vel 45kg pluss pinnen. strekken man får ved å bruke hantler er god, men jeg kjører det kun hvis det er mye kø på benken. bruker såpass mye krefter på å få hantlene til og fra løfteposisjon, er og vanskelig å kjøre alene, større sjangse for å miste kontrollen på ene armen. ingen prob på mitt gym , største er på 90kg Med manualer finner man fort svakheten man må jobbe mer med. løfte opp vektene, sette seg ,legge seg så begynne med settet iløpet av den perioden er det som oftest et svakt punkt. sanynligvis legge seg ned med manualene. den beste stillingen på benken er 1hakk skrå, kommer ann på benk. Så brystmusklen er så vannrett som mulig, da trener man øvre og nedre del av brystet samtidig.Da slipper man å få todelt bryst pr bryst er noe piss å løfte hantlene av stativet, og gå et par skritt til benken, kritiske punktet e når man legger hantlene og kroppen bakover for å løfte, når jeg skal ha opp hantlene første gang gjør det vondt i skuldrene mine, og man får ikke posisjonert seg ordentlig, trekke skulderblader sammen o.l Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg synes det er greit å ha en til å hjelpe meg med å løfte opp hantlene og hjelpe meg bakover med dem. Holder lenge at personen løfter i håndleddene dine. Er massevis av greie folk der jeg trener som pleier å hjelpe meg med det. Mye bedre enn å løfte selv, det sliter... Lenke til kommentar
War Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Jeg løfter ikke så tunge vekter men 40 x2 er 80kg kan bli litt tungt for skuldrene. Jeg pleier å sette meg ned på benken ,sette manualene på låret så kaste meg bakover med skyve fart fra bena (leggene) Så jeg kjenner ikke vekten av manualene før jeg ligger i rett posisjon. Etter endt sett slipper jeg dem på gulvet, om man har matter da. Det jeg gjør er samme som beskrevet nedenfor ,bare bedre forklart Endret 22. januar 2005 av War Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Prøv og press vekten med smalt grep opp... Jeg legger dem mot skuldrene og senker meg bakover i samme bevegelse, så presser jeg dem opp. For og deretter ta dem ut i riktig posisjon. Men så er jeg veldig sterk i triceps, så kanskje derfor dette er enklest for meg. men prøv hvertfall. Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 det går iogforseg greit å få de bakover, jeg hviler de på låra og legger meg bakover, men første løftet er ikke godt likevel. Lenke til kommentar
War Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Det tyngste er etter jeg har sluppet dem ned og jeg sitter på benken ,skal ta andre sett ,da må jeg bøye meg ned og løfte dem opp til lårene med biceps. Har 2 på gymmet som har fått skader i ryggen på den. Øvelsen for de som lurer på hva det snakkes om. Endret 22. januar 2005 av War Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Få hjelp... Tren med en kompis! Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg tar 40 kg i benk 2 ganger. Har aldri trent styrke og er 15 år. Lurer på om jeg skal begynne å trene på studio snart Syns jeg blir bare mer og mer pinglete. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Tror ikke det er fare for at du ender opp som en bodybuilder hvis du ikke går 100% inn for det. Må trene seriøst + bare spise sunt og gjerne bole litt da Det er akuratt som damer som ikke tør trene noe tungt pga de tror de får store muskler! Det tar ÅREVIS med rett kosthold og trening. Tar det årevis ja? Trådstarter tok jo 55 kg i benk før han begynte og nå, 1,5 måneder senere tar han 85kg? Da kan det ikke ta flere år å trene seg opp noen store msukelr da vel? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Nicklas, store muskler er ikke 85kg i benk 1RM. Dessuten kan du ikke sammenlikne økningen i styrke du får den første tiden du trener med videre økning. Det vil dabbe av etterhvert... Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Få hjelp... Tren med en kompis! trengs ikke til akkurat det, holder meg rett og slett unna hantler i benk, liker ebst stang. nicklas: det tar årevis å bygge store muskler. styrken kommer fortere enn muskelmassen, og en nybegynner vil ha best framgang, jo bedre trent du er, jo senere går det. Lenke til kommentar
War Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 100+ gutta på gymmet legger på seg 6kg i året med intensiv trening, det er like mange kg jeg legger på meg på 2,5mnd men nå har jeg kommet opp til 90 ,regner med at det dabber av nå. Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 100+ gutta på gymmet legger på seg 6kg i året med intensiv trening,det er like mange kg jeg legger på meg på 2,5mnd men nå har jeg kommet opp til 90 ,regner med at det dabber av nå. det kan de ikke klare lenge, ellers ville halvparten av gutta på gymmet ditt vært coleman size. Lenke til kommentar
War Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) de klarer det nå fra 100 til 106 , , etterdet gjenstår å se neste år. Flere på gymmet er med i NM og er i WM (damer) 6 plass 1997 Endret 22. januar 2005 av War Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Få hjelp... Tren med en kompis! trengs ikke til akkurat det, holder meg rett og slett unna hantler i benk, liker ebst stang. nicklas: det tar årevis å bygge store muskler. styrken kommer fortere enn muskelmassen, og en nybegynner vil ha best framgang, jo bedre trent du er, jo senere går det. Enda verre og kjøre benk alene, siden man da ikke tør og presse seg så mye... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå